ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ



Ως σημείο συνάντησης των ανθρώπων του κινηματογράφου με ένα νεανικό και ενθουσιώδες κοινό χαρακτηρίστηκε το 49ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, από τα μέλη της Κριτικής Επιτροπής του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος στη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στην Αποθήκη Γ’ του λιμανιού, την Κυριακή 16 Νοεμβρίου.

Ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής Μάικλ Οντάτζε, (Καναδάς), αλλά και τα μέλη της, Ντέιβιντ Ρόμπινσον (Μ. Βρετανία), Ντιάμπλο Κόντι (ΗΠΑ), Λίτα Στάντιτς (Αργεντινή), Γιεσίμ Ουστάογλου (Τουρκία), Εμιλί Ντέκεν (Βέλγιο) και Διονύσης Σαββόπουλος (Ελλάδα), εξέφρασαν τη χαρά τους για τη συμμετοχή τους στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και διαβεβαίωσαν τους παρευρισκόμενους για την πρόθεση τους να αξιολογήσουν τις ταινίες χωρίς προκαταλήψεις με βασικό γνώμονα το αισθητήριο τους και το βλέμμα τους ως θεατές πρωτίστως και δευτερευόντως ως κριτές.

Τη συνέντευξη Τύπου άνοιξε η διευθύντρια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Δέσποινα Μουζάκη, η οποία τόνισε ότι το στίγμα και η ταυτότητα ενός φεστιβάλ εξαρτώνται τόσο από την επιλογή των ταινιών που συνθέτουν το διαγωνιστικό τμήμα του, όσο και από την επιλογή της ομάδας των ανθρώπων που θα τις κρίνουν, θα τις αξιολογήσουν και θα τις επιβραβεύσουν. «Η κριτική επιτροπή της 49ης διοργάνωσης του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης απαρτίζεται από ανθρώπους καταξιωμένους στο χώρο τους, από ανθρώπους που διαθέτουν πνεύμα οξύ και καλλιτεχνικά κριτήρια πάντα σε εγρήγορση»,ανέφερε χαρακτηριστικά η κυρία Μουζάκη.

Στο ερώτημα πως αισθάνονται για το γεγονός ότι θα πρέπει να κρίνουν τη δουλειά άλλων δημιουργών, ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής Μάικλ Οντάτζε υπογράμμισε ότι η δημοκρατικότητα της διαδικασίας εξασφαλίζεται από την διαφορετικότητα των μελών της επιτροπής τόσο ως προς την επαγγελματική τους δραστηριότητα όσο και ως προς την καταγωγή τους. «Το γούστο είναι υπόθεση προσωπική, όμως συνδυάζεται πάντα με την εμπειρία και τη νόηση του καθενός», τόνισε ο κ. Οντάντζε.

«Ποτέ δε απέφυγα την κριτική για το έργο μου και ποτέ δε μάσησα τα λόγια μου», είπε στη συνέχεια ο Διονύσης Σαββόπουλος, ο οποίος κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν, αναφέρθηκε και στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του 1976, όταν αρνήθηκε να παραλάβει το βραβείο μουσικής που κέρδισε για την ταινία Happy Day του Παντελή Βούλγαρη.

«Όταν μία σπουδαία ταινία σου προκαλεί εντύπωση δε χωρούν κριτήρια», απάντησε ο Ντέιβιντ Ρόμπινσον σε ερώτηση σχετικά με τον τρόπο αξιολόγησης των ταινιών και στο ίδιο κλίμα η Ντιάμπλο Κόντι δήλωσε ότι λειτουργεί κυρίως με συναισθηματικά κριτήρια. «Θέλω να συγκινηθώ, να ξεχαστώ, να μπω στην καρδιά της ταινίας» απάντησε στην ίδια ερώτηση η Έμιλι Ντέκεν, ενώ η Γιεσίμ Ουστάογλου υπογράμμισε: «αναζητώ την ειλικρίνεια, την αισθητική αξία αλλά και να μάθω κάτι από την ταινία που βλέπω».

Απαντώντας ο Μάικλ Οντάντζε, σε ερώτηση όσον αφορά την καινοτομία στον κινηματογράφο δήλωσε ότι «η ελπίδα έρχεται από την Ευρώπη και την Ασία, γι’ αυτό και είναι σημαντικό αυτές οι ταινίες να εξάγονται για να τις βλέπει όλος ο κόσμος».

«Η τέχνη δεν μπορεί να αλλάξει τα πράγματα, μπορεί όμως να αλλάξει την τάξη στο μυαλό των ανθρώπων που θα αλλάξουν τα πράγματα», είπε ο Διονύσης Σαββόπουλος απαντώντας σε ερώτηση για τη δύναμη της 7ης τέχνης.

Η Δέσποινα Μουζάκη έκλεισε τη συνέντευξη Τύπου με την ευχή το 49ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης να καταφέρει «να μας βάλει στις αίθουσες για να προβληματιστούμε, να εμπνευστούμε, ακόμη και να τσακωθούμε, να μας οδηγήσει στο να αλλάξουμε την οπτική μας για τον κόσμο»