Όπως είπε ο Φρανσουά Τρυφώ, το Νέο Κύμα ξεκίνησε «χάρη στον Ριβέτ». Ο Ριβέτ, όπως και ο Ρομέρ, καθυστέρησε να αναδειχθεί ως σκηνοθέτης. Γύρισε την πρώτη του ταινία το 1958. Χωρίς να έχει την οικονομική υποστήριξη κάποιου παραγωγού, ο Ριβέτ πήρε τους δρόμους με τους φίλους του, μαζί με μια κάμερα 16mm και φιλμ που αγόρασε με δανεικά χρήματα. Ωστόσο, η ακαθόριστη, πνευματώδης και κάπως μακροσκελής ταινία που προέκυψε, Tο Παρίσι μάς ανήκει, κυκλοφόρησε τελικά το 1960, μόνο αφού γνώρισαν μεγάλη εμπορική επιτυχία οι ταινίες Τα 400 χτυπήματα (1959) του Τρυφώ, το Χιροσίμα, αγάπη μου (1959) του Ρενέ και το Με κομμένη την ανάσα (1960) του Γκοντάρ, Η σαφώς πιο εμπορική δεύτερη ταινία του, Ο έρωτας μιας μοναχής (1966), ήταν μια διασκευή του μυθιστορήματος του Ντιντερό, που ο Ριβέτ είχε ανεβάσει και στο θέατρο το 1963. Το πραγματικό ταλέντο του Ριβέτ άρχισε να γίνεται αντιληπτό για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια της εποικοδομητικής περιόδου 1968-74. Κατά τη διάρκεια αυτής της εποχής, σκηνοθέτησε την ταινία τεσσάρων ωρών Ο τρελός έρωτας (1969), το θρυλικό έργο διάρκειας δεκατριών ωρών Out 1 (1971) και την τρίωρη ταινία Η Σελίν και η Ζιλί πάνε βαρκάδα (1974), που αποτελεί την πιο διασκεδαστική και ευρέως προβεβλημένη ταινία του. Μετά το Η Σελίν και η Ζιλί πάνε βαρκάδα, η καριέρα του Ριβέτ θεωρείται εξίσου μυστηριώδης όσο και κάποια από τις πλοκές των έργων του. Το 1976 δέχτηκε μια πρόταση να γυρίσει μια σειρά τεσσάρων ταινιών, με τίτλο Les Filles du Feu. Ο Ριβέτ συνέχισε να είναι ένας καινοτόμος και προκλητικός καλλιτέχνης μέχρι το τέλος της καριέρας του.
Φιλμογραφία
1961 Paris Belongs to Us
1966 The Nun
1974 Celine and Julie Go Boating
1980 Merry-Go-Round
1985 Wuthering Heights
1989 Gang of Four
1994 Joan the Maiden
1998 Top Secret
2003 The Story of Marie and Julien
2009 Around a Small Mountain