Αρχική | Κριτική Επιτροπή | Πρόγραμμα | Χώροι | Εισιτήρια | Φιλοξενία | Εκδόσεις | Φωτογραφίες | Προσωπικό | Χορηγοί | ENGLISH

CROSSROADS
Co-production Forum

ΑΓΟΡΑ

Balkan Fund

Salonica Studio
 
Balkan Fund

TAMEIO ΓIA THN ANAΠTYΞH ΣENAPIΩN AΠO ΤΙΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ 18-20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2006
Καλλιτεχνική διευθύντρια: Χριστίνα Κάλλας-Καλογεροπούλου
Συντονίστρια: Λουκία Ρικάκη
Υπεύθυνη γραφείου: Αγγελική Βέργου

Tα τελευταία χρόνια πολλές ταινίες αρχίζουν τον κύκλο τους με την υποστήριξη της ανάπτυξής τους στο πλαίσιο ενός κινηματογραφικού φεστιβάλ - ο κύκλος αυτός κλείνει στις περισσότερες περιπτώσεις με την προβολή της ολοκληρωμένης πια ταινίας στην ίδια εκδήλωση. Άλλωστε, αποτελεί πλέον κοινό τόπο, ότι το στάδιο της ανάπτυξης σε μια κινηματογραφική ταινία είναι το πιο σημαντικό, καθώς σε αυτό ακριβώς το στάδιο σχεδιάζεται και οικοδομείται το περιεχόμενο και η προοπτική μιας ταινίας.

Mε αυτό το σκεπτικό το Διεθνές Φεστιβάλ Kινηματογράφου Θεσσαλονίκης ίδρυσε το 2003 ένα Ταμείο για την ανάπτυξη σεναρίων που λειτουργεί σε συνεργασία με τα ταμεία ενίσχυσης των υπόλοιπων καθιερωμένων διεθνών κινηματογραφικών φεστιβάλ.Tο Tαμείο αυτό απευθύνεται σε μία γεωγραφική περιοχή που δεν καλύπτεται με πληρότητα από κανένα άλλο φεστιβάλ ή ταμείο: τα Bαλκάνια ή τη Nοτιανατολική Eυρώπη, και συγκεκριμένα την Aλβανία, τη Bοσνία-Ερζεγοβίνη, τη Boυλγαρία, την Eλλάδα, την Kροατία, την Kύπρο, τη Pουμανία, τη Σερβία, το Μαυροβούνιο, τη Σλοβενία, την Tουρκία και την ΠΓΔΜ. Στόχος του Tαμείου είναι να βοηθήσει κινηματογραφιστές από τις χώρες αυτές να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν με όσο το δυνατόν πιο επαγγελματικές προδιαγραφές τις επόμενες ταινίες τους.

Με την παρέμβαση αυτή,το Φεστιβάλ υποστηρίζει την αφήγηση ιστοριών από μια από τις -ιστορικά- πιο εκρηκτικές περιοχές της Ευρώπης, μια περιοχή γεμάτη ιστορίες που περιμένουν την εξιστόρησή τους. Άλλωστε, η κινηματογραφική τέχνη έχει συχνά αποδείξει τη δυνατότητά της να ξεπερνάει κοινωνικά και πολιτιστικά σύνορα. Η υποστήριξη της κινηματογραφικής δημιουργίας από τα Βαλκάνια, που ίσως αλλιώς να μην έβλεπε ποτέ το φως της ημέρας, δεν θα μπορούσε ίσως να βρει καταλληλότερο φορέα από το Φεστιβάλ της ιστορικά πολυ-πολιτισμικής Θεσσαλονίκης.

Μετά την επιτυχία της ταινίας Grbavica (Σεράγεβο, σ' αγαπώ), που κέρδισε ένα από τα βραβεία του Balkan Fund το 2003 για την ανάπτυξη του σεναρίου και τελικά θριάμβευσε στο τελευταίο φεστιβάλ του Βερολίνου κερδίζοντας τη Χρυσή Άρκτο, καθώς και της ταινίας The Tuning (Red Horizons) του Σλοβένου σκηνοθέτη Igor Sterk, που επίσης συμμετείχε το 2003 στο εργαστήρι του Balkan Fund και στη συνέχεια κέρδισε το κυρίως βραβείο στο Φεστιβάλ του Μάνχαϊμ και το βραβείο καλύτερης ταινίας στο φεστιβάλ της Νάπολης, το Balkan Fund αποκτά φέτος ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον και καθιερώνει τη θέση του ως την πιο σημαντική εκδήλωση στην ανάπτυξη και συνεργασία των νέων κινηματογραφιστών στα Βαλκάνια, εξασφαλίζοντας την εμπιστοσύνη της αγοράς όσον αφορά την ποιότητα των σχεδίων σεναρίου που παρουσιάζει κάθε χρόνο. Το Balkan Fund θα παρουσιάσει σύντομα τις επόμενες ταινίες του που έχουν ολοκληρωθεί ή ετοιμάζονται να αρχίσουν γυρίσματα. Ανάμεσά τους είναι:

Η ταινία Gucha - Distant Trumpet του Σέρβου Dusan Milic, που συμμετείχε στο εργαστήρι του Balkan Fund το 2004 και ολοκληρώθηκε ως συμπαραγωγή Γερμανίας-Σερβίας-Αυστρίας, και το Hidden Faces, το βραβευμένο, το 2004, σενάριο της Handan Ipekci που έχει ολοκληρώσει το μεγαλύτερο μέρος των γυρισμάτων και αναμένεται να ολοκληρωθεί το Δεκέμβριο του 2006. Στην προπαραγωγή βρίσκονται οι ταινίες The Coat του Τούρκου σκηνοθέτη Kutlug Ataman, το Confessions του Σέρβου Goran Radovanovic και η ταινία Μικρά εγκλήματα του Κύπριου σκηνοθέτη Χρίστου Γεωργίου, μια συμπαραγωγή Κύπρου, Γερμανίας και Ελλάδας. Τέλος, το California Dreaming, που συμμετείχε στο εργαστήρι του Balkan Fund το 2004 με τον αείμνηστο Ρουμάνο σκηνοθέτη Cristian Nemescu ολοκλήρωσε τα γυρίσματά του με τον Armand Assante σε έναν από τους βασικούς ρόλους.

Το Balkan Fund συγχρηματοδοτείται από το Γαλλικό Κέντρο Κινηματογράφου και το Ινστιτούτο Γκαίτε Θεσσαλονίκης

Σχέδια Σεναρίων 2006

THE BOY
Σεναριογράφος & Σκηνοθέτης: Δημήτρης Αθανίτης
Συν-σεναριογράφος: Βίκυ Χάρρις
Παραγωγός: Πάνος Παπαδόπουλος, Ελλάδα

Ένας εμπορικός αντιπρόσωπος μιας αθηναϊκής εταιρείας επιστρέφει στην Ελλάδα μετά από ένα επαγγελματικό ταξίδι και ανακαλύπτει ότι η γυναίκα του τον απατά. Μπαίνει στο αυτοκίνητο και αρχίζει ένα ταξίδι παίρνοντας μαζί του ένα εγκαταλελειμμένο μικρό αγόρι για να το βοηθήσει να βρει την οικογένειά του. Αλλά πώς βρίσκεις κάποιον που δεν θέλει να βρεθεί; Μια ιστορία ενηλικίωσης για... ενήλικους.

CAIRO
Σεναριογράφοι: Βασίλης Ραΐσης, Στέργιος Νιζήρης
Σκηνοθέτης: Στέργιος Νιζήρης
Παραγωγοί: Παναγιώτης Παπαχατζής, Στέλλα Θεοδωράκη, Ελλάδα

Ο Στέφανος, ένας απογοητευμένος δημοσιογράφος, ερωτεύεται τη Λένα, μια ρομαντική κοπέλα με ιδιαίτερα ζωντανή φαντασία. Μέσω αυτής, αναζωπυρώνεται το ενδιαφέρον του για την ανθρωπότητα και ανακαλύπτει τι κρύβεται πίσω από ένα έγκλημα και τη λάθος καταδίκη του αφεντικού του. Ένα ενδιαφέρον μείγμα σύγχρονου υπαρξιακού δράματος και σουρεαλιστικής, χιουμοριστικής ματιάς στη σύγχρονη Ελλάδα.

CIRCUS FANTASTICUS
Σεναριογράφος & Σκηνοθέτης: Janez Burger
Παραγωγός: Jozko Rutar, Σλοβενία

Η άφιξη ενός μυστηριώδους τσίρκου στην κατεστραμμένη από τον πόλεμο πόλη μιας θρηνούσας οικογένειας, τους βοηθάει να ξεπεράσουν το θάνατο της μητέρας. Μέσα από την απεικόνιση των σταδίων της ζωής, ο ήρωάς μας ανακαλύπτει ξανά την αγάπη και την ελπίδα. Αποφεύγοντας εσκεμμένα το διάλογο, αυτό το σχέδιο σεναρίου είναι μαγευτικό και εξαιρετικά φιλόδοξο.

THE DEEPEST SCAR
Σεναριογράφος & Σκηνοθέτης: Stefan Mavrodiev
Παραγωγοί: Pavlina Jeleva, Georgy Cholakov, Βουλγαρία

Ενώ θα μπορούσε να βρει την ευτυχία και να κάνει δική του οικογένεια, ο Angel παραμένει ένας απλός παρατηρητής καθώς η γυναίκα της ζωής του παντρεύεται και αποκτά παιδιά με κάποιον άλλον. Εξήντα χρόνια θα περάσουν συνδέοντας τις ζωές τους, αλλά χωρίς ποτέ να σμίξουν.

FIREFLY SEASON
Σεναριογράφος & Σκηνοθέτης: Miroslav Mandic
Παραγωγός: Mirsad Herovic, Βοσνία-Ερζεγοβίνη

Μια οπτικά πλούσια ιστορία για μια πόλη που πρέπει να ανοικοδομηθεί, ένα ζευγάρι γέρων που θέλει να επανασυνδεθεί πριν το θάνατο, μια γυναίκα που φυτεύει συνέχεια καρπούς και έναν μοναχικό περιπλανώμενο πωλητή. Η αναζήτηση για την αληθινή αγάπη δεν σταματά ποτέ στο σταυροδρόμι της πραγματικότητας και της ψευδαίσθησης.

FISH OUT OF WATER
Σεναριογράφος: Στάθης Κατσαρός
Σκηνοθέτις & Παραγωγός: Μαρία Ντούζα, Ελλάδα

Χρωστώντας τα μαλλιοκέφαλά τους σ' έναν τοκογλύφο, ο Στάμος και ο Γρηγόρης καταφεύγουν σ' ένα μικρό ελληνικό χωριό παριστάνοντας τους σκηνοθέτες. Όταν ο στομφώδης δήμαρχος τους ζητάει να κάνουν μια ταινία για το χωριό, ανακαλύπτουν μια μεγάλη απάτη και δηλητηριασμένα ψάρια!

A HEART SHAPED BALLOON
Σεναριογράφοι: Bogdan Mustata, Catalin Mitulescu
Σκηνοθέτης: Catalin Mitulescu
Παραγωγός: Daniel Mitulescu, Ρουμανία

Ύστερα από μια ζωή στο ορφανοτροφείο, ο Anechitoaia δραπετεύει και γίνεται μέλος μιας συμμορίας πορτοφολάδων και μικροεγκληματιών, ελπίζοντας σ' ένα καλύτερο αύριο. Μια συγκινητική και παγκόσμια ιστορία που αναπροσδιορίζει τον γνωστό μας Όλιβερ Τουίστ.

HERE AND THERE
Σεναριογράφος & Σκηνοθέτης: Darko Lungulov
Παραγωγός: Goran Radakovic, Σερβία

Ο Robert είναι ένας μεσήλικας και απένταρος μουσικός που του κάνουν έξωση από το διαμέρισμά του στη Νέα Υόρκη. Συναντάει τον Branko, έναν νέο Σέρβο εργάτη σε μεταφορική εταιρεία, ο οποίος του προσφέρει χρήματα για να παντρευτεί την κοπέλα του Ivana στο Βελιγράδι και να τη φέρει στη Νέα Υόρκη. O Robert καταφθάνει στο Βελιγράδι και μένει στο διαμέρισμα της Olga, μητέρας του Branko, η οποία δεν γνωρίζει τίποτα για τα σχέδια του γιου της.

LARA
Σεναριογράφος & Σκηνοθέτης: Blaz Kutin
Παραγωγός: Ida Weiss, Σλοβενία

Η Lara έχει σήμερα τα εξηκοστά της γενέθλια και θα πάει να ακούσει τον πιανίστα γιο της να παίζει σε μια εορταστική εκδήλωση. Αντί όμως να αισθανθεί χαρά και υπερηφάνεια, την καταβάλλει θλίψη. Όχι όμως για τη χαμένη σχέση της με το γιο της αλλά για τη χαμένη καριέρα πιανίστας που δεν έκανε ποτέ.Μια μέρα στη ζωή μιας πικραμένης και πικρόχολης μητέρας.

LODOS (WIND)
Σεναριογράφος & Σκηνοθέτης: Didem Erayda
Παραγωγός: Munire Armstrong, Τουρκία

Τρία ζευγάρια ξεκινούν για τη γενέτειρά τους, αλλά η ζωή τους δεν τους αφήνει να ξεφύγουν. Μια ταινία χαρακτήρων, χτισμένη γύρω από έναν μυστηριώδη φόνο.

PRINCIPLES OF LIFE
Σεναριογράφοι: Razvan Radulescu, Alex Baciu
Σκηνοθέτης: Rade Jude
Παραγωγός: Ada Solomon, Ρουμανία

Ο Marian Velicanu είναι ένας φιλόδοξος υπεύθυνος πωλήσεων που κοντεύει τα πενήντα και το μόνο που θέλει είναι να πάει διακοπές με την οικογένειά του. Αλλά η ζωή είναι περίπλοκη και οι προσπάθειές του να οργανώσει το ταξίδι αποκαλύπτουν πόσο πραγματικά εκτός ελέγχου είναι.

TILT
Σεναριογράφοι: Dimitar Kostantinov Kotzev, Borislav Viktorov Chouchkov, Viktor Viktorov Chouchkov
Σκηνοθέτης: Viktor Viktorov Chouchkov
Παραγωγός: Borislav Viktorov Chouchkov, Βουλγαρία

Τέσσερις έφηβοι βιώνουν την κρίσιμη μετάβαση από την εφηβεία στην ενηλικίωση και από τον ολοκληρωτισμό στη δημοκρατία, ως ένα ατελείωτο και ξέφρενο παιχνίδι με σκέιτ και φλιπεράκια. Μια καυστική ιστορία για τη νιότη και την αλλαγή.

Η Κριτική Επιτροπή του Balkan Fund 2006

Peter Carlton (Μ. Βρετανία)
Ο Peter Carlton είναι ο επικεφαλής του Film4, του κινηματογραφικού τομέα του Channel 4, που στοχεύει στην ανάπτυξη και χρηματοδότηση έξυπνων, ιδιαίτερων και σύγχρονων ταινιών με δυνατό σενάριο και δυνατή σκηνοθετική ματιά. Ο Peter υπήρξε υπεύθυνος για ταινίες όπως το ανατρεπτικό Brothers of the Head των Keith Fulton και Louis Pepe, του βραβευμένου με «Camera d'Or» και «Grand Prix» στο περσινό Φεστιβάλ Καννών Me and You and Everyone We Know της Miranda July, αλλά και για τις ταινίες του Shane Meadows Dead Man's Shoes και This is England, ενώ μόλις ολοκλήρωσε τα γυρίσματα της ταινίας Straightheads, σε σκηνοθεσία Dan Reed και με πρωταγωνίστρια τη Gillian Anderson.

Lenny Crooks (Μ. Βρετανία)
Ο Lenny Crooks είναι ο νέος επικεφαλής του New Cinema Fund κάτω από την ομπρέλα του UK Film Council, το οποίο είναι ο βασικός κρατικός παράγοντας για τον κινηματογράφο στην Αγγλία. Έτσι, ο Lenny Crooks, συνεχίζει το έργο που είχε ξεκινήσει στο Glasgow Film Fund, όπου επί των ημερών του έγιναν οι ταινίες Μικρά εγκλήματα μεταξύ φίλων (Figment Films), Small Faces (Skyline/Easterhouse Films), The Acid House (Picture Palace North/Umbrella Productions), Το τραγούδι της Κάρλα και Το όνομά μου είναι Τζο (Parallax Pictures), Η απαγωγή (Antonine Films) και The House of Mirth (Three Rivers Films). Από το 1997 υπήρξε επίσης διευθυντής του Glasgow Film Office, του γραφείου κινηματογραφικής ανάπτυξης για τη Γλασκόβη και τη Σκοτία, που έχει χρηματοδοτήσει τις ταινίες Young Adam, Skaggerak (Nimbus Films), Ο Wilbur (Zentropa), Γλυκά δεκάξι και Οι κόρες της ντροπής. Ο Lenny Crooks υπήρξε παραγωγός της ταινίας The Near Room του David Hayman και έκανε την εκτέλεση παραγωγής των ταινιών Late Night Shopping του Saul Metzstein, Morvern Callar της Lynne Ramsay και Solid Air της May Miles Thomas.

Cedomir Kolar (Γαλλία, Βοσνία & Ερζεγοβίνη)
Παραγωγός του βραβευμένου με Όσκαρ No Man's Land, ο Cedomir Kolar δημιούργησε πρόσφατα την A.S.A.P. Films, μια ανεξάρτητη εταιρεία παραγωγής μαζί με τον σκηνοθέτη της ταινίας Danis Tanovic και τον παραγωγό Marc Baschet. Η επερχόμενη λίστα ταινιών συμπεριλαμβάνει σχέδια έργων από σεναριογράφους και σκηνοθέτες της Γαλλίας, του Βελγίου, της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, του Κιργιστάν, της Σουηδίας και της Σλοβενίας. Η πρώτη ταινία σε παραγωγή της A.S.A.P. Films ήταν η ταινία Η κόλαση μέσα μας σε σενάριο του Krystof Kieslowski και σκηνοθεσία Danis Tanovic.Η ταινία διενεμήθη παγκοσμίως από την Focus Features. Το 2006 η A.S.A.P Films ήταν συμπαραγωγός της ταινίας Si le vent souleve le Sable σε σκηνοθεσία Marion Hansel. Το 2006/2007 η εταιρεία θα παραγάγει την ταινία The Light του Aktan Abdykalikov, την επόμενη ταινία του Danis Tanovic Circus, Colombia, βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο του Ivica Djikic, τα τρία αγγλόφωνα σχέδια του Tanovic και την ταινία Bessa του Σέρβου σκηνοθέτη Srdjan Karanovic.

Roman Paul (Γερμανία)
Γεννήθηκε στη Φρανκφούρτη το 1968. Έχει σπουδάσει θέατρο, κινηματογράφο και media καθώς και αμερικανική και γερμανική λογοτεχνία στη Φρανκφούρτη, στη Νέα Υόρκη, στο Παρίσι και στην Ιαπωνία. Το 1997 πήρε με διάκριση τον μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών (M.A.) από το Goethe University στη Φρανκφούρτη. Ξεκίνησε την καριέρα του ως βοηθός στην εταιρεία Prokino Film Distribution στο Μόναχο και, ένα χρόνο αργότερα, έγινε ο υπεύθυνος διεθνών αγορών της εταιρείας Senator Film στο Βερολίνο και στο Λος Άντζελες από το 1999 ώς το 2002. Από τον Οκτώβριο του 2003 είναι ο συν-διευθυντής της εταιρείας Razor Film Produktion GmbH Berlin και ήταν μέχρι πρόσφατα ο σύμβουλος αγορών της Celluloid Dreams World Sales. Οι παραγωγές του περιλαμβάνουν το Paradise Now του Hanny Abu-Asad που κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα 2006 και το Running on Empty του Buelent Akinci που περιλαμβάνεται στο φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Στην μακρά του καριέρα ως «αγοραστής», ο Roman ανακάλυψε ταινίες όπως το The Edukators του Hans Weingartner, Me and You and Everyone We Know της Miranda July, και The Cremaster Cycle του Matthew Barney. Ο Roman Paul είναι μέλος της Γερμανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και της Ένωσης Ευρωπαϊκών Ταινιοθηκών ACE.

Χριστίνα Κάλλας-Καλογεροπούλου (Ελλάδα-Γερμανία)
Η Χριστίνα Κάλλας-Καλογεροπούλου είναι σεναριογράφος-παραγωγός και πρόεδρος της FSE (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Σεναριογράφων) που ενώνει 9.000 σεναριογράφους και 21 εθνικούς οργανισμούς από όλη την Ευρώπη. Είναι επίσης η καλλιτεχνική διευθύντρια του Balkan Fund, που δημιούργησε μαζί με τη Λουκία Ρικάκη για το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης το 2003, και μέλος του German Federal Film Board FFA Commission για τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης σεναρίων. Μέλος της Ευρωπαϊκής και της Γερμανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδας και μέλος του προεδρείου της Ένωσης Σεναριογράφων της Γερμανίας. Διδάσκει σεναριογραφία από το 1998 στην Ακαδημία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης του Βερολίνου και από το 2004 στο τμήμα Κινηματογράφου του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης. Στο ενεργητικό της περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι ταινίες μεγάλου μήκους i.d. (συμμετοχή στο Διεθνές Διαγωνιστικό του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 1994), Loves Lies (βραβείο καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ του Μονάχου το 1997), The Commissioner με τους John Hurt και Armin Mueller-Stahl (επίσημο διαγωνιστικό στο Φεστιβάλ Βερολίνου το 1998), καθώς και η βραβευμένη ως καλύτερη γερμανική τηλεοπτική σειρά Edel & Starck (2001-2003). Η Χριστίνα Κάλλας-Καλογεροπούλου είναι συγγραφέας τριών βιβλίων: European Coproductions in Film and Television (Nomos Verlag, 1992), The Art of Invention and Narration in the Cinema (Νεφέλη, Αθήνα 2006) και Creative Screenwriting. An Attempt at a Method (uvk, 2007).


Το ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ είναι μέλος της INTERNATIONAL FEDERATION OF FILM PRODUCERS ASSCOCIATIONS / www.fiapf.org