Η κριτική του διαχωρισμού

Critique de la séparation

«Το κινηματογραφικό θέαμα έχει τους δικούς του κανόνες, οι οποίοι διευκολύνουν την παραγωγή ενός τελικού προϊόντος που προκαλεί ικανοποίηση. Ωστόσο, η δυσαρέσκεια και η έλλειψη ικανοποίησης είναι η πραγματικότητα που πρέπει να λογίζεται ως το σημείο αφετηρίας. Είτε πρόκειται για δραματουργία είτε για ντοκιμαντέρ, η βασική λειτουργία του σινεμά είναι να παρουσιάσει μια ψευδή και απομονωμένη συνοχή ως υποκατάστατο μιας επικοινωνίας και δραστηριότητας που είναι απούσες. Για να επιτευχθεί η απομάγευση του ντοκιμαντέρ είναι απαραίτητο να αποδομήσουμε το αντικείμενό του». Σε αυτή τη συναρπαστική και επιδραστική «αντι- κινηματογραφική» δημιουργία, ο Γκι Ντεμπόρ διατυπώνει το καταστασιακό του μανιφέστο προβάλλοντας υπότιτλους και έναν ντοκιμαντερίστικο σχολιασμό πάνω σε αρχειακό υλικό, εξώφυλλα βιβλίων, επαναφωτογραφημένες φωτογραφίες, όψεις από παριζιάνικες γειτονιές, αλλά και μια φαινομενικά αληθοφανή καταγραφή του ιδίου και των φίλων του καθώς περιπλανιούνται σε καφέ και δρόμους της πόλης. Την ίδια στιγμή, οι αφηγηματικές συμβάσεις μιας μυθοπλαστικής ταινίας μάς υποχρεώνουν να διαχωρίσουμε τον κινηματογραφιστή Ντεμπόρ από τη φωνή που σχολιάζει την πλοκή της ταινίας και τον «χαρακτήρα» που υποδύεται ο Ντεμπόρ, έναν άνδρα λίγο πριν από τα τριάντα του χρόνια, ο οποίος γυροφέρνει ένα κορίτσι που δεν δείχνει μεγαλύτερο από δεκαεπτά ετών.
Πρόγραμμα Προβολών

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες προβολές σε φυσικές αίθουσες.


Σκηνοθεσία: Γκι Ντεμπόρ
Σενάριο: Guy Debord
Διεύθυνση φωτογραφίας: André Mrugalski
Μοντάζ: Chantal Delattre
Αφήγηση: Guy Debord, Caroline Rittener
Φορμάτ: DCP
Χρώμα: Α/Μ
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία
Έτος Παραγωγής: 1961
Διάρκεια: 19'
Επικοινωνία: Les Films Du Losange

Γκι Ντεμπόρ

Φιλμογραφία

1952 Howlings in Favour of De Sade
1959 On the Passage of a Few Persons Through a Rather Brief Unity of Time (μμ)
1961 Critique of Separation (μμ)
1974 The Society of the Spectacle
1978 We Spin Around the Night Consumed by the Fire