Η στήλη

The Column

25ο ΔΦΝΘ: Ελληνική πρεμιέρα

«Το έργο προέκυψε από μια ιστορία που άκουσα από έναν φίλο μου συντηρητή, ο οποίος αναζητούσε ένα μαρμάρινο γλυπτό για την αναπαλαίωση ενός κάστρου. Κάποιος του ανέφερε ότι το γλυπτό θα μπορούσε να φτιαχτεί στην Κίνα, καθώς έχουν καλής ποιότητας μάρμαρο, ικανούς τεχνίτες, φθηνό εργατικό δυναμικό, ενώ μπορούν να το φτιάξουν γρήγορα γιατί μπορούν να δουλεύουν το μάρμαρο στη διάρκεια της μεταφοράς του με το πλοίο. Βρήκα την ιστορία συναρπαστική. Μου φάνηκε τόσο παράξενο, νοσηρό και παραμυθένιο ταυτόχρονα, κάτι σχεδόν μυθολογικής προελεύσεως και την ίδια στιγμή απόλυτα σύμφωνο με την καπιταλιστική λογική του κέρδους – αυτή η συγχώνευση του χρόνου παραγωγής με τον χρόνο μεταφοράς. [...] σε αυτό το έργο συνυπάρχει κάτι αντιφατικό και καταπληκτικό μαζί, κάτι αληθινό και κάτι φανταστικό. [...] υπάρχει μια αφηγηματική δομή, ενώ το χρονικό των πραγματικών γεγονότων μπλέκεται με τον θρύλο και τα παραμύθια. Φυσικά, ένα από τα στοιχεία που κέντρισαν το ενδιαφέρον μου όσον αφορά τη Στήλη ήταν η ιδέα της παραγωγής μιας κλασικής δυτικής μαρμάρινης στήλης από μια ομάδα Ασιατών εργατών στη διάρκεια ενός ταξιδιού με προορισμό την Ευρώπη. Όπως ανέφερες και εσύ, είναι κατά μια έννοια μια επιστροφή αυτής της στήλης στο γενέθλιο τόπο της». (Αντριάν Πάτσι, συνέντευξη στη Μαρί Φρέιζερ)

Πρόγραμμα Προβολών

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες προβολές σε φυσικές αίθουσες.


Σκηνοθεσία: Αντριάν Πάτσι
Διεύθυνση φωτογραφίας: Erfort Kuke
Μοντάζ: Erfort Kuke
Ήχος: Erfort Kuke
Παραγωγή: Kube Studios
Φορμάτ: HD
Χρώμα: Έγχρωμο
Χώρα Παραγωγής: Ιταλία
Έτος Παραγωγής: 2013
Διάρκεια: 26'
Επικοινωνία: Adrian Paci
Βραβεία/Διακρίσεις: Καλύτερη Διεθνής Πειραματική Ταινία Μικρού Μήκους – Arquiteturas FF 2014

Αντριάν Πάτσι

Γεννημένος το 1969 στη Σκόδρα, ο Αντριάν Πάτσι είναι ένας Αλβανός καλλιτέχνης που αυτή την περίοδο ζει και εργάζεται στο Μιλάνο. Φοίτησε στην Ακαδημία των Τεχνών στα Τίρανα της Αλβανίας από το 1987 έως το 1991. Διετέλεσε λέκτορας Ιστορίας Τέχνης και Αισθητικής με βάση τη Σκόδρα από το 1995 έως το 1997, οπότε και εγκατέλειψε την πατρίδα του για το Μιλάνο, διαφεύγοντας έτσι τη βίαιη ένοπλη εξέγερση που συντάραξε την Αλβανία εκείνη τη χρονιά. Η εξορία του Πάτσι κατέχει κεντρική θέση στο έργο του, στο οποίο συχνά καταπιάνεται με θέματα που άπτονται του γεωγραφικού διαχωρισμού, της νοσταλγίας και της μνήμης, κομίζοντας μια γλαφυρή αίσθηση της μεταβλητότητας της ζωής και της τέχνης. Τα έργα του σε βίντεο, τα οποία επαμφοτερίζουν αντλώντας ελεύθερα από την επιτέλεση και τη σωματική τέχνη, εστιάζουν συχνά στην υπαρξιακή διάσταση της καθημερινότητας και περιλαμβάνουν μέλη της οικογένειάς του. Το 1999 ο Πάτσι έγινε ένας από τους πρώτους Αλβανούς καλλιτέχνες που εκπροσώπησαν τη χώρα τους στην Μπιενάλε της Βενετίας. Η πρώτη επίσημη ατομική του έκθεση έλαβε χώρα την επόμενη χρονιά στο MoMA PS1 της Νέας Υόρκης. Από το 2003, διατελεί λέκτορας εικαστικών τεχνών στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Καράρα στο Μπέργκαμο και στο Πανεπιστήμιο IUAV της Βενετίας. Είναι ο ιδρυτής του ART HOUSE στη Σκόδρα της Αλβανίας.

Φιλμογραφία

1997 Albanian stories (μμ)
2000 Believe me I am an artist (μμ)
2002 Piktori (μμ)
2002 Vajtojca (μμ)
2004 Turn on (μμ)
2006 Per Speculum (μμ)
2007 Centro di Permanenza temporanea (μμ)
2010 Electric Blue (μμ)
2011 The Encounter (μμ)
2013 The Column (μμ)
2015 The Guardians (μμ)
2015 Sue proprie mani (μμ)
2017 Rasha (μμ)
2017 Interregnum (μμ)
2017 Di queste luci si servirà la note (μμ)
2019 Broken Words (μμ)
2019 Prova (μμ)
2020 Vedo rosso (μμ)
2021 U’ncuontru (μμ)
2021 The Wanderers (μμ)