Κριτική Επιτροπή Διεθνούς Διαγωνιστικού

Οι ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού Προγράμματος διαγωνίζονται για τα εξής βραβεία:


Ταινίες του Επίσημου Πρόγραμματος διαγωνίζονται επίσης και για βραβεία που απονέμουν

ανεξάρτητες επιτροπές.

Τα μέλη της κριτικής επιτροπής είναι η παραγωγός Ντιάνα Έλμπαουμ, ο πρώην διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου και δημοσιογράφος Ντίτερ Κόσλικ και η σκηνοθέτρια και παραγωγός Ελίνα Ψύκου.
Ο Μεγάλος Χορηγός του Φεστιβάλ COSMOTE TV υποστηρίζει το βραβείο «Αργυρός
Αλέξανδρος» με χρηματικό έπαθλο 5.000 ευρώ.

 

 

Ο Ντίτερ Κόσλικ γεννήθηκε το 1948 στη Νότια Γερμανία και σπούδασε Επιστήμη των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στο Πανεπιστήμιο του Μοναχου. Εργάστηκε ως δημοσιογράφος στο Αμβούργο, αλλά και επίσης ως αφανής συγγραφέας για λογαριασμό άλλων ατόμων. Ήταν εκπρόσωπος του πρώτου οργανισμού για τα δικαιώματα των γυναικών στη Γερμανία. Το 1988 διορίστηκε πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Γραφείου Διανομής Ταινιών για τον Κινηματογράφο (EFDO), την πρώτη πρωτοβουλία του προγράμματος MEDIA (Δημιουργική Ευρώπη) στις Βρυξέλλες. Ακόμη διετέλεσε διευθύνων σύμβουλος των δημόσιων οργανισμών χρηματοδότησης και υποστήριξης ταινιών στο Αμβούργο και στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, ενώ ήταν και διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου (Berlinale) για 18 χρόνια (2001-2019). Έχει γράψει ένα βιβλίο για το μέλλον του κινηματογράφου (The Future of Cinema) και έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο Κινηματογράφου Konrad Wolf του Μπάμπελσμπεργκ. Αυτή την περίοδο διοργανώνει ένα Φεστιβάλ Περιβαλλοντικού Κινηματογράφου στο Πότσνταμ.

 

H Ελίνα Ψύκου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1977 και σπούδασε σκηνοθεσία κινηματογράφου και κοινωνιολογία. Σκηνοθέτησε και έγραψε τα σενάρια των ταινιών Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά (Berlinale Forum 2013) και Ο γιος της Σοφίας (Tribeca 2017, βραβείο καλύτερης ταινίας), ενώ αυτή την περίοδο βρίσκεται στο post-production του πρώτου της ντοκιμαντέρ, Αδέσποτα Κορμιά, και στην προ-παραγωγή της τρίτης της μεγάλου μήκους ταινίας μυθοπλασίας, Κληρονομικοί φόβοι και άλλες περιπτώσεις. Το 2009 ίδρυσε τη δική της εταιρεία παραγωγής Jungle Films και το 2021 ολοκλήρωσε την παραγωγή της μεγάλου μήκους ταινίας Αγέλη προβάτων του Δημήτρη Κανελλόπουλου. Το 2016, μαζί με τους σκηνοθέτες Αλέξη Αλεξίου και Γιάννη Βεσλεμέ και την ιστορικό κινηματογράφου Αφροδίτη Νικολαΐδου έφτιαξαν την ομάδα «Η χαμένη λεωφόρος του ελληνικού σινεμά», με σκοπό την ανάδειξη της ποικιλίας και της γοητείας του Ελληνικού Κινηματογράφου.

  

Από τα πρώτα της βήματα στη διαφήμιση και στη συνέχεια στην παραγωγή ταινιών, η Νταϊάνα Έλμπαουμ έχει χτίσει μια φιλμογραφία αξιοσημείωτου μεγέθους. Οι περισσότερες από αυτές τις ταινίες προβλήθηκαν και βραβεύτηκαν σε μεγάλα φεστιβάλ. Οι ταινίες της καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα κινηματογραφικών ειδών και προέρχονται από όλα τα σημεία του ορίζοντα και από διαφορετικές κουλτούρες. Δημιούργησε την πρώτη της εταιρεία, την Entre Chien et Loup, το 1989. Το 2017 ίδρυσε την Beluga Tree σε συνεργασία με το Caviar (War Pony, Sound of Metal, The Rider, Κακές Αδελφές). Ανέλαβε την παραγωγή σε περισσότερες από 100 ταινίες μεγάλου μήκους, ντοκιμαντέρ και τηλεοπτικές σειρές, δουλεύοντας με ονόματα όπως οι Σαντάλ Ακερμάν, Μαχαμάτ Σαλέχ Χαρούν, Πολ Βερχόφεν, Αντίλ Ελ Αρμπί και Μπιλάλ Φαλάχ, Λίζα Αζουέλος, Ραούλ Πεκ, Ναμπίλ Μπεν Γιαντίρ, Άρι Φολμάν, Γιουβάλ Αντλέρ, Εράν Κολιρίν, Ιζόλντ Ούγκαντοντίρ και Ζυλί Μπερτουτσελί. Φέτος υπέγραψε τη συμπαραγωγή που απέσπασε το Μεγάλο Βραβείου της Επιτροπής του τμήματος «Ένα κάποιο βλέμμα» Les Meutes και αυτή που απέσπασε το Βραβείο της Επιτροπής του 80ού Φεστιβάλ Βενετίας, το Green Border της Αγκνιέσκα Χολαντ. Το 2009 έλαβε το Βραβείο Καλύτερης Παραγωγού της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Η Νταϊάνα είναι βαθιά αφοσιωμένη στην εκπαίδευση της επόμενης γενιάς παραγωγών διεθνώς και εντάχθηκε στην ομάδα εμπειρογνωμόνων και μεντόρων της EAVE το 2007. Από το 2020 είναι επίσης επικεφαλής ομάδας για την Indaba (Αφρική) του Reality Institute, καθώς και των προγραμμάτων Access και Elan της EAVE (Καναδάς).