Ήμασταν νέοι

A Biahme Mladi

Ελληνική πρεμιέρα

Κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στην πολιορκημένη Σόφια, η Βέσκα γίνεται στα κρυφά μέλος μιας ομάδας νεαρών αντιφασιστών. Εκεί συναντά τον Ντίμο, έναν γοητευτικό και παθιασμένο αντιστασιακό αυτής της μικρής πλην ταγμένης στα ιδανικά της κοινότητας. Καθώς η ομάδα πασχίζει να αναχαιτίσει την προέλαση των Ναζί στη Σόφια, ανθίζει ο έρωτας ανάμεσα στη Βέσκα και στον Ντίμο. Με φιλόδοξη αισθητικά ματιά, η Ζελιάσκοβα σκηνοθετεί αριστοτεχνικά μια ιστορία απαγορευμένης αγάπης και ταυτόχρονα μια ιστορία για την αδάμαστη εφηβική αποφασιστικότητα. Η ταινία θεωρείται η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετήθηκε από γυναίκα στη Βουλγαρία.

Πρόγραμμα Προβολών

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες προβολές.


Σκηνοθεσία: Μπίνκα Ζελιάσκοβα
Σενάριο: Hristo Ganev
Διεύθυνση φωτογραφίας: Vasil Holiolchev
Μοντάζ: Tsvetana Tomova
Ήχος: Nikolay Popov
Μουσική: Simeon Pironkov
Ηθοποιοί: Dimitar Buynozov, Rumyana Karabelova, Lyudmila Cheshmedzhieva, Georgi Georgiev-Getz, Emilia Radeva, Anani Yavashev
Παραγωγή: Boyana Film
Κοστούμια: Nevena Baltova
Σχεδιασμός παραγωγής: Angela Denadzhieva, Simeon Halachev
Μακιγιάζ: Kiril Trayanov
Φορμάτ: DCP
Χρώμα: A/M
Χώρα Παραγωγής: Βουλγαρία
Έτος Παραγωγής: 1961
Διάρκεια: 110'
Επικοινωνία: Svetlana Ganeva

Μπίνκα Ζελιάσκοβα

Η Μπίνκα Ζελιάσκοβα γεννήθηκε στις 15 Ιουλίου 1923 στο Σβίλενγκραντ της Βουλγαρίας. Σπούδασε Θέατρο στο Εθνικό Ινστιτούτο Θεάτρου στη Σόφια. Για ένα μικρό διάστημα σπούδασε επίσης σκηνοθεσία θεάτρου στη σχολή VGIK της Μόσχας υπό τον καθηγητή Λομπανόφ. Μετά την αποφοίτησή της, ξεκίνησε να εργάζεται ως βοηθός σκηνοθέτη στο Εθνικό Στούντιο Κινηματογράφου στη Σόφια. Η καριέρα της ως σκηνοθέτιδας ξεκίνησε το 1957, όταν συν-σκηνοθέτησε την πρώτη της ταινία μεγάλου μήκους Ήσυχα κυλά η ζωή... με τον σύζυγό της, τον Χρίστο Γκάνεφ. Στα τέλη της δεκαετίας του 1950, η Μπίνκα ήταν μία από τις λίγες γυναίκες δημιουργούς ταινιών μεγάλου μήκους παγκοσμίως. Η καριέρα της εξελίχτηκε την περίοδο του κοινωνικού ρεαλισμού στον βουλγαρικό κινηματογράφο, που απαιτούσε την παρουσίαση μιας ιδεώδους εικόνας της ζωής, σαν να ήταν αυτή η πραγματικότητα. Αυτό γινόταν συχνά μέσα από ιστορίες με απλή πλοκή και θετικούς ήρωες. Όμως το δικό της σινεμά πήγε κόντρα στην κυρίαρχη αντίληψη για τον κοινωνικό ρεαλισμό, αμφισβητώντας συχνά τους περιοριστικούς κανόνες που επέβαλε η κομμουνιστική ιδεολογική μηχανή. Το ύφος της Ζελιάσκοβα επηρεάστηκε από τον Ιταλικό Νεορεαλισμό και το Γαλλικό Νέο Κύμα, αλλά και από τον ρωσικό κινηματογράφο. Οι ποιητικές και μεταφορικές εικόνες των ταινιών της έκαναν συχνά τους κριτικούς να τη συγκρίνουν με τον Φελίνι και τον Ταρκόφσκι. Κατά τη διάρκεια της καριέρας της σκηνοθέτησε επτά ταινίες μεγάλου μήκους και δύο ντοκιμαντέρ. Στις τέσσερις από τις εννιά ταινίες της απαγορεύτηκε η διανομή, επομένως το κοινό είχε τη δυνατότητα να τις παρακολουθήσει μόνο μετά την πτώση του κομμουνισμού. Ήταν διευθύντρια του Βουλγαρικού οργανισμού Women in Film, ο οποίος ιδρύθηκε το 1989 μετά το Διεθνές Συνέδριο «Women in Film - KIWI» στην Τιφλίδα της Γεωργίας. Σταμάτησε να κάνει ταινίες μετά το 1989, τη χρονιά που κατέρρευσε το κομμουνιστικό καθεστώς στη Βουλγαρία. Για λίγο καιρό μετά, παρεμεινε ενεργή στον οργανισμό Women in Film, ώσπου σύντομα αποσύρθηκε εντελώς από τη δημόσια ζωή.

Φιλμογραφία

1957 Zivotat si teche tiho| Life Flows Slowly By...
1961 A biahme mladi | We Were Young
1967 Privarzanijat Balon | The Tied-Up Balloon
1973 Poslednata duma | The Last Word
1977 Baseinat | The Swimming Pool
1980 Goliamoto noshtno kapane | The Big Night Bathe
1982 Nani-na | Lullaby (ντοκ)
1982 Litse i opako | The Bright and Dark Side of Things (ντοκ)
1988 Noshtem po pokrivite | On the Roofs at Night (TV)