Turn on

Turn on

25ο ΔΦΝΘ: Ελληνική πρεμιέρα

Το έργο Turn on παραθέτει κοντινά πλάνα από τα πρόσωπα ανέργων Αλβανών ανδρών, οι οποίοι συγκεντρώνονται τακτικά στα σκαλιά της κεντρικής πλατείας της Σκόδρα, στη γενέτειρα του καλλιτέχνη. Ο ένας μετά τον άλλον ενεργοποιεί μια θορυβώδη ηλεκτρική γεννήτρια, η οποία διοχετεύει φως σε μια μεγάλη λάμπα. Καθώς η κάμερα απομακρύνεται όλο και περισσότερο, αποκαλύπτεται συνολικά η επιφάνεια των σκαλιών μαζί με όλους τους άνδρες που έχουν προσληφθεί για τη δράση. Αυτό το οποίο δεν είναι ορατό στο βίντεο είναι η αντίδραση των περιοίκων, οι οποίοι συγκεντρώθηκαν στο σημείο νομίζοντας ότι επρόκειτο για μια πολιτική διαμαρτυρία εναντίον της κυβέρνησης, με μερικούς από αυτούς να κρατούν σημαίες. Οι ηλεκτρικές γεννήτριες, απαραίτητες για την επιβίωση, λειτουργούν ως αλληγορία για την ασταθή υποδομή της χώρας μετά την πτώση του κομμουνισμού, τον οποίο άλλωστε ο Λένιν είχε εξισώσει συμβολικά με τον ηλεκτρισμό.

Πρόγραμμα Προβολών

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες προβολές σε φυσικές αίθουσες.


Σκηνοθεσία: Αντριάν Πάτσι
Διεύθυνση φωτογραφίας: Gentian Koçi
Μοντάζ: Klod Agostini
Παραγωγή: Galerie Peter Kilchmann
Φορμάτ: HD
Χρώμα: Έγχρωμο
Χώρα Παραγωγής: Αλβανία
Έτος Παραγωγής: 2004
Διάρκεια: 4'
Επικοινωνία: Adrian Paci

Αντριάν Πάτσι

Γεννημένος το 1969 στη Σκόδρα, ο Αντριάν Πάτσι είναι ένας Αλβανός καλλιτέχνης που αυτή την περίοδο ζει και εργάζεται στο Μιλάνο. Φοίτησε στην Ακαδημία των Τεχνών στα Τίρανα της Αλβανίας από το 1987 έως το 1991. Διετέλεσε λέκτορας Ιστορίας Τέχνης και Αισθητικής με βάση τη Σκόδρα από το 1995 έως το 1997, οπότε και εγκατέλειψε την πατρίδα του για το Μιλάνο, διαφεύγοντας έτσι τη βίαιη ένοπλη εξέγερση που συντάραξε την Αλβανία εκείνη τη χρονιά. Η εξορία του Πάτσι κατέχει κεντρική θέση στο έργο του, στο οποίο συχνά καταπιάνεται με θέματα που άπτονται του γεωγραφικού διαχωρισμού, της νοσταλγίας και της μνήμης, κομίζοντας μια γλαφυρή αίσθηση της μεταβλητότητας της ζωής και της τέχνης. Τα έργα του σε βίντεο, τα οποία επαμφοτερίζουν αντλώντας ελεύθερα από την επιτέλεση και τη σωματική τέχνη, εστιάζουν συχνά στην υπαρξιακή διάσταση της καθημερινότητας και περιλαμβάνουν μέλη της οικογένειάς του. Το 1999 ο Πάτσι έγινε ένας από τους πρώτους Αλβανούς καλλιτέχνες που εκπροσώπησαν τη χώρα τους στην Μπιενάλε της Βενετίας. Η πρώτη επίσημη ατομική του έκθεση έλαβε χώρα την επόμενη χρονιά στο MoMA PS1 της Νέας Υόρκης. Από το 2003, διατελεί λέκτορας εικαστικών τεχνών στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Καράρα στο Μπέργκαμο και στο Πανεπιστήμιο IUAV της Βενετίας. Είναι ο ιδρυτής του ART HOUSE στη Σκόδρα της Αλβανίας.

Φιλμογραφία

1997 Albanian stories (μμ)
2000 Believe me I am an artist (μμ)
2002 Piktori (μμ)
2002 Vajtojca (μμ)
2004 Turn on (μμ)
2006 Per Speculum (μμ)
2007 Centro di Permanenza temporanea (μμ)
2010 Electric Blue (μμ)
2011 The Encounter (μμ)
2013 The Column (μμ)
2015 The Guardians (μμ)
2015 Sue proprie mani (μμ)
2017 Rasha (μμ)
2017 Interregnum (μμ)
2017 Di queste luci si servirà la note (μμ)
2019 Broken Words (μμ)
2019 Prova (μμ)
2020 Vedo rosso (μμ)
2021 U’ncuontru (μμ)
2021 The Wanderers (μμ)