Πρόγραμμα & info

Σάββατο, 04.11

10.30 – 11.30 Agora Series Masterclass από τον Τζέρεμι Ποντέσουα @ Παύλος Ζάννας

Είσοδος ελεύθερη, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας

Ταυτόχρονη διερμηνεία στα ελληνικά

 

Από το “Six Feet Under”, στην κορυφή: Η εξέλιξη της σύγχρονης τηλεόρασης 

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και παραγωγός κινηματογραφικών ταινιών και τηλεοπτικών σειρών, Τζέρεμι Ποντέσουα, παραδίδει ένα masterclass για το μέλλον της αφήγησης. Ο Ποντέσουα, επανειλημμένως υποψήφιος και βραβευμένος για σειρές σαν τα «Six Feet Under», «Game of Thrones», «Boardwalk Empire», «The Pacific», «True Detective», θα μοιραστεί με το κοινό την προσωπική του εμπειρία για το πώς ένας/μία επικεφαλής σκηνοθέτης καθορίζει τον τόνο στην ανάπτυξη και τη διαδικασία παραγωγής μιας σειράς και θα μιλήσει για την εξέλιξη του επεισοδιακού περιεχομένου μέσα στα χρόνια, με καίριες πληροφορίες από το προσωπικό του ταξίδι σε τηλεοπτικά πρότζεκτ.

Συντονίζει ο Λευτέρης Χαρίτος, σκηνοθέτης και Πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

 

Τζέρεμι Ποντέσουα
Ο Τζέρεμι Ποντέσουα είναι βραβευμένος σκηνοθέτης μεγάλου μήκους ταινιών και τηλεόρασης που έχει προταθεί τέσσερις φορές για το βραβείο Emmy καλύτερης σκηνοθεσίας (για τα «Boardwalk Empire» και «Game of Thrones»,δύο φορές, του HBO)  και για την παραγωγή των Τομ Χανκς / Στίβεν Σπίλμπεργκ, «The Pacific» (HBO, επίσης υποψήφιο για το Βραβείο του Σωματείου Αμερικανών Σκηνοθετών - DGA). Ήταν executive producer και σκηνοθέτης της limited series του HBOMax «Station Eleven» (βασισμένη στο μυθιστόρημα της Έμιλι Σεντ Τζον Μάντελ, υποψήφια για 7 Βραβεία Emmy και για το βραβείο DGA). Πιο πρόσφατα σκηνοθέτησε το «The Three Body Problem» για το Netflix (από τους δημιουργούς του «Game of Thrones», Νταν Γουάις και Ντέιβιντ Μπένιοφ) και το «The New Look» για την Apple (με πρωταγωνίστρια τη Ζιλιέτ Μπινός).
Επιπλέον, έχει σκηνοθετήσει πολλές από τις πιο πρωτοποριακές σειρές καλωδιακής τηλεόρασης και μίνι σειρές, συμπεριλαμβανομένων, για το HULU «The Handmaid's Tale»· για το HBO «Game of Thrones», «True Detective», «The Newsroom», «Here and Now», «Boardwalk Empire», «True Blood», «Rome», «Six Feet Under», «Carnivale» και «The Pacific»· για την Apple «The Mosquito Coast»· για το Showtime «The Loudest Voice», «On Becoming a God in Central Florida», «Homeland», «Ray Donovan», «The Borgias», «The Tudors», «Dexter», «Weeds», « Queer as Folk», «The L Word»· για το AMC «The Walking Dead»· για το F/X «American Horror Story: Asylum and Coven»· για το TNT τη μίνι σειρά «Into the West» (παραγωγή Στίβεν Σπίλμπεργκ και υποψήφια για 16 Βραβεία Emmy).
Άλλοι τίτλοι περιλαμβάνουν την τηλεταινία «After the Harvest», με πρωταγωνιστή τον Σαμ Σέπαρντ, βραβευμένη από το Σωματείου Σκηνοθετών του Καναδά.
Έχει επίσης γράψει και σκηνοθετήσει τρεις βραβευμένες ταινίες μεγάλου μήκους: «Fugitive Pieces» (Samuel Goldwyn Films, Opening Night, Toronto International Film Festival) με πρωταγωνιστές τους Στίβεν Ντιλέινι και Ρόζαμουντ Πάικ, «The Five Senses» (Fine Line Distribution, Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών, Φεστιβάλ Καννών) με πρωταγωνίστρια τη Μέρι Λουίζ Πάρκερ και «Eclipse» (Φεστιβάλ Βερολίνου και Σάντανς).

 

Κυριακή, 05.11

10.30 – 11.30 Masterclass από τον Παναγιώτη Χριστόπουλο @ Παύλος Ζάννας

Είσοδος ελεύθερη, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας

Ταυτόχρονη διερμηνεία στα αγγλικά

 

More Is More: Χτίζοντας τον αφηγηματικό κόσμο μιας σειράς

Η συνολική διάρκεια και ο επεισοδιακός χαρακτήρας των σειρών αποτελούν, σεναριακά μιλώντας, τη βασική διαφορά μεταξύ μιας σειράς και μιας ταινίας. Στο σινεμά, οι σεναριογράφοι καλούμαστε συνήθως να μειώσουμε τις σελίδες του σεναρίου - «κόβοντας» subplots, χαρακτήρες, σκηνές που δεν προωθούν άμεσα τη δράση. Το απαραίτητο «less is more» του σινεμά γεμίζει τα συρτάρια του σεναριογράφου με κομμένες πτυχές της ιστορίας που ίσως να είναι περιττές για την ίδια την ταινία, μα συχνά αποτελούν κομμάτια του αφηγηματικού κόσμου τον οποίο ο σεναριογράφος έχτισε με αγάπη.

Μια σειρά όχι απλώς μπορεί να προσφέρει ένα καταφύγιο για όλα αυτά τα «περιττά», μα τα χρειάζεται. Ο σεναριογράφος που δημιουργεί μια σειρά καλείται εξαρχής να στήσει όχι μόνο ένα story, αλλά έναν αφηγηματικό κόσμο που θα πλαισιώσει την κεντρική ιστορία και με τον οποίο η κεντρική ιστορία θα ανοίξει έναν «διάλογο». Στο More Is More θα εξετάσουμε πώς χτίζεται ο κόσμος μια σειράς – και ποια είναι τα αόρατα αφηγηματικά νήματα που τον συγκρατούν από το να καταλήξει χάος.

 

Παναγιώτης Χριστόπουλος
Ο Παναγιώτης Χριστόπουλος είναι σεναριογράφος. Σπούδασε Κινηματογράφο στο Λονδίνο, είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου πάνω στην Ιστορία του Κινηματογράφου και των Οπτικών Μέσων και, μετέπειτα, υπότροφος του προγράμματος Résidence του Φεστιβάλ Καννών. Η τηλεοπτική εργογραφία του περιλαμβάνει τους σειρές Μια Νύχτα του Αυγούστου, Καρτ Ποστάλ, Είμαι η Τζο κ.ά. Έχει συνυπογράψει το σενάριο τους ταινίας του Δ.Κουτσιαμπασάκου Daniel 16 και έχει γράψει και σκηνοθετήσει τη μικρού μήκους ταινία «Η Έκταση που Αναλογεί». Ως script editor και σύμβουλος σεναρίου, έχει συνεργαστεί με τους Ζαχαρία Μαυροειδή, Εύη Καλογηροπούλου, Μενέλαο Καραμαγγιώλη, Πέννυ Παναγιωτοπούλου κ.ά. Διδάσκει Σενάριο στη Σχολή Σταυράκου.

 

Δευτέρα, 06.11

10.30 – 11.30 Masterclass από τη Δώρα Μασκλαβάνου @ Παύλος Ζάννας

Είσοδος ελεύθερη, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας

Ταυτόχρονη διερμηνεία στα αγγλικά

 

Σενάριο: Ατέλειωτη ελευθερία, ατέλειωτοι περιορισμοί

Σε ένα χώρο γοητευτικό, απαιτητικό, ανταγωνιστικό και ακριβό, ο σεναριογράφος καλείται να βρει και να θέσει ο τους τους περιορισμούς που θα ακολουθήσει, πριν τον προλάβουν οι άλλοι. Και να τους μετατρέψει σε πλεονεκτήματα και αρετές τους δραματουργίας του.

 

Δώρα Μασκλαβάνου
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος, μοντέζ, παραγωγός και ηθοποιός. Έχει σκηνοθετήσει τρεις μεγάλου μήκους ταινίες, τους «...Κι Αύριο Μέρα Είναι» (2001),  «Κι αν Φύγω… θα Ξανάρθω» (2005, βραβείο LAGFF) και «Πολυξένη» (2017, βραβεία TIFF, IRIS, LAGFF, Tetouan IMFF). Έχει σκηνοθετήσει στο «Παρασκήνιο» και τα «Στέκια», έχει γράψει σενάρια για σειρές τους ελληνικής τηλεόρασης.

 

Τρίτη, 07.11

10.30 – 11.30 Masterclass από τον Δημοσθένη Παπαμάρκο @ Παύλος Ζάννας

Είσοδος ελεύθερη, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας

Ταυτόχρονη διερμηνεία στα αγγλικά

  

Γύρω από τη φωτιά, μπροστά από τα φώτα

Ο Δημοσθένης Παπαμάρκος σε μια ανοιχτή συζήτηση με το κοινό για την αφήγηση ως ένα παιχνίδι λόγου και σκιών, για τα διαφορετικά τους είδη και πώς συνδιαλέγονται δημιουργώντας νέους τρόπους έκφρασης, καθώς και για τον ρόλο των σύγχρονων τεχνολογικών μέσων στην καθιέρωση αφηγηματικών τεχνικών που επανασυστήνουν παραδοσιακές σχέσεις διάδρασης ανάμεσα στον αφηγητή και το κοινό του.

 

Δημοσθένης Παπαμάρκος
Ο Δημοσθένης Παπαμάρκος γεννήθηκε το 1983 στη Μαλεσσίνα Λοκρίδος. Σπούδασε αρχαία ελληνική ιστορία στην Αθήνα και στην Οξφόρδη. Έχει εκδώσει μυθιστορήματα, διηγήματα και graphic novels. Το 2014 η συλλογή διηγημάτων του, Γκιακ, απέσπασε το Βραβείο τους Ακαδημίας Αθηνών-Ίδρυμα Πέτρου Χάρη και το Βραβείο Διηγήματος/Νουβέλας του περιοδικού Ο Αναγνώστης·  κυκλοφορεί στα ρωσικά και στα γερμανικά. Έχει γράψει για το θέατρο και τον κινηματογράφο και έχει μεταφράσει αρχαίο δράμα για παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Εργάζεται στο τμήμα development τους εταιρείας παραγωγής κινηματογράφου Faliro House.

 

Τετάρτη, 08.11

10.30 – 11.30 Agora Masterclass από τη Ρουθ Άτκινσον @ Pavlos Zannas

Είσοδος ελεύθερη, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας

Ταυτόχρονη διερμηνεία στα ελληνικά

Σε συνεργασία με το Discovery Days - Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Λος Άντζελες

  

Γράφοντας από μέσα προς τα έξω: Πώς να βρεις τη δική σου φωνή

Λάνθιμος, Γκέργουιγκ, Τζουν-χο, Κάμπιον, ντελ Τόρο και Ζάο: σκηνοθέτες με ξεχωριστή, μοναδική φωνή. Αναγνωρίζετε τη δουλειά τους από το πρώτο καρέ κι είναι ξεκάθαρο ότι αφηγούνται ιστορίες που αγαπούν με πάθος. Η φωνή είναι το χαρακτηριστικό που κάνει έναν αφηγητή ή αφηγήτρια ξεχωριστό/ή, που προσελκύει συνεργάτες και θεατές. Κι όμως, όσο σημαντική είναι η φωνή, είναι και μια από τις πιο ασαφείς, παρεξηγημένες πτυχές της συγγραφής σεναρίου. Σ’ αυτή τη συζήτηση θα ορίσουμε και θα εξερευνήσουμε το πώς βρίσκεις τη δική σου φωνή, ώστε να μπορείς να γράφεις σενάρια που έχουν τη δική σου, συγκεκριμένη, μοναδική αφηγηματική υπογραφή. Ο προσδιορισμός της αυθεντικής φωνής σου, μέσω της σύνδεσης με τα δικά σου ενδιαφέροντα, εμπειρίες και θεματικές, θα εξασφαλίσει ότι οι ιστορίες σου συνδέονται με τους αναγνώστες και μιλούν στους θεατές για πολύ καιρό αφότου φύγουν από την κινηματογραφική αίθουσα.

 

Ρουθ Άτκινσον
Η Ρουθ Άτκινσον εδρεύει στο Λος Άντζελες κι είναι σύμβουλος σεναρίου και story editor. Βοηθά συγγραφείς, σκηνοθέτες και παραγωγούς ν’ αφηγηθούν τις ιστορίες τους για περισσότερα από 20 χρόνια. Η Ρουθ έχει συνεργαστεί ως σύμβουλος με βραβευμένες μικρού μήκους που προβλήθηκαν διεθνώς, μεγάλου μήκους ταινίες και σειρές που προβλήθηκαν σε περίοπτα φεστιβάλ, όπως Τορόντο, Κάννες, Σάντανς, Βερολίνο και SXSW, σε κινηματογραφικές αίθουσες σ’ όλο τον κόσμο και σε συνδρομητικά κανάλια και πλατφόρμες στη Βόρεια Αμερική. Η Ρουθ είναι, επίσης, σύμβουλος στο Project Involve, το κεντρικό πρόγραμμα συμπεριληψιμότητας και τα Εργαστήρια Σεναρίου και Σκηνοθεσίας του Film Independent, αλλά και Δημιουργική Σύμβουλος στο Global Media Makers. Ακόμα, δουλεύει ως μέντορας για το αναγνωρισμένο Εργαστήριο Σεναρίου του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Whistler. http://ruthatkinson.com/