Βραβείο Podcast

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ήταν ένας από τους πρώτους κινηματογραφικούς θεσμούς παγκοσμίως που φιλοξένησε διαγωνιστικό τμήμα podcast, διερευνώντας τις εκλεκτικές συγγένειες αυτού του νέου είδους με τον κινηματογράφο. Tα podcasts του διαγωνιστικού τμήματος διεκδικούν το Βραβείο Καλύτερου Podcast, ύψους 2.000 ευρώ. Παράλληλα, οι δημιουργοί των podcasts ηλικίας 25-35 ετών, τόσο από το Διαγωνιστικό Podcast όσο και από την ενότητα Nexus, διεκδικούν το Βραβείο ENS Louis Lumière - Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος για Ανερχόμενο Δημιουργό Ηχητικού Ντοκιμαντέρ.

Τα μέλη της Επιτροπής του Διαγωνιστικού Podcast του 64ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης είναι οι: Δημήτρης Βραχνός, διευθυντής προγράμματος στον ραδιοφωνικό σταθμό Μελωδία 99.2-ραδιοφωνικός παραγωγός, Περσεφόνη Μήλιου, σκηνοθέτιδα-sound designer-sound mixer και Κατερίνα Μπακογιάννη, δημοσιογράφος, συνιδρύτρια του Melon Media, επικεφαλής podcast στην Alter Ego Media.

 

Δημήτρης Βραχνός
O Δημήτρης Βραχνός σπούδασε Επικοινωνία και ΜΜΕ στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ξεκίνησε να εργάζεται στο ραδιόφωνο το 1993, παρουσιάζοντας εκπομπές με θέμα το έντεχνο ελληνικό ρεπερτόριο. Από το 2006 εργάζεται στο ραδιοφωνικό σταθμό Μελωδία, ενώ από το 2015 είναι ο διευθυντής του σταθμού. Αυτή την περίοδο συμπαρουσιάζει την πρωινή ζώνη «Καλημέρα, Μελωδία» παρέα με τη Ματούλα Κουστένη, συμμετέχοντας παράλληλα στην ομάδα παραγωγής των podcast του σταθμού. Παράλληλα ασχολείται με εκφωνήσεις διαφημιστικών σποτ, ντοκιμαντέρ, παραμυθιών και audiobooks.

 

Περσεφόνη Μήλιου
Δραστηριοποιείται στην κινηματογραφική βιομηχανία από το 2004 ως μοντέζ και σκηνοθέτρια ντοκιμαντέρ, ενώ τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια εργάζεται αποκλειστικά ως σχεδιάστρια ήχου και τεχνικός μίξης ήχου. Οι ταινίες στις οποίες συμμετείχε έχουν βραβευτεί στα σπουδαιότερα κινηματογραφικά φεστιβάλ, όπως στις Κάννες (Χρυσός Φοίνικας Μικρού Μήκους για το Η απόσταση ανάμεσα στον ουρανό κι εμάς του Βασίλη Κεκάτου – σχεδιασμός ήχου και μίξη ήχου), στο Tribeca (Βραβείο Καλύτερης Διεθνούς Παραγωγής για το Ο γιος της Σοφίας της Ελίνας Ψύκου), στο Σαν Σεμπαστιάν (Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη/-τριας για το Park της Σοφίας Εξάρχου), στην Μπερλινάλε (πολλές ελληνικές συμμετοχές, ταινίες που σκηνοθέτησαν οι Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη, Ελίνα Ψύκου και Ουντίνα Μπάργκαβ) και στη Βενετία (Third Kind του Γιώργου Ζώη και Electric Swan της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη). Έχει βραβευτεί δύο φορές από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου: το 2023 για τον ήχο στην ταινία Πίσω από τις θημωνιές της Ασημίνας Προέδρου και το 2016 για την ταινία Park της Σοφίας Εξάρχου. Έχει επίσης σκηνοθετήσει ντοκιμαντέρ (Μικροπόλεις, σειρά ντοκιμαντέρ για την ΕΡΤ και Body Matters, μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ, σε συν-σκηνοθεσία με τον Γιάννη Γαϊτανίδη. Αυτή την περίοδο βρίσκεται στο στάδιο του post-production για το δεύτερο μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ της, με τίτλο εργασίας Voices, όπου το στοιχείο του ήχου είναι ο βασικός πρωταγωνιστής της ταινίας.

 

Κατερίνα Μπακογιάννη
Με περισσότερα από είκοσι πέντε χρόνια δημοσιογραφικής πορείας και έχοντας εργαστεί στις μεγαλύτερες εφημερίδες και τηλεοπτικά κανάλια, η Κατερίνα Μπακογιάννη είναι από τους πρωτοπόρους στην παραγωγή podcasts στην Ελλάδα. Το 2019 ίδρυσε μαζί με άλλους δημοσιογράφους το pod.gr, την πρώτη εταιρεία παραγωγής ελληνικών podcasts και το 2021 τη Melon Media η οποία εξειδικεύεται σε ντοκιμαντέρ και παραγωγές υψηλής ποιότητας. Από τον Σεπτέμβριο του 2022 είναι επικεφαλής των podcasts του ομίλου της Alter Ego Media.