Ο Μάρκο Μπελόκιο είναι ένας από τους πιο συνεπείς και τολμηρούς σύγχρονους Ιταλούς σκηνοθέτες – επίτευγμα που γίνεται ακόμη πιο αξιοσημείωτο, δεδομένου ότι έκανε το ντεμπούτο του σε μεγάλου μήκους ταινίες πριν από σχεδόν πενήντα χρόνια. Αφού γύρισε μερικές μικρού μήκους, ο Μπελόκιο έκανε την αρχή με την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, το περίφημο Γροθιές στην τσέπη (1965). Τα επόμενα χρόνια ταινίες όπως το China Is Near (1967) και το Nel nome del padre (1971) βρήκαν τον Μπελόκιο να εξετάζει τον ταραχώδη κόσμο της αριστερής πολιτικής και των επαναστατικών ονείρων με μια ματιά τόσο συμπονετική όσο και καυστική. Κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του 1980 και 1990, υπό την επιρροή του ανορθόδοξου (και, για ορισμένους, αμφιλεγόμενου) ψυχαναλυτή Μάσιμο Φατζόλι, το ενδιαφέρον του Μπελόκιο στράφηκε στην εξέταση της διασύνδεσης των δυναμικών της οικογένειας και της σεξουαλικής επιθυμίας, καθώς δημιουργούν και υπονομεύουν τις προσωπικές ταυτότητες. Πιο πρόσφατα ο Μπελόκιο στράφηκε σε πιο απλές αφηγήσεις, σε μια σειρά ταινιών που εξετάζουν το πρόσφατο παρελθόν και παρόν της Ιταλίας, από την ταινία The Nanny (1999) μέχρι και το πιο πρόσφατο Dormant Beauty (2012). Αυτό που έχει παραμείνει σταθερό είναι η εξονυχιστική κριτική του Μπελόκιο στους θεσμούς που ελέγχουν τους ανθρώπους και οργανώνουν τη ροή της εξουσίας: στον στρατό, στα πολιτικά κόμματα, στα σχολεία, στο κράτος και στους νόμους του, στην εκκλησία και στην οικογένεια.
Φιλμογραφία
1965 Fists in the Pocket
1971 In the Name of the Father
1976 Victory March
1982 The Eyes, The Mouth
1986 Devil in the Flesh
1991 The Conviction
1994 The Butterfly's Dream
1999 The Nanny
2003 Good Morning, Night
2009 Vincere
2015 Blood of My Blood
2019 The Traitor
2021 Marx Can Wait
2023 Kidnapped