ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΡΙΒΑΣ - ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΜΕΝΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
Τα Γεγονότα Συντελεσμένου Μέλλοντος είναι μία τρίπτυχη έκθεση του εικαστικού καλλιτέχνη Γιώργου Δρίβα, η οποία αποτελείται από την πεντακάναλη οπτικοακουστική εγκατάσταση Aeonium (2020), το βίντεο Kepler (2014) και την προβολή Still Life (2020). Θα μπορούσε να πει κανείς ότι και τα τρία κινούνται στα όρια της επιστημονικής φαντασίας ―ή για την ακρίβεια στο υπό-είδος του Climate Fiction (cli-fi)―, ενώ η πολιτική αλληγορία τους είναι εμφανής. Συγκεντρώνοντάς τα όλα μαζί διαπιστώνουμε μια σπαρακτική επιτακτικότητα.
Στο Aeonium πέντε μεγάλες οθόνες, η μία δίπλα στην άλλη, παίζουν ταυτόχρονα. Η δράση τοποθετείται σε ένα θερμοκήπιο, το οποίο περιβάλλεται από τεράστια, σχεδόν αδιαφανή, τζάμια. Έξω από αυτό, ο κόσμος μάλλον έχει καταρρεύσει έπειτα από μια απροσδιόριστη καταστροφή, η οποία αποκαλείται «Το Γεγονός». Την ίδια στιγμή, μέσα στο θερμοκήπιο, πέντε εργαζόμενοι περιποιούνται ένα φυτό ― για την ακρίβεια ένα παχύφυτο του γένους Αιώνιο. Ταυτόχρονα, προσπαθούν να εξηγήσουν τι έχει συμβεί, αγωνιούν, οργίζονται, αναρωτιούνται. Το έργο ολοκληρώθηκε στη διάρκεια της πρόσφατης καραντίνας και είναι προφανώς αλληγορικό.
Το Kepler γυρίστηκε στη Γεωργία, πριν έξι χρόνια, κι όμως μοιάζει με σίκουελ ή πρίκουελ του Aeonium. Ένας μεγάλος τοξικός βράχος εμφανίζεται από το πουθενά και υποχρεώνει τρεις εντελώς διαφορετικούς ανθρώπους να πάρουν θέση. Η εμφάνιση αυτού του βράχου και η αναμφισβήτητη επικινδυνότητά του είναι, επίσης, ένα αναπάντεχο «Γεγονός», το οποίο έχει ανατρέψει όλες τις ισορροπίες.
Το Still life είναι μια δικάναλη προβολή ψηφιακής φωτογραφίας η οποία ολοκληρώνει τη θεματική των δυο προηγούμενων έργων. Ένας άνδρας κοιτάει μέσα από ένα μικροσκόπιο, ενώ ακριβώς δίπλα του βρίσκεται το Aeonium, ξεριζωμένο και ξαπλωμένο σε μια λευκή επιφάνεια, η οποία θα μπορούσε να ήταν ο επιτάφιός του.
Τα έργα επρόκειτο να εκτεθούν στο MOMus Πειραματικό Κέντρο Τεχνών στην Αποθήκη Β1 στο Λιμάνι. Λόγω των μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης του Covid 19 η έκθεση αναβλήθηκε όμως μεγάλες φωτογραφικές αναπαραγωγές των έργων Aeonium και Kepler θα βρίσκονται αναρτημένες στα κτίρια του Φεστιβάλ στην Προβλήτα 1 στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης για τη διάρκεια της διοργάνωσης.
Τα βίντεο AEONIUM (20') και Kepler (14') θα είναι διαθέσιμα για το κοινό δωρεάν από τις 10:00 το πρωί της Πέμπτης 12 Νοεμβρίου έως τις 10:00 το πρωί της Παρασκευής στην online πλατφόρμα του Φεστιβάλ.
Διοργάνωση: Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Επιμέλεια: Ορέστης Ανδρεαδάκης
Παραγωγή & Συντονισμός: Θάνος Σταυρόπουλος
AEONIUM (video still)
Πεντακάναλη συγχρονισμένη προβολή. Έγχρωμο με ήχο, 20’, 2020
ΚEPLER (video still)
Mονοκάναλη προβολή. Έγχρωμο με ήχο, 14', 2014
ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ
Δικάναλη προβολή ψηφιακής φωτογραφίας. Έγχρωμο χωρίς ήχο, 2020
Με την υποστήριξη
-
Παράλληλες Εκδηλώσεις
- AGORA Series – Don't be scared it's only TV – Μasterclass του Βίκτορ Κίναζ
- Balleto Di Siena Fellini, La Dolce Vita Di Federico
- NextGen – Περιφερειακές προβολές για παιδιά και νέους
- PLAY IT BACK, MR DJ!: Παρουσίαση βιβλίου του Νίκου Πετρουλάκη
- Ανοιχτή συζήτηση - Ένωση Ελλήνων Κινηματογραφιστών
- Απονομή τιμητικού Χρυσού Αλέξανδρου στη Μαρία Γαβαλά
- Απονομή τιμητικού Χρυσού Αλέξανδρου στη Φίνος Φιλμ
- Έκθεση «Αναπαράσταση: Reconstruction, Reenactment, Reconstitution»
- Έκθεση φωτογραφίας του Νίκου Νικολόπουλου «Η θάλασσα στο λιμάνι»
- Η αναπαράσταση της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας στον ελληνικό κινηματογράφο και την τηλεόραση
- Λευκός Νάνος – VR Διαδραστική Εγκατάσταση
- Παρέλαση μουσικών σχημάτων
- Ποιος παίζει; – Call My Agent on stage – Μasterclass του Λοράν Γκρεγκουάρ
- Ποιος παίζει; – Casting: Από τη θεωρία στην πράξη – Μastercalss της Σοφίας Δημοπούλου και του Μάκη Γαζή
- Ποιος παίζει; – Casting: Από τη θεωρία στην πράξη – Μasterclass της Θέμιδας Μπαζάκα
- Ποιος παίζει; – Casting: Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον – Μasterclass των Ντέμπι και Τζεμάιμα Μακγουίλιαμς
- Προβολή και βράβευση μονόλεπτων ταινιών για την οπαδική βία
- Πρώτη ημερίδα για τη Μαρία Πλυτά: Η «άγνωστη» του ελληνικού κινηματογράφου
- Συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης
- Τι απέγινε το Weird Wave; – Ο Δημήτρης Παπανικολάου συνομιλεί με τον Μανώλη Κρανάκη και την Γκέλυ Μαδεμλή, με αφορμή το βιβλίο του Greek Weird Wave: A Cinema of Biopolitics