Το αγόρι του Θεού

Rapito

64ο ΔΦKΘ: Ελληνική πρεμιέρα

Το 1858 ένα εξάχρονο αγόρι εβραϊκής καταγωγής απάγεται από την οικογένειά του από εντεταλμένους του Πάπα και υποχρεώνεται να ασπαστεί τον καθολικισμό, με εντολή του καρδινάλιου. Η τελευταία ταινία του μεγάλου Μάρκο Μπελόκιο είναι ένα θρησκευτικό θρίλερ εποχής για τις ασυγχώρητες «αμαρτίες» της Καθολικής Εκκλησίας, που βρίσκει τον τόσο σημαντικό αυτό δημιουργό σε αξιοσημείωτη σκηνοθετική φόρμα και έμπνευση. Η κατάχρηση εξουσίας, η μισαλλοδοξία, οι μηχανισμοί της αλλοτρίωσης, η καταπάτηση της ελευθερίας και της αυτοδιάθεσης, όλα αυτά μπαίνουν στο στόχαστρό του Μπελόκιο, που αποδεικνύει ότι στα 84 του παραμένει πιο μαχητικός από ποτέ. Ζωντανεύοντας με απαράμιλλο τρόπο τη Μπολόνια του 19ου αιώνα (τα κουστούμια, η καλλιτεχνική διεύθυνση και η εκπληκτική φωτογραφία του Φραντσέσκο ντι Τζάκομο δίνουν στο φιλμ μαγευτική όψη), το Αγόρι του Θεού μάς ταξιδεύει στο παρελθόν, θίγοντας όμως θέματα που παραμένουν εσαεί επίκαιρα.

Πρόγραμμα Προβολών
ΤΖΟΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ
12 Απριλίου 2024 19:00
ΤΖΟΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ
13 Απριλίου 2024 19:00
ΤΖΟΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ
14 Απριλίου 2024 19:00
ΤΖΟΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ
15 Απριλίου 2024 19:00
ΤΖΟΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ
16 Απριλίου 2024 19:00
ΤΖΟΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ
17 Απριλίου 2024 19:00
Εισιτήρια

Σκηνοθεσία: Μάρκο Μπελόκιο
Σενάριο: Marco Bellocchio, Susanna Nicchiarelli, Edoardo Albinati, Daniela Ceselli
Διεύθυνση φωτογραφίας: Francesco Di Giacomo
Μοντάζ: Francesca Calvelli, Stefano Mariotti
Ήχος: Adriano Di Lorenzo
Μουσική: Fabio Massimo Capogrosso
Ηθοποιοί: Paolo Pierobon, Fausto Russo Alesi, Barbara Ronchi, Enea Sala, Leonardo Maltese, Filippo Timi, Fabrizio Gifuni
Παραγωγή: Kavac Film
Παραγωγοί: Beppe Caschetto, Simone Gattoni
Κοστούμια: Sergio Ballo, Daria Calvelli
Σχεδιασμός παραγωγής: Andrea Castorina
Μακιγιάζ: Enrico Iacoponi, Liviana Serra
Φορμάτ: DCP
Χρώμα: Έγχρωμο
Χώρα Παραγωγής: Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία
Έτος Παραγωγής: 2023
Διάρκεια: 125'
Ελληνική διανομή: Rosebud.21
Επικοινωνία: The Match Factory

Μάρκο Μπελόκιο

Ο Μάρκο Μπελόκιο είναι ένας από τους πιο συνεπείς και τολμηρούς σύγχρονους Ιταλούς σκηνοθέτες – επίτευγμα που γίνεται ακόμη πιο αξιοσημείωτο, δεδομένου ότι έκανε το ντεμπούτο του σε μεγάλου μήκους ταινίες πριν από σχεδόν πενήντα χρόνια. Αφού γύρισε μερικές μικρού μήκους, ο Μπελόκιο έκανε την αρχή με την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, το περίφημο Γροθιές στην τσέπη (1965). Τα επόμενα χρόνια ταινίες όπως το China Is Near (1967) και το Nel nome del padre (1971) βρήκαν τον Μπελόκιο να εξετάζει τον ταραχώδη κόσμο της αριστερής πολιτικής και των επαναστατικών ονείρων με μια ματιά τόσο συμπονετική όσο και καυστική. Κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του 1980 και 1990, υπό την επιρροή του ανορθόδοξου (και, για ορισμένους, αμφιλεγόμενου) ψυχαναλυτή Μάσιμο Φατζόλι, το ενδιαφέρον του Μπελόκιο στράφηκε στην εξέταση της διασύνδεσης των δυναμικών της οικογένειας και της σεξουαλικής επιθυμίας, καθώς δημιουργούν και υπονομεύουν τις προσωπικές ταυτότητες. Πιο πρόσφατα ο Μπελόκιο στράφηκε σε πιο απλές αφηγήσεις, σε μια σειρά ταινιών που εξετάζουν το πρόσφατο παρελθόν και παρόν της Ιταλίας, από την ταινία The Nanny (1999) μέχρι και το πιο πρόσφατο Dormant Beauty (2012). Αυτό που έχει παραμείνει σταθερό είναι η εξονυχιστική κριτική του Μπελόκιο στους θεσμούς που ελέγχουν τους ανθρώπους και οργανώνουν τη ροή της εξουσίας: στον στρατό, στα πολιτικά κόμματα, στα σχολεία, στο κράτος και στους νόμους του, στην εκκλησία και στην οικογένεια.

Φιλμογραφία

1965 Fists in the Pocket
1971 In the Name of the Father
1976 Victory March
1982 The Eyes, The Mouth
1986 Devil in the Flesh
1991 The Conviction
1994 The Butterfly's Dream
1999 The Nanny
2003 Good Morning, Night
2009 Vincere
2015 Blood of My Blood
2019 The Traitor
2021 Marx Can Wait
2023 Kidnapped