To πολυεπίπεδο και ευρηματικό αφιέρωμα «Φαντάσματα: μια συναρπαστική εξερεύνηση του Αόρατου Κόσμου του Ελληνικού Κινηματογράφου», που συνδιοργανώνει η ΕΣΠΕΚ (Ένωση Σκηνοθετών-Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου) με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, μετά την επιτυχημένη διεξαγωγή στην Αθήνα (Σινεμά Άστορ), μετακομίζει στη Θεσσαλονίκη, στην αίθουσα Παύλος Ζάννας (8-14 Μαΐου), όπου θα προβληθούν 13 από τις ταινίες του αρχικού προγράμματος.
Ένας δεκαοχτάχρονος περιπλανιέται στους δρόμους του Σάο Πάολο έχοντας μόλις βγει από το αναμορφωτήριο. Οι γέφυρες επικοινωνίας με τους γονείς του έχουν κοπεί προ πολλού, ενώ του λείπουν τα μέσα για να ξαναχτίσει επιτέλους τη ζωή του. Η συνάντηση με έναν αρκετά μεγαλύτερο και πιο ώριμο άντρα θα του δείξει τον δρόμο, ο οποίος όμως δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα: η παθιασμένη σχέση που ανθίζει μεταξύ τους είναι γεμάτη αιχμηρά σημεία. Ένα συνταρακτικό queer ερωτικό δράμα για μια σχέση κόντρα στα προγνωστικά, η ιστορία μιας τραχιάς ενηλικίωσης βγαλμένη από την κάθε άλλο παρά ειδυλλιακή Βραζιλία τού σήμερα, ή ένα άλμα πίστης στις κομβικές συναντήσεις με ανθρώπους που μας αλλάζουν τη ζωή; Το πολύπλευρο φιλμ του Μαρσέλου Καετάνου απαντά καταφατικά σε όλα τα παραπάνω, αγκαλιάζοντας με τρυφερότητα και ειλικρίνεια τους ήρωές του ως ολότητες, μαζί με τα ψεγάδια, τις αντιφάσεις τους και το αναφαίρετο δικαίωμα στο λάθος.
Ο δεκαοκτάχρονος Τοτόνε περνάει τον περισσότερο χρόνο του πίνοντας μπύρες και πηγαίνοντας σε χορούς με την παρέα του. Ωστόσο, η πραγματικότητα έρχεται να τον προσγειώσει απότομα...
Πρώην Τσεχοσλοβακία, τέλη της δεκαετίας του 1960. Η ατμόσφαιρα πλημμυρίζει με ροκ-εν-ρολ και φοιτητικές εξεγέρσεις. Ένας νεαρός τεχνικός βρίσκει θέση σε μία από τις πιο διάσημες αίθουσες σύνταξης του δημοσίου ραδιοφώνου. Πολύ γρήγορα, θα βρεθεί στο επίκεντρο μιας επικίνδυνης σύγκρουσης ανάμεσα στους δημοσιογράφους και τη μυστική υπηρεσία πληροφοριών. Καθώς τα γεγονότα αποκτούν ανεξέλεγκτες διαστάσεις, η ζωή του καθώς των γύρω του θα τεθεί σε άμεσο κίνδυνο.
Η ιστορία του Σουλεϊμάν μοιάζει εκ πρώτης όψεως με μια ιστορία σαν όλες τις άλλες. Την ιστορία τόσων και τόσων εκτοπισμένων μεταναστών που πασχίζουν να επιβιώσουν σε μητροπόλεις της Δύσης, κάνοντας δουλειές του ποδαριού ενώ περιμένουν τη σειρά τους για να κάνουν αίτηση για άσυλο, ανώνυμοι μεταξύ ανωνύμων, χωρίς γλώσσα και χωρίς φωνή. Όμως το κινηματογραφικό πορτρέτο του Σουλεϊμάν, ενός νεαρού άνδρα από τη Γουινέα που βγάζει τα προς το ζην παραδίδοντας φαστ φουντ με το ποδήλατό του, δεν είναι μια ταινία σαν όλες τις άλλες. Επιστρατεύοντας μη επαγγελματίες ηθοποιούς (συμπεριλαμβανομένου του συγκλονιστικού πρωταγωνιστή, μετανάστη πρώτης γενιάς)· συνεργαζόμενος με κοινωνικούς λειτουργούς και κυβερνητικές ενώσεις προστασίας ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (όπως η γαλλική Ofpra, στην ηλεκτρισμένη σκηνή της συνέντευξης)· και κινηματογραφώντας την ίδια του την πόλη με τα μάτια του Άλλου, ο πολυβραβευμένος Παριζιάνος σκηνοθέτης παραδίδει με τη διαδικασία του κατεπείγοντος μια περίτεχνα απλή ταινία-φόρο τιμής στο σινεμά των Αδερφών Νταρντέν.
Υποδεχόμαστε τον Μάιο στις αίθουσες του Φεστιβάλ με δύο συναρπαστικές νέες ταινίες: ένα πολιτικό θρίλερ από την Τσεχία (Τα κύματα της Άνοιξης) και μια τρυφερή ιστορία ενηλικίωσης από τη Γαλλία (Θεϊκό τυρί). Παράλληλα, δύο ταινίες που έχουν ήδη αγαπηθεί από το κοινό (Το Παρίσι του Σουλεϋμάν, Baby)...
Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης συμμετέχει και φέτος, για τέταρτη συνεχή χρονιά, στο πρόγραμμα υποτροφίας residency «Berlin AiR: Thessaloniki-Berlin», που διοργανώνει το Medienboard Berlin-Brandenburg, προσφέροντας σε επαγγελματίες του σινεμά από την Ελλάδα, που ετοιμάζουν κάποιο νέο...
Με μεγάλη χαρά η Αγορά του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το οποίο θα διεξαχθεί από τις 30 Οκτωβρίου έως τις 9 Νοεμβρίου 2025, ανακοινώνει την έναρξη καταθέσεων για τα τμήματα Crossroads Co-production Forum και Agora Works in Progress, αναδεικνύοντας το σινεμά του αύριο.