Η τελευταία άνοιξη

Η τελευταία άνοιξη

Σαν κλείσιμο μιας άτυπης τριλογίας που ξεκίνησε με την Εκδρομή και συνεχίστηκε με την Παρένθεση, η Τελευταία άνοιξη χωρίζεται σε τρεις ιστορίες που φέρνουν όλες τον απόηχο του πολέμου και της ματαιότητάς του. Τρεις άντρες επαναδιαπραγματεύονται τις έννοιες της λιποταξίας, του ανθρωπισμού και της ελευθερίας, ενώ μια γυναίκα, στο πρόσωπο της Αιμιλίας Υψηλάντη, έρχεται μετά τη Λίλυ Παπαγιάννη της Εκδρομής και την Αλεξάνδρα Λαδικού της Παρένθεσης για να συμπληρώσει με τη σειρά της μια τριλογία γυναικών που υπήρξαν μούσες και την ίδια στιγμή alter egos του Τάκη Κανελλόπουλου. Η μελαγχολία στο ανάγλυφα φωτογραφημένο από τον Γρηγόρη Δανάλη βλέμμα της, συνοψίζει ερήμην του Κανελλόπουλου το τέλος του πρώτου μέρους της φιλμογραφίας του, πριν η απαξίωση που γνώρισε η ταινία στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης από κριτικούς και κοινό τον απομακρύνει ακόμη περισσότερο από το σύγχρονο γίγνεσθαι και τον εγκλωβίσει οριστικά στις εμμονές του. Παρά τη συμμετοχή στην παραγωγή της Φίνος Φιλμ, η ταινία δεν βγήκε ποτέ σε εμπορική διανομή στις ελληνικές αίθουσες.
Πρόγραμμα Προβολών

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες προβολές σε φυσικές αίθουσες.


Σκηνοθεσία: Τάκης Κανελλόπουλος
Σενάριο: Τάκης Κανελλόπουλος
Διεύθυνση φωτογραφίας: Γρηγόρης Δανάλης
Μουσική: Γιώργος Θεοδοσιάδης
Ηθοποιοί: Αιμιλία Υψηλάντη, Γιώργος Φουρνιάδης, Άγις Περγαντής, Βασίλης Πλατάνης
Παραγωγή: Φίνος φιλμ
Παραγωγοί: Τάκης Κανελλόπουλος
Χρώμα: Α/Μ
Χώρα Παραγωγής: Ελλάδα
Έτος Παραγωγής: 1972
Διάρκεια: 70'
Επικοινωνία: Γιώργος Κανελλόπουλος, info@kanelamps.gr

Τάκης Κανελλόπουλος

Γεννήθηκε το 1933 στη Θεσσαλονίκη και πέθανε το 1990 από καρδιακή προσβολή. Από τους πρώτους έλληνες σκηνοθέτες που έκαναν ταινίες στην Θεσσαλονίκη. Τιμήθηκε στο 7ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το 1966, με αφορμή την ταινία Εκδρομή, για τη συμβολή του στην ανύψωση του ποιοτικού επιπέδου του Φεστιβάλ. Στην αντίστοιχη εκδήλωση του 1968 και με αφορμή την ταινία Παρένθεση βραβεύτηκε από την Ελληνική Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου για τη σκηνοθεσία του, ενώ η ίδια η ταινία αναγνωρίστηκε ως η Καλύτερη Καλλιτεχνική της χρονιάς από κοινού με τα Κορίτσια στον ήλιο του Βασίλη Γεωργιάδη. Η φιλμογραφία του περιλαμβάνει τρεις μικρού μήκους ταινίες και εφτά μεγάλου μήκους.

Φιλμογραφία

1960 Μακεδονικός γάμος (ντοκ μμ)
1961 Θάσος (ντοκ μμ)
1962 Ουρανός
1966 Εκδρομή
1968 Παρένθεση
1969 Καστοριά (ντοκ μμ)
1972 Η τελευταία άνοιξη
1975 Το χρονικό μιας Κυριακής
1978 Ρομαντικό σημείωμα
1980 Σόνια