Ημερολόγιο για τα παιδιά μου

Napló gyermekeimnek

Η Μέσαρος καταφεύγει στις προσωπικές της μνήμες για να δημιουργήσει μία ημι-αυτοβιογραφική σειρά ταινιών που εμπλέκουν την προσωπική ιστορία και την ιστορική μνήμη. Στο πρώτο αυτό μέρος η Γιούλι επιστρέφει με τους παππούδες της από την Σοβιετική Ένωση στην Ουγγαρία, έπειτα από τον χαμό των γονιών της στις εκκαθαρίσεις του Στάλιν. Υιοθετείται από την θεία της Μάγδα, η οποία ως κομματικό στέλεχος εκπροσωπεί τη σκληρή κομμουνιστική καταστολή που επικρατούσε στην Ουγγαρία. Η Γιούλι βρίσκει καταφύγιο στον κινηματογράφο και στο πρόσωπο του Γιάνος μία πατρική φιγούρα. Σύντομα αντιλαμβάνεται ότι αρχίζουν να συλλαμβάνονται άνθρωποι γύρω της, μαζί και ο Γιάνος, γεγονότα που θυμίζουν αρκετά την κατάσταση στη Σοβιετική Ένωση.  

 

Πρόγραμμα Προβολών

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες προβολές σε φυσικές αίθουσες.


Σκηνοθεσία: Márta Mészáros
Σενάριο: Márta Mészáros
Διεύθυνση φωτογραφίας: Nyika Jancsó
Μοντάζ: Éva Kármentő
Μουσική: Zsolt Döme
Ηθοποιοί: Zsuzsa Czinkóczi, Jan Nowicki, Anna Polony, Mari Szemes, Pál Zolnay, Ildikó Bánsági, Tamás Tóth, Éva Szabó
Κοστούμια: Fanni Kemenes
Σκηνικά: Éva Martin
Φορμάτ: DCP
Χρώμα: Ασπρόμαυρη
Χώρα Παραγωγής: Ουγγαρία
Έτος Παραγωγής: 1984
Διάρκεια: 109΄

Μάρτα Μέσαρος

Η Μάρτα Μέσαρος είναι πρωτοπόρος σκηνοθέτιδα από την Ουγγαρία. Είναι κόρη του γνωστού Ούγγρου γλύπτη Λάσλο Μέσαρος, ο οποίος έπεσε θύμα των εκκαθαρίσεων του Στάλιν και η ίδια της μεγάλωσε σε ορφανοτροφείο. Οι προσωπικές της εμπειρίες και το κοινωνικό-πολιτικό πλαίσιο της Ουγγαρίας διαμόρφωσαν βαθιά τον κινηματογράφο της, ο οποίος δίνει πάντα φωνή στις γυναίκες που αναζητούν την ταυτότητά τους σε μία πατριαρχική κοινωνία και επαναπροσδιορίζουν την θέση τους μέσα από τις τολμηρές επιλογές τους.

Φιλμογραφία

1968 The Girl

1969 Binding Sentiments

1970 Don’t cry, Pretty girls!

1973 Riddance

1975 Adoption

1976 Nine Months

1977 The two of them

1978 Just like home

1980 The Heiresses

1984 Diary for my children

1987 Diary for my loves

1990 Diary for my mother and father