Οι Black Fridays του Φεστιβάλ, που βαδίζουν στα συναρπαστικά μονοπάτια του cult και του horror, αποχαιρετούν τη φετινή χρονιά την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου, στο Ολύμπιον, με την αξέχαστη ταινία τρόμου «Η μύγα» (The Fly, 1986) του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ.
Ο Θωμάς Αλεξόπουλος, ένας μεσήλικας επιχειρηματίας, πνίγεται στα λάθη και στις επιπολαιότητές του. Όταν η κόντρα του με τον τοκογλύφο της περιοχής πάρει απρόβλεπτες διαστάσεις, και με τον χρόνο για να σώσει το οικογενειακό του σπίτι να τελειώνει, ωθείται στα άκρα. Εκεί που κάθε ελπίδα φαίνεται να έχει χαθεί, εμφανίζεται ένα απλό, εύκολο σχέδιο της τελευταίας στιγμής. Μια κίνηση που θα μπορούσε να είναι η μόνη του ευκαιρία να αποκαταστήσει τα πάντα και να βγει νικητής.
Με τη ζωή της κυριολεκτικά να καταρρέει γύρω της, η Λίντα προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με τη μυστηριώδη ασθένεια του παιδιού της, τον απόντα σύζυγό της, μία αγνοούμενη θεραπευόμενή της και μια ολοένα και πιο εχθρική σχέση με τον δικό της θεραπευτή.
Δύο νεαροί συνωμοσιολόγοι απάγουν την πανίσχυρη CEO μιας μεγάλης εταιρείας, πεπεισμένοι πως πρόκειται για μια εξωγήινη ύπαρξη, με σκοπό να καταστρέψει τον πλανήτη Γη. O Γιώργος Λάνθιμος φτιάχνει να σαγηνευτικό κοκτέιλ κινηματογραφικών ειδών, σε μια ντελιριακή καταβύθιση στο παράλογο, διασκευάζοντας την κορεατική ταινία Save the Green Planet! (2003).
29 Ιανουαρίου 2024. Οι εθελοντές της Ερυθράς Ημισελήνου λαμβάνουν μια κλήση έκτακτης ανάγκης. Ένα 6χρονο κορίτσι ζητά βοήθεια, καθώς είναι παγιδευμένο σε ένα αυτοκίνητο που δέχεται πυρά στη Γάζα. Καθώς προσπαθούν να τη κρατήσουν στη γραμμή, κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να στείλουν ένα ασθενοφόρο. Το όνομά της ήταν Χιντ Ρατζάμπ.
Το καλοκαίρι του 1987, στα προάστια του Τόκιο, η 11χρονη Φούκι Οκίτα ζει ελπίζοντας, μέσα στη θλίψη της. Ο πατέρας της, Κέιτζι, παλεύει με καρκίνο σε τελικό στάδιο και μπαινοβγαίνει συχνά στα νοσοκομεία. Η μητέρα της, Ουτάκο, εργάζεται ολημερίς, εξαντλημένη τόσο από τη δουλειά, όσο και από το συναισθηματικό βάρος της φροντίδας του. Αφημένη σε μεγάλο βαθμό στην τύχη της, η Φούκι στρέφεται στον εαυτό της, γοητεύεται από την τηλεπάθεια και άλλες μυστικιστικές διεξόδους, χρησιμοποιώντας τη ζωηρή φαντασία της για να κατανοήσει την απώλεια. Γραμμένο και σκηνοθετημένο από την Τσίε Χαγιακάουα, το Ρενουάρ είναι ένα δράμα ενηλικίωσης βαθιά ριζωμένο στη δική της εμπειρία από την ανίατη ασθένεια του πατέρα της. Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο Διαγωνιστικό του 78ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών. Με τη φυσική, αφοπλιστικά ειλικρινή ερμηνεία της Γιούι Σουζούκι στον ρόλο της Φούκι, η ταινία γίνεται μια ελεγειακή στοχαστική αναφορά στην παιδική ηλικία, τη θνητότητα και τον εύθραυστο δεσμό μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας.
Μια τρυφερή ταινία ενηλικίωσης για τη συμφιλίωση με την απώλεια (Ρενουάρ), ένα ευρηματικό ψυχολογικό δράμα για τα σκοτάδια της μητρότητας (Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα), αλλά και τέσσερις ειδικές προβολές, καταφθάνουν σε μια συναρπαστική νέα κινηματογραφική εβδομάδα.
Η προβολή του ντοκιμαντέρ «Από τι είμαστε φτιαγμένοι» του Σιαμάκ Ετεμάντη εντάσσεται στο πλαίσιο της impact campaign της ταινίας για ευαισθητοποίηση του κοινού σε θέματα ατόμων με αναπηρία. Θα ακολουθήσει συζήτηση, την οποία θα συντονίσει η αγαπημένη κωμικός Κατερίνα Βρανά.
Τα Fundamentals of Cinema: New Classics αποχαιρετούν τη φετινή χρονιά με ένα από τα πιο καλά κρυμμένα διαμάντια στη φιλμογραφία του σπουδαίου Στίβεν Σπίλμπεργκ, το αδιανόητα πρωτοποριακό για την εποχή του «A.I. Τεχνητή Νοημοσύνη» (2001), ένα μεγαλεπήβολο πρότζεκτ που είχε στα σκαριά δεκαετίες νωρίτερα ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ.