Μογγόλος κιθαριστής

Gitarrmongot

Βινιέτες από τη ζωή κάποιων μοναχικών, αντισυμβατικών ανθρώπων που ζουν στο Γκέτεμποργκ διαπλέκονται σ’ ένα ψευδοντοκιμαντέρ παρατήρησης που αψηφά τους παραδοσιακούς κανόνες της κινηματογραφικής αφήγησης. Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία ενός είρωνα εικονοκλάστη χαιρετίστηκε από τη διεθνή κριτική ως μια «art-house εκδοχή του Jackass και της Κάντιτ Κάμερα», αλλά καταγράφει με διεστραμμένη τρυφερότητα τι εκτυλίσσεται στην καρδιά μιας καθώς πρέπει κοινωνίας στην αυγή της νέας χιλιετίας.
Πρόγραμμα Προβολών

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες προβολές σε φυσικές αίθουσες.


Σκηνοθεσία: Ruben Östlund
Σενάριο: Ruben Östlund
Διεύθυνση φωτογραφίας: Tibor Gent
Μοντάζ: Ebbe Rutström, Harry Lewinsson
Ήχος: Jan Alvermark
Μουσική: Erik Ruström, Ola Sandstig
Ηθοποιοί: Erik Rutstrom, Ola Sandstig, Britt-Marie Andersson
Παραγωγή: Hinden/Länna-Ateljéerna AB
Παραγωγοί: Anna Sohlman, Kalle Boman
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Valeria Balogh
Φορμάτ: DCP
Χρώμα: Έγχρωμο
Χώρα Παραγωγής: Σουηδία
Έτος Παραγωγής: 2004
Διάρκεια: 85΄
Επικοινωνία: Triangelfilm
Βραβεία/Διακρίσεις: FIPRESCI Prize – Moscow IFF 2005, Ρωσία

Ρούμπεν Έστλουντ

Ο Ρούμπεν Έστλουντ γεννήθηκε το 1974 στο Στίρσε, ένα νησάκι στη δυτική ακτή της Σουηδίας. Σπούδασε γραφιστική πριν εγγραφεί στο Πανεπιστήμιο του Γκέτεμποργκ, όπου γνώρισε τον Έρικ Χέμεντορφ, με τον οποίο αργότερα ίδρυσε την εταιρία παραγωγής Plattform Produktion. Δεινός σκιέρ, ο Έστλουντ σκηνοθέτησε τρεις ταινίες για το σκι, όπου διαφαίνεται η προτίμησή του για μεγάλης διάρκειας σεκάνς – την οποία οργάνωσε και ανέπτυξε κατά τη διάρκεια των κινηματογραφικών σπουδών του και που, μέχρι σήμερα, παραμένει σημαντικό χαρακτηριστικό της δουλειάς του. Έχει γίνει γνωστός για τη με χιούμορ και ακρίβεια απεικόνιση της ανθρώπινης κοινωνικής συμπεριφοράς, καθώς και για την περίφημη χρήση του Photoshop και άλλων μορφών λογισμικού επεξεργασίας εικόνας στις ταινίες του. Σήμερα διδάσκει κινηματογράφο στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Γκέτεμποργκ. Η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, Μογγόλος κιθαριστής, κέρδισε το βραβείο FIPRESCI στη Μόσχα το 2005. Η ταινία στη συνέχεια κυκλοφόρησε σε διεθνή διανομή σε περισσότερες από 20 χώρες και παρουσιάστηκε σε πολλά φεστιβάλ, εξασφαλίζοντάς του διεθνή αναγνώριση. Δύο χρόνια αργότερα, ο Έστλουντ κέρδισε τη Χρυσή Άρκτο στο Βερολίνο για τη μικρού μήκους ταινία Περιστατικό κοντά σε μια τράπεζα, στην οποία κάθε κίνηση του φακού δημιουργήθηκε στον υπολογιστή κατά τη διάρκεια του post-production. Η πρεμιέρα της τρίτης μεγάλου μήκους ταινίας του, Play (2011), πραγματοποιήθηκε στις Κάννες, στο Directors’ Fortnight, οπου έλαβε το Βραβείο Coup de coeur. Η ταινία ήταν υποψήφια για το περίφημο βραβείο LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κέρδισε το Nordic Prize, την υψηλότερη διάκριση στη Σκανδιναβία. Η τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του, Ανωτέρα βίαForce Majeure, έκανε πρεμιέρα στο τμήμα «Ένα κάποιο βλέμμα» στις Κάννες, όπου του απονεμήθηκε το βραβείο της Κριτικής Επιτροπής. Η ταινία επιλέχθηκε σε αμέτρητα φεστιβάλ και κέρδισε 16 βραβεία καλύτερης ξένης ταινίας· ήταν επίσης υποψήφια για τη Χρυσή Σφαίρα και πέρασε στην προ-επιλογή (shortlist) των Όσκαρ. Η ταινία έκανε διανομή σε περισσότερες από 70 χώρες. Η πιο πρόσφατη ταινία του, Το τετράγωνο, κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα το 2017.

Φιλμογραφία

2008 Involuntary | Ακούσια
2011 Play
2014 Turist | Ανωτέρα βία
2017 The Square | Το τετράγωνο