Ο προδότης

Il traditore

60ο ΦΚΘ: Ελληνική πρεμιέρα

Στις αρχές της δεκαετίας του ’80, ένας ολοκληρωτικός πόλεμος μαίνεται μεταξύ των αφεντικών της σισιλιάνικης Μαφίας. Ο Τομάζο Μπουσέτα, στέλεχος της Μαφίας, αναζητά καταφύγιο στη Βραζιλία, καθώς το ξεκαθάρισμα λογαριασμών έχει ξεκληρίσει όλους τους συμμάχους που είχε. Μετά τη σύλληψή του από τη βραζιλιάνικη αστυνομία και την έκδοσή του στην Ιταλία, ο Μπουσέτα οδηγείται σε μια απόφαση που άλλαξε τον ρου της σύγχρονης ιταλικής ιστορίας. Κανονίζει συνάντηση με τον δικαστή Τζοβάνι Φαλκόνε και αποκηρύσσει τους όρκους πίστης προς την Κόζα Νόστρα. Είναι πλέον ένας προδότης...

Πρόγραμμα Προβολών

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες προβολές σε φυσικές αίθουσες.


Σκηνοθεσία: Marco Bellocchio
Σενάριο: Marco Bellocchio, Ludovica Rampoldi, Valia Santella, Francesco Piccolo
Διεύθυνση φωτογραφίας: Vladan Radović
Μοντάζ: Francesca Calvelli
Μουσική: Nicola Piovani
Ηθοποιοί: Pierfrancesco Favino, Maria Fernanda Cândido, Nicola Calì, Luigi Lo Cascio, Fabrizio Ferracane, Fausto Russo Alesi
Παραγωγή: IBC Movie, Kavac Film with Rai Cinema, Ad Vitam Production, Match Factory Production, Gullane Entretenimento
Παραγωγοί: Beppe Caschetto, Viola Fügen, Simone Gattoni, Caio Gullane, Fabiano Gullane, Alexandra Henochsberg, Michael Weber
Συμπαραγωγοί: Michel Merkt, Olivier Père
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Andrea Castorin
Κοστούμια: Daria Calvelli
Φορμάτ: DCP
Χρώμα: Έγχρωμο
Χώρα Παραγωγής: Ιταλία, Γαλλία, Βραζιλία, Γερμανία
Έτος Παραγωγής: 2019
Διάρκεια: 152΄
Ελληνική διανομή: Seven Films, sevenfilms@sevenfilms.gr
Επικοινωνία: The Match Factory, info@matchfactory.de
Βραβεία/Διακρίσεις: Καλύτερος Σκηνοθέτης, Καλύτερη Πρωτότυπη Μουσική – Χρυσές Σφαίρες, Ιταλία 2019, Καλύτερη Ταινία, Καλύτερος Σκηνοθέτης, Καλύτερο Σενάριο, Καλύτερος Ηθοποιός (Α’ Ρόλος), Καλύτερος Ηθοποιός (Β’ Ρόλος), Καλύτερο Μοντάζ, Καλύτερη Μουσική – Εθνικό Ιταλικό Συνδικάτων των Δημοσιογράφων Κινηματογράφου 2019

Μάρκο Μπελόκιο

Ο Μάρκο Μπελόκιο είναι ένας από τους πιο συνεπείς και τολμηρούς σύγχρονους Ιταλούς σκηνοθέτες – επίτευγμα που γίνεται ακόμη πιο αξιοσημείωτο, δεδομένου ότι έκανε το ντεμπούτο του σε μεγάλου μήκους ταινίες πριν από σχεδόν πενήντα χρόνια. Αφού γύρισε μερικές μικρού μήκους, ο Μπελόκιο έκανε την αρχή με την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, το περίφημο Γροθιές στην τσέπη (1965). Τα επόμενα χρόνια ταινίες όπως το China Is Near (1967) και το Nel nome del padre (1971) βρήκαν τον Μπελόκιο να εξετάζει τον ταραχώδη κόσμο της αριστερής πολιτικής και των επαναστατικών ονείρων με μια ματιά τόσο συμπονετική όσο και καυστική. Κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του 1980 και 1990, υπό την επιρροή του ανορθόδοξου (και, για ορισμένους, αμφιλεγόμενου) ψυχαναλυτή Μάσιμο Φατζόλι, το ενδιαφέρον του Μπελόκιο στράφηκε στην εξέταση της διασύνδεσης των δυναμικών της οικογένειας και της σεξουαλικής επιθυμίας, καθώς δημιουργούν και υπονομεύουν τις προσωπικές ταυτότητες. Πιο πρόσφατα ο Μπελόκιο στράφηκε σε πιο απλές αφηγήσεις, σε μια σειρά ταινιών που εξετάζουν το πρόσφατο παρελθόν και παρόν της Ιταλίας, από την ταινία The Nanny (1999) μέχρι και το πιο πρόσφατο Dormant Beauty (2012). Αυτό που έχει παραμείνει σταθερό είναι η εξονυχιστική κριτική του Μπελόκιο στους θεσμούς που ελέγχουν τους ανθρώπους και οργανώνουν τη ροή της εξουσίας: στον στρατό, στα πολιτικά κόμματα, στα σχολεία, στο κράτος και στους νόμους του, στην εκκλησία και στην οικογένεια.

Φιλμογραφία

1965 Fists in the Pocket
1971 In the Name of the Father
1976 Victory March
1982 The Eyes, The Mouth
1986 Devil in the Flesh
1991 The Conviction
1994 The Butterfly's Dream
1999 The Nanny
2003 Good Morning, Night
2009 Vincere
2015 Blood of My Blood
2019 The Traitor
2021 Marx Can Wait
2023 Kidnapped