Ο Παράδεισος είναι μακριά

FAR FROM HEAVEN / Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΡΙΑ

Από Παρασκευή 10 έως Πέμπτη 16 Ιανουαρίου

Ωρες προβολών: 18.30, 20.45, 23.00

ΗΠΑ, 2001 Σκηνοθεσία: Todd Haynes Σενάριο: Todd Haynes Φωτογραφία:Edward Lachman Moντάζ: James Lyons Ηθοποιοί: Julianne Moore, Dennis Quaid, Dennis Haysbert, Patricia Clarkson Παραγωγή: Christine Vacon, Jody Patton 35 mm, Έγχρωμο, 107’

Φθινόπωρο του 1957, Κονέκτικατ. Η οικογένεια Whitaker είναι μια «καθωσπρέπει» αμερικανική οικογένεια, με χρηστά ήθη, αγαστές σχέσεις με τους φίλους και τους γείτονες, σεβαστή κοινωνική ζωή. Ώσπου η σύζυγος και μητέρα Cathy, κάποια μέρα ανακαλύπτει ότι ο σύζυγός της την απατά… με κάποιον άλλον άνδρα. Ο «τακτοποιημένος» κόσμος της καταρρέει και βρίσκει καταφύγιο, αναπάντεχα, στη φιλία του μαύρου κηπουρού, Reymond. Όλα ανατρέπονται, οι ισορροπίες αλλάζουν, ο συντηρητικός κόσμος των 50’s κλυδωνίζεται, η ζωή της θεάται τις αξίες να δέχονται ισχυρά πλήγματα…

Γυρισμένη στην παράδοση των κοινωνικών μελοδραμάτων του μετρ του είδους Douglas Sirk, η ταινία του Haynes ρίχνει μια αυστηρή, επικριτική ματιά στα υποκριτικά ήθη της Αμερικής στη δεκαετία του ’50, μια δεκαετία που ο πουριτανισμός ήταν διάχυτος σε κάθε ανθρώπινη εκδήλωση. Επιπλέον, ο σκηνοθέτης αποπειράται να καταδείξει την έντονη παρουσία της προκατάληψης στη σημερινή Αμερική, η οποία σε διαστάσεις δεν υπολείπεται διόλου αυτής των 50’s.

Το Far from Heaven προβλήθηκε ως ταινία λήξης του 43ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Βενετίας 2002, όπου συγκαταλέχθηκε από την πλειονότητα των κριτικών σε μια από τις καλύτερες ταινίες του φεστιβάλ και ίσως της χρονιάς ολόκληρης.

Todd Haynes. Γεννήθηκε στο Λος ¶ντζελες το 1961. Η ταινία του Superstar: The carpenter Story κέρδισε το 1991 το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Sundance. Η ταινία του Velvet Goldmine τον έκανε ευρύτερα γνωστό και περιλήφθηκε στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Κανών το 1998 και τιμήθηκε με το Βραβείο Κριτικής Επιτροπής καλλιτεχνικού επιτεύγματος. Συγκαταλέγεται στην ελίτ των ανεξάρτητων Αμερικανών δημιουργών και θεωρείται από κοινό και κριτικούς το πιο εκρηκτικό ταλέντο του σύγχρονου κινηματογράφου.