Carte Blanche Ραούλ Μόρα: προβολή της ταινίας Εκτός Ελέγχου του Στίβεν Σόντερμπεργκ

62ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ||

4-14/11/2021

 

Carte Blanche Ραούλ Μόρα: προβολή της ταινίας Εκτός Ελέγχου του Στίβεν Σόντερμπεργκ

 

Το Σάββατο 13 Νοεμβρίου, στην αίθουσα Παύλος Ζάννας, πραγματοποιήθηκε η προβολή της ταινίας Εκτός ελέγχου του Στίβεν Σόντερμπεργκ, στο πλαίσιο της carte blanche που παραχώρησε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στον Ραούλ Μόρα, μοντέρ στη διάσημη ισπανική σειρά του Netflix, La casa de papel. Η προβολή εντάσσεται στο πλαίσιο του μεγάλου αφιερώματος «Κόψε κάτι: Το μοντάζ και τα μυστικά του», που φιλοξενεί το 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

 

«Καλησπέρα και σας ευχαριστώ πολύ που βρίσκεστε εδώ μαζί μας. Όταν μου ζήτησαν να διαλέξω μια ταινία, θέλησα να επιλέξω μια ταινία που προσφέρει αγνή ψυχαγωγία», εξήγησε ο Ραούλ Μόρα στο κοινό. «Είναι μια ταινία που γυρίστηκε το 1998 από τον Στίβεν Σόντερμπεργκ, η οποία είχε προταθεί και για Όσκαρ. Η μοντέρ Αν Κόουτς είναι γνωστή από τη δουλεία της στις ταινίες Έριν Μπόκοβιτς και Η δεύτερη ευκαιρία, οπότε καταλαβαίνετε ότι ήταν μια πολύ έμπειρη επαγγελματίας. Αυτό που ξεχωρίζω στο μοντάζ της ταινίας, εκτός από τις πολλές παράλληλες σκηνές που τοποθετεί με πολύ ντελικάτο τρόπο, είναι ότι παρότι χρησιμοποιεί πολύ κλασικά εργαλεία του μοντάζ, καταφέρνει και το κάνει με έναν πολύ φρέσκο, κεφάτο και μοντέρνο τρόπο», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.

 

«Επίσης, αυτή η ταινία μεταδίδει μια πολύ ισχυρή ενέργεια, η οποία προκύπτει από το γεγονός ότι όλοι όσοι δούλεψαν για την ταινία πέρασαν πάρα πολύ καλά στα γυρίσματα. Το στοιχείο αυτό είναι πολύ σημαντικό στον κινηματογράφο, δηλαδή να περνάς καλά καθώς δουλεύεις. Κάτι ακόμη που μου έκανε εντύπωση είναι ότι όλα τα επιμέρους στάδια της ταινίας λάμπουν στο ίδιο επίπεδο, δείχνοντας ότι οι άνθρωποι πίσω από κάθε στάδιο έδωσαν το μάξιμουμ των δυνατοτήτων τους. Ξεχώρισα, επίσης, το πώς χρησιμοποιείται ο χρόνος για να συστήσει και να κατασκευάσει χαρακτήρες, ενώ είναι πολύ ενδιαφέρον το πώς χρησιμοποίησαν τον ήχο. Συγκεκριμένα, σε μια σκηνή, ένας ήρωας αντιλαμβάνεται την παρουσία κάποιου άλλου μόνο από τους ήχους, χωρίς καν να τον έχει δει», συμπλήρωσε ο Ραούλ Μόρα. «Στα δικά μου μάτια, είναι μία από τις πιο ρομαντικές σκηνές του κινηματογράφου», εξήγησε ο διάσημος μοντέρ, ενώ ολοκλήρωσε τον πρόλογο του με μια πρόταση ισπανικής ταινίας.

 

«Αφότου πέρασαν κάποιες μέρες από την επιλογή που έκανα με το Εκτός Ελέγχου, κατάλαβα ότι τελικά ήθελα να προτείνω μια ισπανική ταινία, την ταινία Concursante (The Contestant) του Ροντρίγκο Κορτές. Τέλος, θέλω να πω ότι η ταινία που επέλεξα τελικά, το Εκτός Ελέγχου, είναι συγχρόνως θρίλερ, ρομάντζο και κωμωδία. Τι καλύτερο για να δει κανείς ένα σαββατόβραδο;», κατέληξε, ολοκληρώνοντας τον πρόλογο της ταινίας.