Ο Κένζι Μιζογκούτσι (1898-1956) ήταν μια θεμελιώδης μορφή και αδιαμφισβήτητα ένας από τους κορυφαίους καλλιτέχνες του ιαπωνικού κινηματογράφου. Ο Μιζογκούτσι είναι ευρέως γνωστός σήμερα κυρίως για τα τελευταία του αριστουργήματα που χρονολογούνται κατά τη δεκαετία του 1950. Ειδικότερα οι ταινίες Η ζωή της Οχάρου, Ουγκέτσου Mονογκατάρι και O επιστάτης Σάνσο συνιστούν στοιχειωμένα οράματα μιας φεουδαρχικής Ιαπωνίας που διαμορφώνονται τραγικά από τις ταλαιπωρημένες ηρωίδες του και τα αδυσώπητα πλάνα που τις ακολουθούν. Τα δύο αυτά στοιχεία συχνά θεωρούνται οι πυλώνες του κινηματογράφου του Μιζογκούτσι. Εκθειάστηκε από τον Γκοντάρ, τον Ριβέτ και τον Ρόμερ λόγω της αργής εκτύλιξης του χρόνου και της ανάπτυξης του χώρου στις μεταγενέστερες ταινίες του, χαρακτηριστικό που εξυμνήθηκε ως μια εξαιρετική πραγμάτωση του στυλιζαρισμένου ρεαλισμού, εδραιωμένου από τον πνευματικό πατέρα του κινήματος της Νουβέλ Βαγκ, Αντρέ Μπαζέν. Χάρη στις τελευταίες ταινίες του χαρακτηρίστηκε επίσης, διεθνώς, ως ο πιο αυθεντικός Ιάπωνας σκηνοθέτης, καθώς η βαθιά έμπνευση που άντλησε από τις φορεσιές εποχής, την αρχιτεκτονική, τις παραδοσιακές ιαπωνικές τέχνες και την ιαπωνική λογοτεχνία ήταν πρόδηλη.
Φιλμογραφία
1933 White Threads of the Waterfall
1935 Oyuki the Virgin
1936 Sisters of the Gion
1937 Straits of Love and Hate
1946 Utamaro and His Five Women
1947 The Love of Sumako, the Actress
1948 Women of the Night
1951 Miss Oyu
1952 The Life of Oharu
1953 Ugetsu
1954 Sansho the Bailiff
1955 Tales of the Taira Clan
1956 Street of Shame