Μια σειρά από σπουδαία όνοματα του σινεμά, με προεξέχουσα την εκθαμβωτική Ιζαμπέλ Ιπέρ, επίτιμη προσκεκλημένη της φετινής διοργάνωσης, θα δώσουν συναρπαστικά masterclasses, ανοιχτά στο κοινό, στο πλαίσιο του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Τα masterclasses του Φεστιβάλ διατρέχουν ένα ευρύτατο φάσμα θεμάτων και ρίχνουν φως στα διάφορα στάδια της κινηματογραφικής κατασκευής και δημιουργίας: από την υποκριτική, τη διεύθυνση φωτογραφίας, το σενάριο και τη σκηνοθετική διεύθυνση των ηθοποιών μέχρι τις σύνθετες διεργασίες στα πεδία του casting, της ενδυματολογίας και των stunts. Πιο συγκεκριμένα:
Τα masterclass του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης:
Casting στην Εποχή της Τεχνολογίας. Ανακαλύπτοντας την Ψυχή μιας Ιστορίας
Τάνια Γκρούνβαλντ (casting director), Ίνγκβιλ Κόλσετ Χόγκα (casting director), Λουσίντα Σάισον (casting director), & Ντάβιντ Τσίτσλσπεργκερ (Filmmakers Europe)
Συντονίζει ο δημοσιογράφος Αλέξανδρος Διακοσάββας
Σάββατο 1 Νοεμβρίου // 11:00-12:30 // Παύλος Ζάννας
Το masterclass θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά, με ταυτόχρονη διερμηνεία στα ελληνικά.
Είσοδος ελεύθερη, με σειρά προτεραιότητας
Το casting διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στον καθορισμό του χαρακτήρα και της ταυτότητας μιας ταινίας. Είναι το σημείο όπου οι επιλογές γύρω από την παρουσία, την ερμηνεία και τη χημεία διαμορφώνουν τη σύνδεση του κοινού με την ιστορία. Όπως κάθε πτυχή της κινηματογραφικής δημιουργίας, έτσι και η δουλειά των casting directors επαναπροσδιορίζεται από τις νέες τεχνολογίες, από τις ψηφιακές βάσεις δεδομένων μέχρι τα αναδυόμενα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης. Ωστόσο, παρότι οι μέθοδοι εξελίσσονται, η καρδιά του casting παραμένει η ίδια: μια ανθρώπινη τέχνη που βασίζεται στη διορατικότητα, τη διαίσθηση και τη συνεργασία. Αυτή η συζήτηση, με μέλη του International Casting Directors Association, θα εξετάσει πώς αλλάζει το επάγγελμα του casting director και πώς μπορούν να διατηρηθούν οι βασικές του αξίες στο μέλλον.
Βιογραφικά Τάνια Γκρούνβαλντ, Ίνγκβιλ Κόλσετ Χόγκα, Λουσίντα Σάισον και Ντάβιντ Τσίτσλσπεργκερ:
Η Τάνια Γκρούνβαλντ (Δανία) έχει συνεργαστεί με ορισμένα από τα σπουδαιότερα ονόματα του σκανδιναβικού και παγκόσμιου σινεμά, όπως τους Ρούμπεν Έστλουντ και Τόμας Βίντερμπεργκ, έχοντας συμμετάσχει στο casting ταινιών που έχουν αφήσει το στίγμα τους τα τελευταία χρόνια (Το κορίτσι με τη βελόνα [2024] του Μάγκνους φον Χορν, Η γη της επαγγελίας [2023] του Νικολάι Άρσελ, Το τρίγωνο της θλίψης [2022] του Ρούμπεν Έστλουντ, Άσπρο πάτο [2020] του Τόμας Βίντερμπεργκ κ.ά). Η Ίνγκβιλ Κόλσετ Χόγκα (Νορβηγία) έχει εργαστεί ως casting director στις σημαντικότερες στιγμές της πρόσφατης φιλμογραφίας του σπουδαίου σκηνοθέτη Γιοακίμ Τρίερ, ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζουν οι ταινίες Συναισθηματική αξία (2025) και Ο χειρότερος άνθρωπος στον κόσμο (2021).
Η Λουσίντα Σάισον (ΗΠΑ) έχει διατελέσει casting director σε μεγάλες καλλιτεχνικές επιτυχίες όπως οι ταινίες Τα παιδιά των ανθρώπων (2006) και Gravity (2013) του Αλφόνσο Κουαρόν, Batman Begins (2005) του Κρίστοφερ Νόλαν και Συριάνα (2002) του Στίβεν Γκάγκαν, καθώς και σε μια σειρά από μπλοκμπάστερ επιτυχίες (Wonder Woman [2017], Επικίνδυνη Αποστολή: Μυστικό Έθνος [2015], V for Vendetta [2005]). Ο Ντάβιντ Τσίτσλσπεργκερ (Γερμανία) είναι επικεφαλής της σημαντικότερης ψηφιακής casting πλατφόρμας, Filmmakers Europe, η οποία λειτουργεί ως κόμβος επικοινωνίας και επαφής ανάμεσα σε ηθοποιούς, ατζέντηδες, διευθυντές casting και παραγωγούς από όλη την Ευρώπη, τόσο για κινηματογραφικά όσο και τηλεοπτικά πρότζεκτ.
Ντύνοντας την Ιστορία: Η Τέχνη της Ενδυματολογίας
Κάθριν Τζορτζ
Συντονίζει η θεωρητικός του κινηματογράφου Γκέλυ Μαδεμλή
Σάββατο 1 Νοεμβρίου // 13:00-14:30 // Παύλος Ζάννας
Το masterclass θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά, με ταυτόχρονη διερμηνεία στα ελληνικά.
Είσοδος ελεύθερη, με σειρά προτεραιότητας
Η ενδυματολόγος Κάθριν Τζορτζ μοιράζεται τη διαδρομή της από τη μόδα στον κινηματογράφο, εξερευνώντας πώς τα κοστούμια λειτουργούν ως μορφή αφήγησης. Αντλώντας υλικό από έργα διαφορετικών ειδών, θα μιλήσει για τη δημιουργική διαδικασία –από την έρευνα και τη συνεργασία έως τον σχεδιασμό και την παραγωγή– δείχνοντας πώς τα κοστούμια μετατρέπονται σε ζωτικά εργαλεία αφήγησης. Με παρασκηνιακές ματιές και εικόνες, η Τζορτζ αναλογίζεται τις μακροχρόνιες συνεργασίες της με τους Τζιμ Τζάρμους, Μπονγκ Τζουν Χο και Λιν Ράμσεϊ, αποκαλύπτοντας πώς ο σχεδιασμός κοστουμιών διαμορφώνει χαρακτήρες, ατμόσφαιρες και δίνει ζωή στις προσωπικότητες επί της οθόνης για το κοινό.
Βιογραφικό Κάθριν Τζορτζ:
Η Κάθριν Τζορτζ, γεννημένη στο Μπέλφαστ της Βόρειας Ιρλανδίας, σπούδασε και εργάστηκε στον χώρο της μόδας προτού εισέλθει στη βιομηχανία του κινηματογράφου. Σήμερα, με έδρα τη Νέα Υόρκη, έχει σχεδιάσει τα κοστούμια για τις ταινίες του Τζιμ Τζάρμους Paterson (2016), Οι νεκροί δεν
πεθαίνουν, αλλά και την πιο πρόσφατη ταινία του, βραβευμένη με τον Χρυσό Λέοντα στη Βενετία, Πατέρας Μητέρα Αδελφός Αδελφή. Στενή συνεργάτιδά της είναι και η Λιν Ράμσεϊ, καθώς η Κάθριν σχεδίασε τα κοστούμια για τις ταινίες Πρέπει να μιλήσουμε για τον Κέβιν και Die My Love που διαγωνίστηκε φέτος στις Κάννες. Η πρώτη της συνεργασία με τον Μπονγκ Τζουν Χο ήταν στην ταινία Snowpiercer και στη συνέχεια στην παραγωγή του Netflix Okja (2017), αλλά και στο φετινό Mickey 17. Έχει επίσης συνεργαστεί με τον σκηνοθέτη Όρεν Όβερμαν στις ταινίες Το δείπνο (2017), Time Out of Mind (2014), Στα όρια (2011) και The Messenger - Το τελευταίο μήνυμα (2009). Στην τηλεόραση, η δουλειά της περιλαμβάνει το πιλοτικό επεισόδιο της σειράς Succession του HBO, σε σκηνοθεσία Άνταμ ΜακΚέι, και τη μίνι σειρά The Night Of (2016), σε σκηνοθεσία Στιβ Ζέιλιαν. Προηγούμενες δουλειές της περιλαμβάνουν την ταινία του Τοντ Σόλοντζ Η ζωή σε καιρό πολέμου (2009) και το Δρόμος εξιλέωσης (2007), σε σκηνοθεσία του αδελφού της, και βραβευμένου με Όσκαρ, Τέρι Τζορτζ.
AGORA Series Masterclass: «Από τη Σελίδα στην Οθόνη: Ο Σαβέριο Κοστάντσο για τη Δημιουργία της Σειράς Η υπέροχη φίλη μου»
Σαβέριο Κοστάντσο
Συντονίζει η κριτικός κινηματογράφου Πόλυ Λυκούργου
Κυριακή 2 Νοεμβρίου // 11:00-12:30 // Παύλος Ζάννας
Το masterclass θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά, με ταυτόχρονη διερμηνεία στα ελληνικά.
Είσοδος ελεύθερη, με σειρά προτεραιότητας
Ο διακεκριμένος Ιταλός σκηνοθέτης και σεναριογράφος Σαβέριο Κοστάντσο δίνει ένα διεξοδικό masterclass, αναλύοντας τη δημιουργική διαδικασία που βίωσε ως σκηνοθέτης, δημιουργός και showrunner της σειράς Η υπέροχη φίλη μου, της διεθνώς αναγνωρισμένης μεταφοράς του ομώνυμου μυθιστορήματος της Έλενα Φεράντε από το HBO και το Rai. Ο Κοστάντσο θα συζητήσει τις καλλιτεχνικές προκλήσεις που συνοδεύουν τη μεταφορά ενός πλούσια δομημένου λογοτεχνικού κόσμου στη μικρή οθόνη, καθώς και τη δημιουργία μιας συναρπαστικής τηλεοπτικής αφήγησης. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, με συντονίστρια την Πόλυ Λυκούργου, θα διεξαχθεί μια διορατική συζήτηση για την προσέγγιση του δημιουργού στη διασκευή λογοτεχνικών έργων, τη συνεργασία και την αφήγηση ιστοριών σε επική κλίμακα.
Βιογραφικό Σαβέριο Κοστάντσο:
Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Σαβέριο Κοστάντσο είναι ο δημιουργός, συν-σεναριογράφος και σκηνοθέτης της σειράς Η υπέροχη φίλη μου του HBO, μεταφοράς του ομώνυμου μυθιστορήματος της Έλενα Φεράντε από τη διακεκριμένη σειρά βιβλίων Η τετραλογία της Νάπολης. Στο σινεμά είναι γνωστός για τις ταινίες Private (2004), η οποία βραβεύτηκε με τη Χρυσή Λεοπάρδαλη και απέσπασε την Ειδική Μνεία της Οικουμενικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο, και Πεινασμένες καρδιές (2014), η οποία συμμετείχε στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ της Βενετίας. Ο Σαβέριο Κοστάντσο έχει επίσης σκηνοθετήσει τη μεταφορά της διάσημης σειράς In Treatment (Μαθήματα Ψυχολογίας) για την ιταλική τηλεόραση (2013-2016).
Από τη Σκηνή στην Οθόνη
Ιζαμπέλ Ιπέρ
Συντονίζει η συγγραφέας και ποιήτρια Έρση Σωτηροπούλου
Τρίτη 4 Νοεμβρίου // 10:00-11:30 // Τζον Κασσαβέτης
Το masterclass θα πραγματοποιηθεί στα γαλλικά, με ταυτόχρονη διερμηνεία στα ελληνικά και στα αγγλικά.
Είσοδος ελεύθερη, με σειρά προτεραιότητας
Η πολυβραβευμένη σταρ του γαλλικού και παγκόσμιου σινεμά, με την εξίσου εντυπωσιακή καριέρα σε θέατρο και κινηματογράφο, θα μοιραστεί μαζί μας τις ανεκτίμητες εμπειρίες της. Στη συζήτηση θα διερευνηθούν οι διαφορές και ομοιότητες στην ερμηνευτική προσέγγιση ανάμεσα στις δύο τέχνες, από την ένταση και την εκφραστικότητα της θεατρικής σκηνής μέχρι την προσήλωση στη λεπτομέρεια και την οικειότητα της κινηματογραφικής κάμερας. Η Ιζαμπέλ Ιπέρ θα παρουσιάσει μια σειρά από πρακτικά παραδείγματα και τεχνικές, προσφέροντάς μας τη δική της μοναδική ματιά στην ανάπτυξη της υποκριτικής δεινότητας στην καθεμία από τις δύο τέχνες.
Βιογραφικό Ιζαμπέλ Ιπέρ:
Σε μια ιλιγγιώδη κινηματογραφική σταδιοδρομία γεμάτη θριάμβους και επαίνους, η Ιζαμπέλ Ιπέρ έχει βρεθεί 16 φορές υποψήφια στα βραβεία Σεζάρ, κατέχοντας το απόλυτο ρεκόρ στην ιστορία του θεσμού. Κέρδισε το βραβείο για τις ερμηνείες της στις ταινίες Η τελετή (1995) του Κλοντ Σαμπρόλ και Εκείνη (2016) του Πολ Βερχόβεν. Με το Εκείνη απέσπασε, επίσης, Χρυσή Σφαίρα και υποψηφιότητα για Όσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου. Παράλληλα, το όνομά της φιγουράρει στην προνομιακή ελίτ των ηθοποιών που έχουν βραβευτεί στα τρία πιο βαρυσήμαντα κινηματογραφικά φεστιβάλ του κόσμου: στις Κάννες για τις ταινίες Βιολέτ Νοζιέρ (1978) του Κλοντ Σαμπρόλ και Η δασκάλα του πιάνου (2001) του Μίχαελ Χάνεκε, στη Βενετία για τις ταινίες του Κλοντ Σαμπρόλ Μια υπόθεση γυναικών (1988) και Η τελετή (1995), αλλά και στο Βερολίνο (μαζί με ολόκληρο το γυναικείο καστ της ταινίας) για το 8 γυναίκες (2002) του Φρανσουά Οζόν. Η λίστα με τις διακρίσεις της Ιζαμπέλ Ιπέρ είναι ατελείωτη, καθώς η τροπαιοθήκη της επίσης περιλαμβάνει τρία βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου, βραβεία BAFTA, Λουμιέρ και Νταβίντ ντι Ντονατέλο, αμέτρητες ακόμη βραβεύσεις σε δεκάδες κινηματογραφικά φεστιβάλ ανά τον κόσμο. Η Ιζαμπέλ Ιπέρ είναι, φυσικά, μία από τις κορυφαίες ηθοποιούς του θεάτρου παγκοσμίως και έχει λάβει το τιμητικό βραβείο Μολιέρ για τη συνεισφορά της στο θέατρο, ενώ έχει αποσπάσει εννέα υποψηφιότητες Μολιέρ – τις περισσότερες για γυναίκα ηθοποιό στην ιστορία του θεσμού.
Movie Stunts - Εισαγωγή στον Συναρπαστικό Κόσμο των Κινηματογραφικών Σκηνών Δράσης
Σωτήρης Κρανιώτης & Κρις Ραντάνοφ (Stunt Project)
Συντονίζει ο σκηνοθέτης Δημήτρης Νάκος
Τρίτη 4 Νοεμβρίου // 12:00-13:30 // Παύλος Ζάννας
Το masterclass θα πραγματοποιηθεί στα ελληνικά, με ταυτόχρονη διερμηνεία στα αγγλικά.
Είσοδος ελεύθερη, με σειρά προτεραιότητας
Ένα εξειδικευμένο masterclass με αντικείμενο τα stunts στον κινηματογράφο προσφέρει τη δυνατότητα σε συμμετέχοντες/ουσες/α να εμβαθύνουν στην τεχνική και καλλιτεχνική διάσταση της κινηματογραφικής δράσης. Ο Σωτήρης Κρανιώτης και ο Κρις Ραντάνοφ από την ομάδα STUNT PROJECT - έμπειροι επαγγελματίες με πείρα πάνω από 15 χρόνια στον χώρο, παρουσιάζουν μεθόδους σχεδιασμού, εκτέλεσης και συντονισμού επικίνδυνων σκηνών, δίνοντας έμφαση στην ακρίβεια, τη ρεαλιστικότητα και την ασφάλεια. Μέσα από θεωρητική ανάλυση και πρακτικά παραδείγματα, το κοινό αποκτά ουσιαστική γνώση για τον τρόπο με τον οποίο οι σκηνές δράσης συμβάλλουν στη δραματουργία και την κινηματογραφική αφήγηση. Το masterclass απευθύνεται σε φοιτητ@, δημιουργούς και επαγγελματίες του οπτικοακουστικού χώρου.
Βιογραφικό Σωτήρη Κρανιώτη & Κρις Ραντάνοφ:
Ο Σωτήρης Κρανιώτης είναι stunt coordinator και συνιδρυτής της ομάδας Stunt Project, της πρώτης επαγγελματικής stunt ομάδας στην Ελλάδα. Με σπουδές σε διεθνές επίπεδο και εκπαίδευση σε πολεμικές τέχνες, αλπινισμό, μηχανοκίνητο αθλητισμό και extreme sports, έχει καθιερωθεί ως πρωτοπόρος στον σχεδιασμό και την υλοποίηση απαιτητικών σκηνών δράσης από το 2009. Έχει εργαστεί σε σημαντικές ελληνικές και διεθνείς παραγωγές, όπως το Γάμος αλά Ελληνικά 3 (2023) της Νία Βαρντάλος, καθώς και οι τηλεοπτικές σειρές House of David (2025-) και Jack Ryan (2018-2023), έχοντας αφήσει το στίγμα και την προσωπική του σφραγίδα σε πλήθος από ταινίες, σειρές και διαφημίσεις.
Ο Κρις Ραντάνοφ, έκτος από ηθοποιός, εργάζεται και ως κασκαντέρ, με περισσότερα από 14 χρόνια εμπειρίας στα stunts. Είχε ασχοληθεί από μικρός με την ελευθέρα πάλη, ενώ αργότερα καταπιάστηκε και με άλλα σπορ, όπως το κραβ μαγκά, η ιππασία κ.ά. Από το 2011 έχει πάρει μέρος σε πολλές ελληνικές και ξένες παραγωγές ως κασκαντέρ και συντονιστής stunt. Στο βιογραφικό του συγκαταλέγονται πολλές επιτυχημένες τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές, όπως The Assassin (2025), House of David (2025-), Η επιστροφή (2024), The Girl from Athens (2025-), Έτερος Εγώ (2019-2023), Μετά τη φωτιά (2023), Πίσω από τις θημωνιές (2022) κ.ά. Αργότερα, ένωσε τις γνώσεις και την αγάπη του για τη δράση με τον Σωτήρη Κρανιώτη και την ομάδα Stunt Project.
Η Συνεργατική Τέχνη
Φρέντρικ Ελμς
Συντονίζει ο διευθυντής φωτογραφίας Σίμος Σαρκετζής (GSC)
Τετάρτη 5 Νοεμβρίου // 11:00-12:30 // Παύλος Ζάννας
Το masterclass θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά, με ταυτόχρονη διερμηνεία στα ελληνικά.
Είσοδος ελεύθερη, με σειρά προτεραιότητας
Η «Συνεργατική Τέχνη» αντανακλά την προσωπική προσέγγιση του διάσημου διευθυντή φωτογραφίας Φρέντρικ Ελμς στη δημιουργία αφηγηματικών ταινιών. Η έμφαση δίνεται αρχικά στην ανάπτυξη μιας αισθητικής σε συνεργασία με τον/τη σκηνοθέτη/τρια, και στη συνέχεια στην αναζήτηση των τεχνικών λύσεων που θα του επιτρέψουν να την υλοποιήσει μέσα από τη διεύθυνση φωτογραφίας. Στη διάρκεια του masterclass, θα παρουσιάσει αποσπάσματα ταινιών που έχει φωτογραφίσει σε συνεργασία με σπουδαίους σκηνοθέτες όπως τους Ντέιβιντ Λιντς, Τζιμ Τζάρμους, Ανγκ Λι κ.ά., ενώ παράλληλα θα συζητήσει τις τεχνικές που χρησιμοποίησαν ώστε να μεταφερθούν οι ιδέες τους στη μεγάλη οθόνη.
Βιογραφικό Φρέντρικ Ελμς:
Ο Φρέντρικ Ελμς εργάζεται ως διευθυντής φωτογραφίας σε ταινίες μεγάλου μήκους, τηλεοπτικές μίνι σειρές και διαφημίσεις για το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, ενώ σήμερα ζει στη Νέα Υόρκη. Σπούδασε στο Rochester Institute of Technology, στη Σχολή Τεχνών Tisch του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης και στο American Film Institute. Εχει συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως οι Ντέιβιντ Λιντς (Eraserhead, Μπλε βελούδο, Ατίθαση καρδιά), Τζον Κασσαβέτης, Ανγκ Λι, Τζιμ Τζάρμους, Λίσα Τσολοντένκο, Στιβ Ζέιλιαν, Μίρα Ναΐρ και Τσάρλι Κάουφμαν. Οι ταινίες του έχουν προβληθεί σε φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο, αποσπώντας πολυάριθμα βραβεία. Σήμερα διδάσκει στο Τμήμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Σχολή Κινηματογράφου του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης.
Παρά την Δόξαν
Νίκος Παναγιωτόπουλος
Πέμπτη 6 Νοεμβρίου // 11:00-12:30 // Παύλος Ζάννας
Το masterclass θα πραγματοποιηθεί στα ελληνικά, με ταυτόχρονη διερμηνεία στα αγγλικά
Είσοδος ελεύθερη, με σειρά προτεραιότητας
Μια συζήτηση σχετικά με την προαιώνια γοητεία και την ακαταμάχητη δύναμη του plot twist, της ανατροπής, δηλαδή, της προσδοκίας στη δραματική -και όχι μόνον- αφήγηση.
Βιογραφικό Νίκου Παναγιωτόπουλου:
Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1963. Σπούδασε Τεχνολόγος Μηχανικός, εργάστηκε ως δημοσιογράφος, αλλά σύντομα στράφηκε στο σενάριο και την πεζογραφία. Έχει γράψει ή συνεργαστεί στη συγγραφή των σεναρίων για δέκα τουλάχιστον ταινίες μεγάλου μήκους (Απόντες, Βασιλιάς, Ώρες κοινής ησυχίας κ.ά.). Έχει διδάξει σενάριο στη Σχολή Σταυράκου, στο Τμήμα Κινηματογράφου του ΑΠΘ, στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Δημιουργικής Γραφής (ΔΓΡ) και στο προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών Κινηματογραφικής Γραφής & Έρευνας (ΣΚΙ) του ΕΑΠ, ενώ έχει συμμετάσχει ως tutor σε αρκετά εργαστήρια σεναρίου τόσο στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει γράψει τις συλλογές διηγημάτων Η ενοχή των υλικών (Βραβείο M. Ράλλη), Γραφικός χαρακτήρας και Ανήσυχα Άκρα, τη νουβέλα Ολομόναχος, και τα μυθιστορήματα Το ημερολόγιο ενός εξωγήινου, Το γονίδιο της αμφιβολίας, Αγιογραφία και Τα παιδιά του Κάιν (Βραβείο Ιδρύματος Π. Χάρη της Ακαδημίας Αθηνών).
Ο Σκηνοθέτης στον Ρόλο της Μαμής
Γιώργος Τσεμπερόπουλος
Συντονίζει η Υπεύθυνη του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Ελένη Ανδρουτσοπούλου
Σάββατο 8 Νοεμβρίου // 11:00-12:30 // Παύλος Ζάννας
Το masterclass θα πραγματοποιηθεί στα ελληνικά, με ταυτόχρονη διερμηνεία στα αγγλικά.
Είσοδος ελεύθερη, με σειρά προτεραιότητας
Ενσαρκώνω ή υποδύομαι; Δίνω σώμα και ζωή σ’ ένα ρόλο ή προσποιούμαι ότι είμαι ένα άλλο πρόσωπο; Με μια φιλμογραφία εστιασμένη στους χαρακτήρες, τους ήρωες και τις ηρωίδες, άρα και τους/τις ηθοποιούς και μη που αναλαμβάνουν τους ρόλους, ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος, ένα από τα τιμώμενα πρόσωπα του 66ου ΦΚΘ, συζητά για το πώς εκμαιεύει τις ερμηνείες που χρειάζεται και που θαυμάζει και πώς κι ο ίδιος ενσαρκώνει τις προσωπικότητες των σεναρίων του, προκειμένου, μαζί με τους/τις ηθοποιούς του, να γίνουν μια άτρωτη ομάδα. Ο σκηνοθέτης θα χρησιμοποιήσει συγκεκριμένα παραδείγματα από την πορεία του και θα συνομιλήσει με το κοινό.
Βιογραφικό Γιώργου Τσεμπερόπουλου:
Ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε οικονομικά στην Ελλάδα και κινηματογράφο στο American Film Institute στο Λος Άντζελες, όπου έζησε έξι χρόνια σκηνοθετώντας ντοκιμαντέρ, μικρού μήκους ταινίες και θεατρικές παραστάσεις. Πρώτη του κινηματογραφική δουλειά, το μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ Μέγαρα, που συμμετείχε σε ευρωπαϊκά φεστιβάλ αποσπώντας το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και το Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών στο Φεστιβάλ Forum Βερολίνου. Η πρώτη του μεγάλου μήκους μυθοπλασίας, Ξαφνικός Έρωτας (1984) είχε μεγάλη εμπορική επιτυχία, ενώ τιμήθηκε με τα Κρατικά Βραβεία Παραγωγής, Φωτογραφίας και Α΄ Γυναικείου Ρόλου. Ακολούθησε το Άντε Γεια (1991) με Κρατικά Βραβεία Καλύτερης Ταινίας, Σεναρίου, Α΄ Ανδρικού, Α΄ Γυναικείου και Β΄ Ανδρικού Ρόλου, και η ταινία Πίσω Πόρτα (2000), που τιμήθηκε με Βραβείο Β΄ Ανδρικού Ρόλου και διαγωνίστηκε στο Διεθνές Φεστιβάλ του Τόκιο. Η ταινία του Ο Εχθρός Μου (2013), συμμετείχε στο Διαγωνιστικό Φεστιβάλ του Πεκίνου, στο BFI του Λονδίνου, στην Τεχεράνη, στο Μόντρεαλ, Παρίσι, Νάσβιλ, Ντένβερ κ.ά., αποσπώντας δύο πρώτα βραβεία Α΄ Ανδρικού Ρόλου. Στα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2014 απέσπασε τρία Βραβεία Ίρις, για Μοντάζ, Σενάριο και Σκηνοθεσία. Διετέλεσε Πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου από το 2019 μέχρι το 2022. H τελευταία του ταινία είναι το Υπάρχω (2024), μια τεράστια εμπορική επιτυχία, αφιέρωμα στον θρυλικό Έλληνα τραγουδιστή Στέλιο Καζαντζίδη, που απέσπασε δύο Βραβεία Ίρις Β΄ Γυναικείου Ρόλου και Ενδυματολογίας.