Αρχική | Κριτική Επιτροπή | Πρόγραμμα | Χώροι | Εισιτήρια | Φιλοξενία | Εκδόσεις | Φωτογραφίες | Προσωπικό | Χορηγοί | ENGLISH

>>> 28-11-2006
 Κρατικά Κινηματογραφικά Βραβεία Π...
>>> 27-11-2006
 Συζητώντας: Όταν η κωμωδία συναντ...
>>> 27-11-2006
 Ανοιχτή Συζήτηση MOSFILM...
>>> 27-11-2006
 Masterclass Γκιγιόμ Λοράν...
>>> 27-11-2006
 Η τελετή λήξης του 47ου Διεθνούς ...
>>> 26-11-2006
 ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΟΥ 47ΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗ...
>>> 26-11-2006
 Πρόγραμμα μεταφεστιβαλικών προβολ...
>>> 26-11-2006
 Τελετή Λήξης DIGITALWAVE...
[News File]
 

>>> 26-11-2006

  Τελετή Λήξης DIGITALWAVE






ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ DIGITALWAVE

Σε θερμή και γεμάτη ενθουσιασμό ατμόσφαιρα πραγματοποιήθηκε η λήξη του προγράμματος DigitalWave το βράδυ του Σαββάτου 25 Νοεμβρίου με την απονομή του πρώτου βραβείου για ψηφιακή δημιουργία, στην κατάμεστη αίθουσα Τώνια Μαρκετάκη. Παρόντες, ο Πρόεδρος του Φεστιβάλ, Γιώργος Χωραφάς, η Διευθύντρια του Φεστιβάλ, Δέσποινα Μουζάκη, ο Πρόεδρος του ΕΚΚ, Γιώργος Παπαλιός, ο Αντιπρόεδρος του ΕΚΚ, Δημήτρης Σοφιανόπουλος, καθώς και ο σκηνοθέτης Κώστας Σφήκας, πρωτοπόρος της πειραματικής κινηματογραφικής δημιουργίας. Η ταινία του Κώστα Σφήκα, Μεταμόρφωση, «έκλεισε» επίσημα το φετινό, πρώτο κύκλο του DigitalWave.

Η βραδιά ξεκίνησε με την παρουσίαση των 11 νέων δημιουργών που έλαβαν μέρος στο DigitalWave. Η Κριτική Επιτροπή αποτελείται από τους: Γιώργο Αργυροηλιόπουλο, Διευθυντή Φωτογραφίας, Στέλλα Θεοδωράκη, σκηνοθέτη, Αρσέν Καλφαγιάν, Συλλέκτη, ιδιοκτήτη Γκαλερί και Γενικό Γραμματέα του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Βορείου Ελλάδας, Γιώργο Λυκιαρδόπουλο, παραγωγό, Άννα Μάσχα, ηθοποιό και Εύα Στεφανή, σκηνοθέτη και λέκτορα στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Με 4 ισότιμες εύφημες μνείες τιμήθηκαν οι ταινίες:
α των Γιώργου Λουκάκου και Μαντλέν Ακτύπη - για την εξερεύνηση των αφηγηματικών ορίων, και την πειραματική επεξεργασία της εικόνας και του ήχου που εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες του μέσου.
Έρημος και μόνος για να μου φύγει ο πόνος του Νίκου Αλευρά - για το αιρετικό χιούμορ και τη δημιουργική χρήση του μέσου.
Όνειρα Θερινής Επαρχίας του Γιώργου Ακσεχερλίδη - για τον ενθουσιασμό, την αυθεντικότητα των χαρακτήρων και την ιδιότυπη καταγραφή της ελληνικής επαρχίας από νέους ανθρώπους.
Μια Ροζ Παραμάνα του Νίκου Πομώνη - για το πώς χειρίζεται κοινωνικά θέματα που αφορούν τη νεολαία, και για την προσπάθεια εξομοίωσης πραγματικού και κινηματογραφικού χρόνου.

Στη συνέχεια παρουσιάστηκε το πρώτο βραβείο, ο Ψηφιακός Αλέξανδρος (15.000 ευρώ) – μια κορνίζα με την ψηφιακή εικόνα του Χρυσού Αλέξανδρου – το οποίο έλαβε η ταινία του Ευάγγελου Γιοβάνη, Land of Nod, για την ελευθερία της αφήγησης, την αυθεντικότητα των χαρακτήρων, την λογοτεχνική γνώση, την underground αισθητική, την τόλμη στην διαχείριση θεμάτων, τα οποία είναι στη βάση τους πολιτικά, για την αφαίρεση που διέπει το διάλογο και τη δυνατότητα να προκαλεί ένα ευρύ φάσμα συγκινήσεων από την αποκρουστικότητα μέχρι την οδύνη.

«Πρόκειται για το πιο ενδιαφέρον πρόγραμμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, γιατί αναζωογονεί και το ίδιο το Φεστιβάλ και την ελληνική κινηματογραφία», δήλωσε χαρακτηριστικά η Διευθύντρια του Φεστιβάλ, Δέσποινα Μουζάκη. «Το τμήμα αυτό έχει, βέβαια, διαγωνιστικό χαρακτήρα, ωστόσο επικρατεί η ευγενής άμιλλα, και είμαστε όλοι ιδιαίτερα χαρούμενοι επειδή αυτή η πρωτοβουλία πέτυχε ήδη απ’ την πρώτη κιόλας χρονιά». Απευθυνόμενη, στη συνέχεια, στον Πρόεδρο του ΕΚΚ, Γιώργο Παπαλιό, η κ. Μουζάκη ανέφερε ότι συνδέονται υπόγεια με την ταινία του Κώστα Σφήκα, το Μοντέλο, στην οποία ο κ. Παπαλιός ήταν παραγωγός, ενώ η ίδια ήταν νεαρή θεατής: «Ήταν η ταινία που μ’ έκανε ν’ αγαπήσω το σινεμά και μου έδωσε δύναμη, χαρά και ελπίδα, και σήμερα οι ταινίες που συμμετείχαν στο DigitalWave μας δίνουν αντίστοιχα ελπίδα και χαρά για όσα πρόκειται ν’ ακολουθήσουν», είπε καταλήγοντας.

Τη σκυτάλη πήρε ο Αντιπρόεδρος του ΕΚΚ, Δημήτρης Σοφιανόπουλος, ο οποίος τόνισε: «Μπορεί να ... κατηγορηθήκαμε ακόμη και ως εχθροί του φιλμ από τότε που ως Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου θεσμοθετήσαμε αυτό το βραβείο, εμείς, όμως, δεν είμαστε εχθροί του φιλμ, αντιθέτως, είμαστε φίλοι και του καλού κινηματογράφου και του σοβαρού κινηματογραφιστή», τόνισε και συνέχισε λέγοντας ότι ο σοβαρός κινηματογραφιστής δεν υποκύπτει στις ευκολίες που προσφέρουν τα ψηφιακά μέσα, αλλά τις αξιοποιεί, παραθέτοντας ως ζωντανά παραδείγματα τους σκηνοθέτες Μικελάντζελο Αντονιόνι και Πίτερ Γκρίναγουεϊ. Δεν παρέλειψε να μιλήσει και για τη στήριξη του ΕΚΚ στις ψηφιακές δημιουργίες: «Δεν αρκεί, βεβαίως, να γυρίζουμε ψηφιακές ταινίες, χρειάζεται και να τις προβάλλουμε. Έτσι, στο δίκτυο αιθουσών του ΕΚΚ έχουμε εγκαταστήσει τον κατάλληλο εξοπλισμό ώστε να μη χρειάζεται η δαπανηρή μεταφορά μιας ψηφιακής ταινίας σε φιλμ προκειμένου να προβληθεί σε μια κινηματογραφική αίθουσα».

Από την πλευρά του ο Θάνος Αναστόπουλος, υπεύθυνος του Ελληνικού προγράμματος, ανακοίνωσε στο κοινό ότι γίνονται προσπάθειες για να ταξιδέψει ολόκληρο το πρόγραμμα DigitalWave και εκτός Θεσσαλονίκης. Πρώτη στάση πιθανώς η Αθήνα.

Το λόγο έλαβε ο Πρόεδρος του ΕΚΚ, Γιώργος Παπαλιός με ιδιαίτερο χιούμορ, αφού δήλωσε ότι το ΕΚΚ προσφέρει τα ... ψηφιακά χρήματα που προβλέπονται από το βραβείο, ενώ παράλληλα τόνισε: «Σήμερα δεν τιμούμε απλώς τους νέους δημιουργούς του κινηματογράφου, αλλά ζούμε μια ιστορική στιγμή για την κινηματογραφία», είπε χαρακτηριστικά και συνέχισε: «Κι αυτό γιατί φέτος πραγματοποιείται το πρώτο Φεστιβάλ DigitalWave ψηφιακής κινηματογραφικής δημιουργίας, ενόψει του άμεσου μέλλοντος, όπου δεν θα υπάρχει τίποτα άλλο εκτός από την ψηφιακή ταινία». Συνέχισε λέγοντας ότι σε λίγα χρόνια αυτή η πρωτοβουλία του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θα μνημονεύεται ως η απαρχή της ψηφιακής κινηματογραφίας στην Ελλάδα. «Είμαι πολύ χαρούμενος που έχω την ευκαιρία να δώσω το βραβείο στον πρώτο σκηνοθέτη του πρώτου DigitalWave και ευχαριστώ την κ. Μουζάκη γι’ αυτήν την τιμή που μου έκανε».

«Αν μπορούσα να σας βάλω όλους μέσα στο στήθος μου, δεν θα περνάγατε καλά γιατί η καρδιά μου χτυπάει σαν ταμπουρλό», είπε χαρακτηριστικά ο Ευάγγελος Γιοβάνης παραλαμβάνοντας τον Ψηφιακό Αλέξανδρο, ενώ ευχαρίστησε το Φεστιβάλ, την κριτική επιτροπή του Digital Wave και το κοινό. «Όταν γύριζα την ταινία ήμουν στην Αμερική και εργαζόμουν σε εστιατόριο. Οι πελάτες με πείραζαν και μου έλεγαν “τρελάθηκε ο πιτσαδόρος”, κι εγώ τους έλεγα “ναι, τρελός είμαι, αφήστε με τώρα να κάνω την ταινία μου”. Όταν, λοιπόν, αρχίσω να κάνω την 3η ταινία μου θα τους λέω “ησυχία, κοιτάξτε το βραβείο μου στον τοίχο”». Δεν παρέλειψε επίσης να δηλώσει ότι όλες οι ταινίες του DigitalWave ήταν εξαιρετικές και πρότεινε στους συναγωνιζόμενούς του να γυρίσουν όλοι μαζί μια ταινία.

Τη λήξη της βραδιάς απονομής των βραβείων του προγράμματος DigitalWave «κήρυξε» ο σκηνοθέτης που πρώτος τόλμησε να δοκιμάσει καινούριες αφηγηματικές φόρμες, ο Κώστας Σφήκας, προλογίζοντας τη νέα ταινία του Μεταμόρφωση: «Σε κάποιες σκηνές τα γεγονότα βρίσκονται τόσο κοντά στη φρίκη, τον τρόμο, το βιασμό, την εγκληματικότητα του κόσμου που μας περιβάλλει, αλλά εμείς μιλώντας μέσα σε τόση ευθυμία και τόσο χιούμορ, το ξεχνάμε. Σ’ ό,τι έχω κάνει, σε τέτοιες σκηνές, κόβω τον ήχο με το ψαλίδι. Επιτρέψτε μου κι απόψε να κόψω τον ήχο με το ψαλίδι».













Επιστροφή

Το ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ είναι μέλος της INTERNATIONAL FEDERATION OF FILM PRODUCERS ASSCOCIATIONS / www.fiapf.org