Κριτική Επιτροπή FIPRESCI

H Διεθνής Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου FIPRESCI, που αποτελείται από καταξιωμένους επαγγελματίες στον χώρο της κινηματογραφικής κριτικής, θα απονείμει δύο βραβεία: ένα στο Καλύτερο Ντοκιμαντέρ του Διεθνούς Διαγωνιστικού Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους και ένα στην καλύτερη ελληνική ταινία που εντάσσεται στο επίσημο πρόγραμμα του φεστιβάλ.
 

Αντρέι Βασιλένκο
Ο Αντρέι Βασιλένκο ζει στη Μόσχα και εργάζεται ως επιμελητής και κριτικός κινηματογράφου. Έχει σπουδάσει Αρχιτεκτονική και Φιλοσοφία στο Far East State University. Είναι επιμελητής στο Ίδρυμα V-A-C, ενώ, από το 2008, εργάζεται στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βλαδιβοστόκ Pacific Meridian ως μέλος της επιτροπής επιλογής και επιμελητής των ειδικών προγραμμάτων. Ήταν επιμελητής σε μεγάλες εκθέσεις και ρετροσπεκτίβες, όπως «Η Θεωρία της Αρχιτεκτονικής», «Προσοχή στο Κενό: Η σύγχρονη video art στην Ταϊβάν», «Ουάνγκ Μπανγκ: Η αποκλεισμένη τέχνη» και «Το ατύχημα της ανακάλυψης», μεταξύ άλλων. Ο Αντρέι Βασιλένκο συνεργάζεται με το επιδραστικό ρωσικό περιοδικό Iskusstvo Kino (Η Τέχνη του Σινεμά). Κείμενα του δημοσιεύονται, επίσης, στις ιστοσελίδες cineticle.com, colta.ru και currentime.tv. Είναι μέλος της FIPRESCI (Διεθνής Ομοσπονδία Κριτικών Κινηματογράφου) και του NETPAC (Δίκτυο για την Προώθηση του Ασιατικού Σινεμά). Έχει διατελέσει μέλος της κριτικής επιτροπής στα διεθνή φεστιβάλ του Κολόμπο, του Ταλίν, του Ρότερνταμ και της Μόσχας.

 

Ντίτερ Βίτσορεκ
Ο Ντίτερ Βίτσορεκ εργάστηκε αρχικά ως κριτικός σύγχρονης τέχνης και πολιτισμού και αργότερα ως κριτικός κινηματογράφου, συνεργαζόμενος με ευρωπαϊκές εφημερίδες και περιοδικά. Το 2012, ίδρυσε το «Interference – Διεθνές Ανεξάρτητο Περιοδικό Κριτικής Κινηματογράφου και Φεστιβάλ», όπου συνεχίζει να διατελεί αρχισυντάκτης. Άρθρα του έχουν δημοσιευτεί πρόσφατα στο περιοδικό κριτικής «Modern Times Review», το οποίο ειδικεύεται στο πεδίο του ντοκιμαντέρ. Το 2003, ίδρυσε το οπτικοακουστικό-κινηματογραφικό φεστιβάλ «Festival Ιnternational Signes de Nuit» στο Παρίσι, το οποίο φιλοξενεί ταινίες μικρού μήκους, πειραματικές ταινίες («Cinema-in-Transgression») και ντοκιμαντέρ από όλο τον κόσμο, διοργανώνοντας παράλληλα θεματικά αφιερώματα και ρετροσπεκτίβες. Το 2018 ίδρυσε στη Γερμανία το φεστιβάλ «Bosnia-Herzegovina Looks Around», το οποίο έχει στο επίκεντρό του τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, αλλά και τις γειτονικές βαλκανικές χώρες. Ένας νομάδας φιλόσοφος που ζει στο Παρίσι σαν νυχτοπούλι.

 

Ιωάννα Παπαγεωργίου
Εργάστηκε για περισσότερα από 20 χρόνια στο περιοδικό Σινεμά, πρώτα ως μέλος της συντακτικής ομάδας και αργότερα ως εξωτερικός συνεργάτις. Παράλληλα, συνεργάστηκε με το Αθηνόραμα, την Ημερησία, το Paper, τις Εικόνες και την τηλεοπτική εκπομπή Cinemad, καθώς και με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, συνεισφέροντας κείμενα στις εκδόσεις για τους Πέδρο Αλμοδόβαρ, Γουόνγκ Καρ Γουάι και Πατρίς Σερό. Ήταν μέλος της δημιουργικής ομάδας του Freecinema από το ξεκίνημά του, το 2012, ενώ από το 2015, μετά τη μετακόμισή της στο Λονδίνο, εξακολουθεί να συμμετέχει ως freelancer. Στη Μεγάλη Βρετανία, εργάστηκε ως βοηθός post-production στο in development “The Wedding Lament” της Πόλα Μπούσιου, ενώ από τον Αύγουστο του 2018 επιμελείται το πρόγραμμα, το site και τα social media του Sydenam Arts Film Club (http://www.sydenhamfilmclub.org/). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στην Κριτική Τέχνης από το City University του Λονδίνου, ενώ έχει διατελέσει και στο παρελθόν μέλος της κριτικής επιτροπής της FIPRESCI, στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης του 2006 και στο Φεστιβάλ Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου του Λέτσε, ένα χρόνο αργότερα.