Tα Οscar στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

6ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ

15 – 21 Μαρτίου 2004

Η ευρεία αποδοχή του ντοκιμαντέρ ήταν εξ αρχής ένας στόχος του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Εικόνες του 21ου Αιώνα. Ετσι, η ανακοίνωση των φετινών υποψηφιοτήτων Οσκαρ βρίσκουν την πλειονότητα των υποψήφιων ντοκιμαντέρ για τα φετινά βραβεία να αποτελούν επίσης συμμετοχές του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για τα εξής:

* Capturing the Friedmans του Andrew Jarecki. Η συνταρακτική ιστορία της οικογένειας των Friedman, μιας τυπικής αστικής οικογένειας Αμερικανοεβραίων, που σοκάρει την κοινή γνώμη όταν ο πατέρας και ο ένας γιος συλλαμβάνονται με την κατηγορία της κατ’εξακολούθησιν σεξουαλικής κακοποιήσης ανηλίκων. Θα προβληθεί στην ενότητα Μικρές Αφηγήσεις.

* The Weather Underground των Sam Green, Bill Siegel. Ενα χρονικό δράσης και εξόντωσης των Weather Underground μιας ομάδας ακραίων πολιτικών ακτιβιστών που έδρασαν στις ΗΠΑ την δεκαετία του ’60 και που σήμερα θα χαρακτηρίζονταν τρομοκράτες. Θα προβληθεί στο πλαίσιο των Αφιερωμάτων.

* My Architect του Nathaniel Kahn. Ενα ελεγειακό πορτρέτο ενός από τους μεγαλύτερους αρχιτέκτονες του 20ου αιώνα, του Louis Kahn, από τον άνθρωπο που τον γνώριζε περισσότερο... αλλά και λιγότερο από κάθε άλλο, τον γιο του. Θα προβληθεί στην ενότητα Πορτρέτα - Ανθρώπινες διαδρομές.

* Balseros των Carlos Bosch Jose Maria Domenech. Πέντε ιστορίες νέων Κουβανών που εγκαταλείπουν τη χώρα τους με πρόχειρες σχεδίες για ένα καλύτερο αλλά και τόσο αβέβαιο μέλλον στις ΗΠΑ. Η ταινία προβλήθηκε στο 5ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης με ιδιαίτερη επιτυχία.

«Σε μια χρονιά όπου σχεδόν μια δεκάδα ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους βρίσκουν εμπορική διανομή στις ελληνικές αίθουσες, το γεγονός ότι οι υποψηφιότητες των Οσκαρ, που αποτελούν μεγαλύτερο εμπορικό χαρτί οποιασδήποτε ταινίας, συμπίπτουν στο μεγαλύτερο μέρος τους με τις επιλογές του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης αποδεικνύει ότι το έργο εγκαθίδρυσης του ντοκιμαντέρ στη συνείδηση και στις συνήθειες του σύγχρονου θεατή αρχίζει να πιάνει τόπο. Οι στόχοι μας γίνονται, χρόνο με το χρόνο, απτή πραγματικότητα» τονίζει ο Διευθυντής του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Εϊπίδης για την ευχάριστη αυτή συγκυρία.