Η Ελληνική Ματιά
Ένας αιώνας Κινηματογράφου
5-11 Νεομβρίου, ΟΛΥΜΠΙΟΝ Ι, ΙΙ

Η ελληνική Ματιά
Tο πρόγραμμα
Οι ταινίες
ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΒΙΛΛΑΡ
Η ΜΑΡΙΑ ΠΕΝΤΑΓΙΩΤΙΣΣΑ
ΔΑΦΝΙΣ ΚΑΙ ΧΛΟΗ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΑΠΙΛΑ
Ο ΑΓΑΠΗΤΙΚΟΣ ΤΗΣ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΑΣ
ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΧΩΡΙΣΜΟΥ
ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΞΑΝΑΡΧΟΝΤΑΙ
ΠΙΚΡΟ ΨΩΜΙ
ΞΥΠΟΛΗΤΟ ΤΑΓΜΑ
ΚΑΛΠΙΚΗ ΛΙΡΑ
Ο ΔΡΑΚΟΣ
Η ΛΙΜΝΗ ΤΩΝ ΠΟΘΩΝ
ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ
ΜΑΝΤΑΛΕΝΑ
ΣΥΝΟΙΚΙΑ T' ΟΝΕΙΡΟ
ΗΛΕΚΤΡΑ
ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΦΑΝΑΡΙΑ
ΤΟ ΜΠΛΟΚΟ
ΜΕ ΤΗ ΛΑΜΨΗ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ
ΣΤΕΦΑΝΙΑ
Η ΕΚΔΡΟΜΗ
ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ
ΤΟ ΚΑΝΟΝΙ ΚΑΙ T' ΑΗΔΟΝΙ
ΛΗΣΤΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΕΝΟΣ ΞΕΡΙΖΩΜΕΝΟΥ
ΤΙ ΕΚΑΝΕΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΘΑΝΑΣΗ
ΕΥΔΟΚΙΑ
ΚΡΑΝΙΟΥ ΤΟΠΟΣ
ΚΕΙΡΙΟΝ
ΔΙ' ΑΣΗΜΑΝΤΟΝ ΑΦΟΡΜΗ
Ο ΘΙΑΚΟΣ
ΑΛΔΕΒΑΡΑΝ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
HAPPY DAY
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΕΝΑ ΡΟΛΟ
Η ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΟΥΣΑ
Η ΚΑΓΚΕΛΟΠΟΡΤΑ
ΟΙ ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ ΤΗΣ ΕΥΦΟΡΗΣ ΚΟΙΛΑΔΑΣ
ΕΞΟΡΙΣΤΟΣ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΛΕΩΦΟΡΟ
Η ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΣΗ
ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ
ΜΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΕΙΝΑΙ ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΙ
ΟΙ ΑΠΕΝΑΝΤΟΙ
ΤΟ ΡΕΠΟ
ΑΓΓΕΛΟΣ
ΜΠΑΛΑΜΟΣ
ΡΕΒΑΝΣ
ΓΛΥΚΕΙΑ ΣΥΜΜΟΡΙΑ
ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ
ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ
ΞΑΦΝΙΚΟΣ ΕΡΩΤΑΣ
Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ 9
ΤΟΠΟΣ
ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΠΛΗΓΩΝΑΜΕ
ΚΑΛΗ ΠΑΤΡΙΔΑ ΣΥΝΤΡΟΦΕ
Η ΝΥΧΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΙΛΕΝΑ
Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
ΑΛΛΗΓΟΡΙΑ
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΧΕΛΙΔΟΝΑΣ
ΔΟΞΟΜΠΟΥΣ
ΘΕΟΦΙΛΟΣ
ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ
Ο ΛΙΠΟΤΑΚΤΗΣ
ΑΚΑΤΑΝΙΚΗΤΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ
ΟΛΓΑ ΡΟΜΠΑΡΤΣ
ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ
ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΝΕΣ ΝΥΧΤΕΣ
ΑΠ' ΤΟ ΧΙΟΝΙ
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ
ΣΤΑΓΟΝΑ ΣΤΟΝ ΩΚΕΑΝΟ
ΜΗ ΜΟΥ ΑΠΤΟΥ
ΟΙ ΑΠΟΝΤΕΣ
Ο ΟΡΓΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΓΕΛΑΔΑΣ
Η ΣΦΑΓΗ ΤΟΥ ΚΟΚΟΡΑ
ΚΑΒΑΦΗΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

ΟΙ ΑΠΟΝΤΕΣ (1996)


ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Πάνος Παπαχατζής
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Πάνος Παπαχατζής
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νίκος Γραμματικός
ΣΕΝΑΡΙΟ: Νίκος Παναγιωτόπουλος, Νίκος Γραμματικός
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Κωστής Γκίκας
ΜΟΝΤΑΖ: Γιώργος Μαυροψαρίδης
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Γιούλα Ζωιοπούλου
ΗΧΟΣ: Αντώνης Σαμαράς
ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Νίκος Γεωργάκης, Γιώργος Ευγενικός, Βαγγέλης Μουρίκης, Τάσος Νούσιας, Κωνσταντίνος Σταρίδας, Αιμίλιος Χειλάκης, Αντώνης Αντωνίου
35mm Έγχρωμο 115'

Η ταινία παρακολουθεί τις σποραδικές συνευρέσεις έξι ανθρώπων στη διάρκεια μιας επταετίας που συμπίπτει με τα κρίσιμα χρόνια της κοινωνικής τους ένταξης, καταγράφοντας τις σποραδικές συναντήσεις τους στο νησί της καταγωγής τους, το σκηνικό του κοινού τους παρελθόντος. Κάθε φορά που "επιστρέφουν" στο νησί, κουβαλάνε -αναπόφευκτα- τα ίχνη των προσωπικών επιλογών τους, αλλά και της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας, μιας πραγματικότητας, που -αργά, αλλά σταθερά- τους αλλάζει, τους διαβρώνει, χαλαρώνοντας τους δεσμούς τους, με αποτέλεσμα τη σταδιακή απώλεια της επικοινωνίας ανάμεσά τους. Το τέλος της εποχής των συλλογικών πραμάτων θα τους βρει σκορπισμένους, αντιμέτωπους με την αυγή μιας εποχής στην οποία κυριαρχούν οι ατομικές λύσεις και επιδιώξεις.