48ο ΦΚΘ: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΖΟΝ ΣΕΙΛΣ

48ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
16-25 Νοεμβρίου 2007
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΖΟΝ ΣΕΙΛΣ
 
Σε ερωτήσεις για τον τρόπο συνεργασίας του με τους ηθοποιούς, τη δουλειά του ως σεναριογράφου σε ταινίες άλλων σκηνοθετών αλλά και το σύγχρονο πολιτικό σινεμά απάντησε ο σπουδαίος σκηνοθέτης του αμερικάνικου ανεξάρτητου σινεμά Τζον Σέιλς σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στις 20 Νοεμβρίου, στην Αποθήκη Γ του λιμανιού.
 
Στο πάνελ τον Τζον Σέιλς πλαισίωναν, η Μάγκι Ρένζι, παραγωγός και σύντροφος του και οι ηθοποιοί Κρις Κούπερ και Ντέιβιντ Στράδερν, με τους οποίους συνεργάζεται επί σειρά ετών.
 
Τη συνέντευξη άνοιξε με χαιρετισμό της η Διευθύντρια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Δέσποινα Μουζάκη, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Ο Τζον Σέιλς είναι ένας σκηνοθέτης που κάθε του ταινία είναι πολιτική σκέψη. Δημιουργεί το δρόμο για ένα προσωπικό σινεμά που μας αφορά όλους. Ένας καλλιτέχνης με ανθρωπιστική ματιά, πολιτική σκέψη, βαθιά αγάπη για την τέχνη του σινεμά». Το λόγο στη συνέχεια πήρε ο Πρόεδρος του Φεστιβάλ Γιώργος Χωραφάς, δηλώνοντας εξαιρετικά ευτυχής για την παρουσία του Τζον Σέιλς και των συνεργατών του στο φετινό Φεστιβάλ.
 
Ο Τζον Σέιλς ανέφερε ότι είναι πιο δύσκολο σε σχέση με το παρελθόν να βρει χρηματοδότηση, εντούτοις καταφέρνει να εξασφαλίζει τη συμμετοχή αναγνωρισμένων ηθοποιών στις ταινίες του, με λιγότερα χρήματα. Δήλωσε επίσης πως για τα προς το ζην δουλεύει ως σεναριογράφος σε άλλες ταινίες και πρόσθεσε: «Είναι αποκαρδιωτικό ότι το City of Hope που πήρε τις καλύτερες κριτικές, δεν πήγε καλά εισπρακτικά. Ωστόσο είναι πολύ σημαντικό για μένα ότι σήμερα συνεχίζουν να υπάρχουν οι ταινίες σε DVD. Μία ταινία είναι ζωντανή όταν τη βλέπουν, έστω και σε μια μικρή οθόνη».
 
Αναφορικά με την ταινία City of Hope, που προβλήθηκε την προηγούμενη μέρα στο πλαίσιο της ρετροσπεκτίβας του Φεστιβάλ στο δημιουργό, ο ηθοποιός Κρις Κούπερ επεσήμανε: «Πέρασαν 15 χρόνια από τότε που πρωτοείδα την ταινία και σήμερα την κατανοώ περισσότερο. Ο Τζον είναι πιο μπροστά από την εποχή του. Το σενάριο είναι τόσο ολοκληρωμένο που με συνεπήρε». Ο ηθοποιός Ντέιβιντ Στράδερν συμπλήρωσε σχετικά: «Με ενέπνευσε το γεγονός ότι ξαναείδα την ταινία. Διαπίστωσα ότι ορισμένα πράγματα δεν αλλάζουν ποτέ και πως όταν συμβαίνει κάτι σε μια μικρή γωνιά του πλανήτη, αντανακλάται σε όλο τον κόσμο».
 
«Από έναν ηθοποιό ζητάω να βγάλει κάτι καινούργιο από τον εαυτό του στο ρόλο του. Το θέμα είναι να μου δίνει επιλογές και να συμμετέχει με δικές του προτάσεις στο αποτέλεσμα», τόνισε ο σκηνοθέτης όταν ρωτήθηκε για τον τρόπο που δουλεύει με τους ηθοποιούς του.
 
Απαντώντας σε ερώτηση για το πολιτικό σινεμά στις μέρες μας, ο Τζον Σέιλς σχολίασε: «Ο κινηματογράφος είναι μέρος ενός πολιτιστικού διαλόγου. Οι ταινίες μου συνήθως είναι κοντά στην πραγματικότητα, εμπεριέχουν μία σύνθετη αλήθεια και η αμφισβήτηση που προκαλούν είναι μέρος αυτού του διαλόγου. Δεν είναι πολιτικά έργα, αλλά έχουν πολιτική συνείδηση».
 
«Ένα κομμάτι αυτού που κάνουμε στη Θεσσαλονίκη είναι να παρουσιάσουμε σε ένα καινούργιο κοινό τις ταινίες μας, οι οποίες είναι δύσκολο να βρουν διανομή στο εξωτερικό», είπε η σύντροφος και παραγωγός του σκηνοθέτη Μάγκι Ρένζι και συμπλήρωσε: «Εδώ οι κινηματογραφικές ιστορίες κρίνονται από την καλλιτεχνική τους αξία και όχι από την εμπορική τους επιτυχία. Αντίθετα στην Αμερική ο κινηματογράφος είναι εμπόριο». Στο τέλος της συνέντευξης Τύπου η Μάγκι Ρένζι είπε ότι το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και αυτό στο Σαν Σεμπαστιάν είναι από τα πιο αγαπημένα τους.
 
Ο Τζον Σέιλς, στο πλαίσιο του αφιερώματος που διοργανώνει το 48ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, θα τιμηθεί με Χρυσό Αλέξανδρο και την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου θα δώσει ένα masterclass. Ακόμη το Σάββατο 24 Νοεμβρίου θα προβληθεί η νέα του ταινία Honeydripper, η οποία αναζητά τις καταβολές του ροκ εν ρολ στον αμερικανικό Νότο.