Αρχική | Κριτική Επιτροπή | Πρόγραμμα | Χώροι | Εισιτήρια | Φιλοξενία | Εκδόσεις | Φωτογραφίες | Προσωπικό | Χορηγοί | ENGLISH

>>> 28-11-2006
 Κρατικά Κινηματογραφικά Βραβεία Π...
>>> 27-11-2006
 Συζητώντας: Όταν η κωμωδία συναντ...
>>> 27-11-2006
 Ανοιχτή Συζήτηση MOSFILM...
>>> 27-11-2006
 Masterclass Γκιγιόμ Λοράν...
>>> 27-11-2006
 Η τελετή λήξης του 47ου Διεθνούς ...
>>> 26-11-2006
 ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΟΥ 47ΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗ...
>>> 26-11-2006
 Πρόγραμμα μεταφεστιβαλικών προβολ...
>>> 26-11-2006
 Τελετή Λήξης DIGITALWAVE...
[News File]
 

>>> 26-11-2006

  Συζητώντας: Όταν η κωμωδία συναντάει το δράμα






ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ
ΟΤΑΝ Η ΚΩΜΩΔΙΑ ΣΥΝΑΝΤΑΕΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑ
MARKUS HERLING, PASQUALE ALEARDI, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΚΟΥ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΓΥΡΟΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΜΥΛΩΝΑ, GABOR VARADI

Με θέμα συζήτησης «Όταν η κωμωδία συναντάει το δράμα» έκλεισε χθες, 26 Νοεμβρίου, ο φετινός κύκλος του προγράμματος «Συζητώντας» στο Εντευκτήριο στο Λιμάνι με την παρουσία των Markus Herling, σκηνοθέτη της ταινίας Καλύτερη ζωή (Διεθνές Διαγωνιστικό), Pascuale Aleardi, ηθοποιού από την ίδια ταινία, Κατερίνας Ευαγγελάκου, σκηνοθέτιδας της ταινίας Ώρες κοινής ησυχίας (Ελληνικό Τμήμα Ταινίες Μυθοπλασίας), Γιώργου Αργυροηλιόπουλου, κινηματογραφιστή, Μαριάνθης Μυλωνά, δημοσιογράφου και Gabor Varadi, παραγωγού της ταινίας Ταρίχευση (Ειδικές προβολές).
Ο Gabor Varadi, τόνισε ότι η ταινία Ταρίχευση είναι βασισμένη σε μικρές ιστορίες και εκμεταλλεύεται τη χρήση σκληρών λέξεων και εκφράσεων για τη δημιουργία μαύρου χιούμορ. «Είναι μια ιδιαίτερη ταινία, όχι μια ταινία mainstream» υπογράμμισε ο Varandi προσθέτοντας ότι δεν ασκήθηκε καμία πίεση στον σκηνοθέτη για να αλλάξει το σενάριο. «Οι ουγγρικές αρμόδιες αρχές πάντως δεν χρηματοδότησαν αρχικά την ταινία καθώς θεώρησαν ότι ήταν πολλά τα λεφτά για μια όχι και τόσο καλή ταινία. Οταν ανακηρύχθηκε όμως καλύτερο ευρωπαϊκό πρότζεκτ αποφάσισαν να επανορθώσουν», δήλωσε ο Varandi.
O Markus Herling, σκηνοθέτης της ταινίας Καλύτερη ζωή, δήλωσε ότι: «Όπως η ζωή έχει πάντα δύο πλευρές, έτσι και εγώ θέλησα να το δείξω αυτό στην ταινία μου με το δίπολο κωμωδία-δράμα». Σχετικά με το σενάριο της ταινίας δήλωσε: «Πολλοί νομίζουν ότι όλοι στη Γερμανία είναι πλούσιοι αλλά αυτό δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Υπάρχουν άνθρωποι που παίρνουν για μεροκάματο ελάχιστα ευρώ. Το Βερολίνο είναι μια φτωχή πόλη». Ο ηθοποιός της ίδιας ταινίας, Pascuale Aleardi, αποκάλυψε ότι ο σκηνοθέτης γύρισε όλο το φιλμ μόνος του, χωρίς τη βοήθεια παραγωγού για να μην δεχθεί πιέσεις για αλλαγές στο σενάριο. Μιλώντας για τη σχέση κωμωδίας-δράματος σε μια ταινία, ο Aleardi ανέφερε: «Πολλές φορές όταν είσαι απελπισμένος, κι ας πρόκειται για μια δραματική κατάσταση, μέσω διάφορων γεγονότων και πράξεων μπορείς να προκαλέσεις γέλιο».
Ο κινηματογραφιστής Γιώργος Αργυροηλιόπουλος σχολίασε ότι δεν μπορείς να έχεις μια ταινία με δράμα χωρίς χιούμορ αλλά και το αντίθετο. Παράλληλα μιλώντας για την ταινία Ώρες κοινής ησυχίας ανέφερε: «Χρειαζόμασταν το χιούμορ πίσω από τις κάμερες, καθώς οι ηθοποιοί άλλαζαν συνεχώς, ενώ εμείς μέναμε πάντα οι ίδιοι». Η σκηνοθέτης της ταινίας, Κατερίνα Ευαγγελάκου, δήλωσε ότι η ιστορία που αφηγείται δείχνει την πραγματική Ελλάδα και όχι την Ελλάδα που βλέπουμε και διαβάζουμε στα περιοδικά. «Μέσα από την απεικόνιση της πραγματικής Ελλάδας μπορούμε να βρούμε όχι μόνο αρνητικά αλλά και θετικά χαρακτηριστικά», υπογράμμισε η κ. Ευαγγελάκου ενώ πρόσθεσε ότι το χιούμορ δεν πηγάζει μόνο μέσω των διαλόγων, αλλά και μέσω των καταστάσεων που βρίσκονται οι ήρωες.
Τέλος, η δημοσιογράφος Μαριάνθη Μυλωνά, παρατήρησε ότι είναι ενδιαφέρον να παρακουθεί κανείς τις αντιδράσεις του κοινού όταν παρακολουθούν μια ταινία για να αναγνωρίσει νοοτροπίες και κουλτούρες άλλων λαών. «Ελληνικές κωμωδίες που κάνουν σχεδόν όλους τους Ελληνες να γελάνε, σε άλλες περιοχές της Ευρώπης τις θεωρούν απαίσιες καθώς δεν έχουν το ίδιο χιούμορ με εμάς», τόνισε η κ. Μυλωνά.












Επιστροφή

Το ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ είναι μέλος της INTERNATIONAL FEDERATION OF FILM PRODUCERS ASSCOCIATIONS / www.fiapf.org