Γεννημένος το 1907 στο Λιντς της Αυστρίας, ο Αλεξάντερ Χάμιντ μεγάλωσε στην Πράγα και εξελίχθηκε σε σημαντική προσωπικότητα ανάμεσα στους πρωτοποριακούς Τσέχους φωτογράφους στα τέλη της δεκαετίας του 1920. Το 1931 αφιερώθηκε στον κινηματογράφο, δημιουργώντας τα δικά του πειραματικά έργα, ενώ παράλληλα ασχολήθηκε και με τη φωτογραφία και το μοντάζ ταινιών, συμπεριλαμβανομένων αντιναζιστικών ντοκιμαντέρ για άλλους σκηνοθέτες. Δραπετεύοντας από τη γερμανική κατοχή το 1939, ο Χάμιντ εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη. Το 1942 γνώρισε τη Μάγια Ντέρεν, για την οποία φωτογράφισε την εμβληματική αμερικανική ταινία μικρού μήκους Meshes of the Afternoon (1943). Ο Χάμιντ εργάστηκε για το Γραφείο Πληροφοριών Πολέμου τη δεκαετία του 1940 και για τα Ηνωμένα Έθνη τη δεκαετία του 1960, δημιουργώντας ποιητικά έργα και κοινωνικά ντοκιμαντέρ. Μερικά από τα πιο αξιοσημείωτα έργα του είναι το Valley of the Tennessee (1944), το The Private Life of a Cat (1946), το To Fly (1968) και, σε συνεργασία με τον Φράνσις Τόμσον, το To Be Alive! (1964), ένα πρωτοποριακό πολυκάναλο έργο.