Αντίο, Λένιν!

ΟΛΥΜΠΙΟΝ, από 3 έως 9 Οκτωβρίου

Αντίο, Λένιν!/Goodbye Lenin του Βόλφγκανγκ Μπέκερ

Ωρες προβολών: 18.00 – 20.30 – 23.00

Good Bye, Lenin! Σκηνοθεσία: Βόλφγκανγκ Μπέκερ Σενάριο: Μπερντ Λίχτενμπεργκ Φωτογραφία: Μάρτιν Κούκουλα Μοντάζ: Πήτερ Ρ. ¶νταμ Μουσική: Γιαν Τίρσεν Παίζουν: Ντάνιελ Μπρουλ, Κατρίν Σας, Φλόριαν Λούκας, Τσουλπάν Καμάτοβα Διάρκεια: 121’

Ο Λένιν... φεύγει, η Coca Cola... έρχεται! Μια πανέξυπνη και συγκινητική πολιτική σάτιρα για την πτώση του Τείχους του Βερολίνου, από τον Βόλφγκανγκ Μπέκερ, η οποία αποτέλεσε την αποκάλυψη του φετινού φεστιβάλ του Βερολίνου (βραβείο καλύτερης ευρωπαϊκής ταινίας). Κέρδισε ακόμα οκτώ βραβεία της Γερμανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και αποδείχθηκε μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες των τελευταίων χρόνων στην πατρίδα της (με 40 εκατομμύρια δολάρια στο γερμανικό box office).

Ο ¶λεξ ζει στο Ανατολικό Βερολίνο, μαζί με την αδελφή και τη μητέρα του, η οποία είναι αφοσιωμένη στο Κόμμα. Η μητέρα παθαίνει εγκεφαλικό όταν βλέπει το γιο της να συλλαμβάνεται σε μια αντικαθεστωτική πορεία και πέφτει σε κώμα για λίγους μήνες, κατά τη διάρκεια των οποίων το Τείχος πέφτει και το Βερολίνο ενοποιείται. Μια και η υγεία της εξαρτάται από την ηρεμία της, ο ¶λεξ σκαρφίζεται κάθε είδους κόλπο για να ξαναδημιουργήσει το Ανατολικό Βερολίνο στα 75 τ.μ του σπιτιού τους, ώστε η μητέρα του να μην αντιληφθεί την κοσμοϊστορική αλλαγή...

• Ο Βόλφγκανγκ Μπέκερ σπούδασε γερμανική φιλολογία, αμερικανική ιστορία και λογοτεχνία, στο Βερολίνο, πριν συνεχίσει τις σπουδές του στην Γερμανική Ακαδημία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης.

• Είναι στενός φίλος του Τομ Τίκβερ («Τρέξε, Λόλα Τρέξε») και έχουν ιδρύσει μαζί την εταιρία παραγωγής «X Filmen».

• Μαζί με το σεναριογράφο της ταινίας έκαναν πολλές συνεντεύξεις με Ανατολικογερμανούς που είχαν την ηλικία του νεαρού ήρωα όταν έπεσε το Τείχος, προκειμένου να αποκτήσουν μια την αυθεντική αίσθηση του κλίματος που επικρατούσε εκείνη την εποχή. Σύμφωνα με το σκηνοθέτη «άλλοι ένιωθαν πως βρίσκονταν σε μια μεγάλη φυλακή, άλλοι ένιωθαν καλά με την κατάσταση, άλλοι υπέφεραν πολύ κάτω από τις πολιτικές συνθήκες και άλλοι δεν ενδιαφέρονταν καθόλου για την πολιτική. Μετά απ’ όλα αυτά νιώσαμε αρκετά ελεύθεροι να δημιουργήσουμε τους χαρακτήρες της ταινίας».