Οι δυσχέρειες της πατριαρχικής κοινωνίας επηρεάζουν τις γυναίκες κάθε κοινωνικής τάξης, όπως φαίνεται σε μια από τις σπάνιες φορές στη φιλμογραφία της Μέσαρος, στην οποία πρωταγωνιστεί μία γυναίκα της αστικής τάξης. Όταν ο σύζυγος της Εντίτ πεθαίνει σε δυστύχημα, η ίδια θέλει να αποκηρύξει την κληρονομιά λέγοντας πως ποτέ δεν τον αγάπησε πραγματικά και η άνετη ζωή ήταν ο λόγος που δεν σκέφτηκε ποτέ το διαζύγιο. Ο γιος της, Ιστβάν, πιστεύει πως είναι παράλογη και την αναγκάζει να απομονωθεί στο εξοχικό τους έχοντας την αρραβωνιαστικιά του, Κάτι, ως φύλακα. Ο Ιστβάν θυμίζει όλο και περισσότερο τον πατέρα του και η Κάτι αρχίζει να βλέπει στην Εντίτ τον μελλοντικό της εαυτό.
Αξεδιάλυτα συναισθήματα
Holdudvar
Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες προβολές σε φυσικές αίθουσες. |
- Σκηνοθεσία: Márta Mészaros
- Σενάριο: Márta Mészaros
- Διεύθυνση φωτογραφίας: János Kende
- Μοντάζ: Zoltán Farkas
- Μουσική: Levente Szörényi, János Bródy
- Ηθοποιοί: Mari Törőcsik, Kati Kovács, Lajos Balázsovits, Gáspár Jancsó, Ági Mészáros, Mari Szemes, István Avar, Gyöngyi Bürös, Rudolf Somogyvári
- Κοστούμια: Erzsébet Újhegyi
- Σκηνικά: Tamás Banovich
- Φορμάτ: DCP
- Χρώμα: Ασπρόμαυρη
- Χώρα Παραγωγής: Ουγγαρία
- Έτος Παραγωγής: 1969
- Διάρκεια: 82΄
Μάρτα Μέσαρος
Η Μάρτα Μέσαρος είναι πρωτοπόρος σκηνοθέτιδα από την Ουγγαρία. Είναι κόρη του γνωστού Ούγγρου γλύπτη Λάσλο Μέσαρος, ο οποίος έπεσε θύμα των εκκαθαρίσεων του Στάλιν και η ίδια της μεγάλωσε σε ορφανοτροφείο. Οι προσωπικές της εμπειρίες και το κοινωνικό-πολιτικό πλαίσιο της Ουγγαρίας διαμόρφωσαν βαθιά τον κινηματογράφο της, ο οποίος δίνει πάντα φωνή στις γυναίκες που αναζητούν την ταυτότητά τους σε μία πατριαρχική κοινωνία και επαναπροσδιορίζουν την θέση τους μέσα από τις τολμηρές επιλογές τους.
Φιλμογραφία
1968 The Girl
1969 Binding Sentiments
1970 Don’t cry, Pretty girls!
1973 Riddance
1975 Adoption
1976 Nine Months
1977 The two of them
1978 Just like home
1980 The Heiresses
1984 Diary for my children
1987 Diary for my loves
1990 Diary for my mother and father