Οι ταινίες της εβδομάδας (28/3-3/4/2024)

Υποδεχόμαστε τη νέα κινηματογραφική εβδομάδα με υπέροχο σινεμά! Σας περιμένουμε στις αίθουσες του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στο Ολύμπιον και την Αποθήκη 1 στο Λιμάνι.

Η Χίμαιρα

Κάθε ταινία της Αλίτσε Ρόρβαχερ είναι μια κοσμογονία: μια άσκηση δημιουργικής ελευθερίας, ένα ταξίδι σε κόσμους που θεωρούσαμε για πάντα χαμένους, μια ανασκαφή με την αρχαιολογική σκαπάνη στις θαμμένες γενεαλογίες των συναισθημάτων. Στην τελευταία της ταινία αυτή η ενέργεια μετατρέπεται σε μεθοδολογία και θεματική, καθώς σκιαγραφεί το πρόσωπο της Χίμαιρας για τον καθένα μας. Σε μια μικρή πόλη της Ιταλίας που βρίθει ερειπίων, για τους tombaroli –τους αρχαιοκάπηλους– η Χίμαιρα σημαίνει λύτρωση από τη δουλειά και όνειρα για εύκολο πλούτο. Για τον Άρθουρ η Χίμαιρα μοιάζει με τη γυναίκα που έχασε, την Μπενιαμίνα. Για να τη βρει, προκαλεί το αόρατο, ψάχνει παντού, πηγαίνει μέσα στη γη αναζητώντας την πόρτα στη μετά θάνατον ζωή για την οποία μιλούν οι μύθοι. Σε ένα περιπετειώδες ταξίδι μεταξύ ζωντανών και νεκρών, ανάμεσα σε δάση και πόλεις, σε γιορτές και μοναξιές, ξετυλίγονται τα αλληλένδετα πεπρωμένα αυτών των χαρακτήρων, όλα σε αναζήτηση της Χίμαιρας.

Το αγόρι του Θεού

Το 1858 ένα εξάχρονο αγόρι εβραϊκής καταγωγής απάγεται από την οικογένειά του από εντεταλμένους του Πάπα και υποχρεώνεται να ασπαστεί τον καθολικισμό, με εντολή του καρδινάλιου. Η τελευταία ταινία του μεγάλου Μάρκο Μπελόκιο είναι ένα θρησκευτικό θρίλερ εποχής για τις ασυγχώρητες «αμαρτίες» της Καθολικής Εκκλησίας, που βρίσκει τον τόσο σημαντικό αυτό δημιουργό σε αξιοσημείωτη σκηνοθετική φόρμα και έμπνευση. Η κατάχρηση εξουσίας, η μισαλλοδοξία, οι μηχανισμοί της αλλοτρίωσης, η καταπάτηση της ελευθερίας και της αυτοδιάθεσης, όλα αυτά μπαίνουν στο στόχαστρό του Μπελόκιο, που αποδεικνύει ότι στα 84 του παραμένει πιο μαχητικός από ποτέ. Ζωντανεύοντας με απαράμιλλο τρόπο τη Μπολόνια του 19ου αιώνα (τα κουστούμια, η καλλιτεχνική διεύθυνση και η εκπληκτική φωτογραφία του Φραντσέσκο ντι Τζάκομο δίνουν στο φιλμ μαγευτική όψη), το Αγόρι του Θεού μάς ταξιδεύει στο παρελθόν, θίγοντας όμως θέματα που παραμένουν εσαεί επίκαιρα.

Η Αφρίν στον καιρό της πλημμύρας

Ο παντοδύναμος Βραχμαπούτρα φουσκώνει ξανά, έτοιμος να καταπιεί τα πάντα στο διάβα του. Σε ένα νησί από λάσπη που σιγά σιγά εξαφανίζεται, η Αφρίν, μια δωδεκάχρονη ορφανή κοπέλα, ετοιμάζεται να αφήσει τον μοναδικό κόσμο που έχει γνωρίσει μέχρι τώρα. Όταν το σπίτι της βουλιάζει από τις πλημμύρες, η Αφρίν πηγαίνει με την ξύλινη βαρκά της στη Ντάκα, μια μητρόπολη που σφύζει από ζωή, για να βρει τον πατέρα της, ο οποίος έχει απομακρυνθεί από κοντά της. Αναγκασμένη να μεγαλώσει γρήγορα, η Αφρίν πρέπει να αντιμετωπίσει τα μυστήρια ενός κόσμου που βυθίζεται.

Αγέλη Προβάτων

Ο Θανάσης αδυνατεί να ξεπληρώσει το χρέος του στον Στέλιο. Όταν μαθαίνει πως κι ο Αποστόλης βρίσκεται στην ίδια θέση, του ζητά να συμμαχήσουν για να πετύχουν μια καλύτερη συμφωνία με τον Στέλιο. Κι ενώ βρίσκει κι άλλους πρόθυμους να τον ακολουθήσουν, δύο νεαροί μικροεγκληματίες φτάνουν στην πόλη για να εκφοβίσουν αυτούς που χρωστούν στον τοκογλύφο.

Ο άγνωστος

Δύο άνδρες γνωρίζονται σε ένα αεροπλάνο και ξεκινούν μία συζήτηση που καταλήγει σε φιλία. Για τον Χένρι Τιγκ, η φιλία αυτή είναι όνειρο που γίνεται πραγματικότητα. Ο καινούργιος του φίλος, ο Μάρκ, γίνεται σωτήρας και σύμμαχός του. Ωστόσο, κανένας δεν είναι πραγματικά αυτός που δείχνει, και οι δυο τους κουβαλάνε μυστικά που απειλούν να τους καταστρέψουν - ενώ μια από τις μεγαλύτερες αστυνομικές επιχειρήσεις του έθνους πλησιάζει.

Το νέο αγόρι

H Κέιτ Μπλάνσετ δίνει μια σαρωτική ερμηνεία απέναντι σ’ έναν ανήλικο Αβορίγινα (που ερμηνευτικά στέκεται ισάξια στο κάδρο), σε αυτή την γοητευτική, μυστηριακή ταινία που υπνωτίζει κάθε θεατή της. Τοποθετώντας τη δράση στη δεκαετία του 1940 σε ένα απομονωμένο μοναστήρι στην άκρη της Αυστραλίας, αυτή η απόκοσμη ταινία εποχής απογειώνεται όταν ένα νεαρό ορφανό αγόρι φτάνει στην πύλη για να βρει φροντίδα και στέγη. Όμως εκείνο αρνείται να μιλήσει και να συμμορφωθεί στους κανόνες που θέτουν οι καλόγριες, ο πολιτισμός και η θρησκεία που θέλουν να του επιβάλλουν. Σταδιακά θα χτίσει έναν δεσμό με την αδελφή Αϊλίν, η οποία θα αρχίσει να υποπτεύεται πως αυτό το νέο, παράξενο αγόρι έχει κάτι αληθινά ξεχωριστό. Η πίστη και η αίσθηση του αλλόκοσμου αποτελούν τον καμβά πάνω στον οποίο ο Γουόρικ Θόρντον κεντάει μια λεπτοδουλεμένη ιστορία μυστηρίου και τρυφερότητας, μιλώντας για την ταυτότητα, την αγάπη και τα τραύματα της αποικιοκρατίας. Αφήνοντας περιθώριο στη συγκίνηση, στο χιούμορ και στην ελπίδα να ξεφυτρώσουν στις πιο απρόσμενες στιγμές, η ταινία δεν σταματά στιγμή να σε εκπλήσσει.

Το γεγονός

Στη Γαλλία της δεκαετίας του ’60, η 23χρονη Αν, μια φέρελπις φοιτήτρια λογοτεχνίας που διψά να ανακαλύψει τον εαυτό της και να γευτεί τη ζωή, ανακαλύπτει πως είναι έγκυος. Εγκλωβισμένη σε μια μοίρα που απειλεί να βάλει φραγή στα όνειρά της, μιας και οι αμβλώσεις είναι παράνομες εκείνη την εποχή, η Αν έρχεται αντιμέτωπη με ένα οδυνηρό δίλημμα.

Απόφαση φυγής

Ένας ντετέκτιβ που ερευνά την το θάνατο ενός άνδρα, γνωρίζει τη γυναίκα γνωρίζει τη γυναίκα το θύματος κατά τη διάρκεια των επίμονων ερευνών του. Σύντομα θα βρεθεί αντιμέτωπος με τις υποψίες του αλλά και την ερωτική του επιθυμία για εκείνη.

Βαγόνι αριθμός 6

Καθώς ένα τρένο προχωράει προς τον Aρκτικό Kύκλο, δύο ξένοι θα μοιραστούν ένα ταξίδι που θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο βλέπουν τη ζωή. Μια νέα γυναίκα από τη Φινλανδία φεύγει από μια αινιγματική ερωτική σχέση στη Μόσχα παίρνοντας το τρένο για το αρκτικό λιμάνι του Μουρμάνσκ. Στη διαδρομή θ’ αναγκαστεί να μοιραστεί το μακρύ ταξίδι και το μικρό κουπέ μ’ έναν Ρώσο μεταλλωρύχο. H αταίριαστη συνάντηση οδηγεί τους επιβάτες του βαγονιού να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη τους για ανθρώπινη επαφή. «Μια βαθιά απολαυστική ταινία, που ξυπνά μια έντονη νοσταλγία για ένα είδος μοναξιάς που δεν νιώθουμε πια και για το είδος της αγάπης που κατάφερνε να τη γιατρεύει» (Τζέσικα Κιανγκ, Variety).

The Fabelmans

Στην πιο προσωπική ταινία της καριέρας του, ο Στίβεν Σπίλμπεργκ κοιτάζει πίσω στην παιδική του ηλικία και στην αρχή της πιο σταθερής και σημαντικής σχέσης στην ζωή του, αυτή με τον κινηματογράφο. Ο μικρός ήρωάς του, o Σάμι Φέιμπλμαν, ένα αγόρι που ζει, αναπνέει, ονειρεύεται σινεμά, θα μπορούσε να λέγεται Στίβεν, αφού η ιστορία του, δεν είναι άλλη από αυτή του Σπίλμπεργκ και των δικών του εμπειριών. Μεγαλώνοντας στη δεκαετία του ’50, σε ένα σπίτι που είχε όλη την αγάπη κι όλα τα προβλήματα μιας τυπικής αμερικανικής οικογένειας, ο Σάμι χτίζει τον δικό του κόσμο μέσα από τις χειροποίητες ταινίες του, προπομπούς αυτών που κάποτε θα γίνονταν κομμάτι της συναισθηματικής ενηλικίωσης αμέτρητων θεατών. Τρυφερό, συγκινητικό, αστείο και μελαγχολικό, το The Fablemans, οι Magnificent Ambersons του 21ου αιώνα, είναι μια ταινία για το σημείο όπου η ζωή συναντά το σινεμά και την κάνει καλύτερη, πιο πλούσια, πολύχρωμη, συναρπαστική.

Αργοναύτες: η οργή του Ποσειδώνα

Η ζωή κυλάει ήρεμα στην Ιωλκό, το πανέμορφο και ακμάζον λιμάνι της αρχαίας Ελλάδας. Μέχρι που ο Ποσειδώνας οργίζεται και απειλεί να το εξαφανίσει. Ένα πανέξυπνο και περιπετειώδες νεαρό ποντίκι μαζί με τον γάτο που παίζει τον ρόλο του θετού του πατέρα σπεύδουν να βοηθήσουν τον γερασμένο πια Ιάσονα και τους Αργοναύτες στην αποστολή διάσωσης της πόλης. Η εκστρατεία αυτή θα τους οδηγήσει σε μέρη μακρινά, όπου ζουν μυθικά πλάσματα και μερικά από τα πιο επικίνδυνα τέρατα της μυθολογίας.

Αγία Έμυ

H Έμυ νιώθει ξένη μέσα στην κλειστή κοινότητα των Φιλιππινέζων Χαρισματικών Καθολικών του Πειραιά, που έχει καλωσορίσει με θέρμη την αδερφή της, την Τερέζα. Οταν η Τερέζα μένει έγκυος, η Έμυ έλκεται από μυστηριώδεις δυνάμεις που κατοικούν μέσα της.

Ο χειρότερος άνθρωπος στον κόσμο

Η τριαντάχρονη Τζούλι δεν ξέρει τι γυρεύει από τη ζωή της. Κι ενώ ο φίλος της θέλει να κάνουν οικογένεια, εκείνη ερωτεύεται ξαφνικά κάποιον άλλο. Η απρόβλεπτη φύση του έρωτα και τα μυστήρια της επιθυμίας γίνονται πνευματώδης και γουντιαλενικών αποχρώσεων κομεντί στα χέρια του καταξιωμένου σκηνοθέτη Joachim Trier.

Οι άποικοι

Στη Χιλή του τέλους του 19ου αιώνα, τρεις ιππείς προσλαμβάνονται από έναν πλούσιο γαιοκτήμονα για να σημειώσουν την περίμετρο της εκτεταμένης περιουσίας του. Σύντομα, όμως, αυτή η διοικητική αποστολή θα μετατραπεί σ’ ένα αιματοβαμμένο κυνήγι των ιθαγενών της περιοχής. Το εντυπωσιακό Οι άποικοι (βραβείο FIPRESCI «Ένα κάποιο βλέμμα» στο φετινό Φεστιβάλ των Καννών), σκοτεινό, εικαστικά εκθαμβωτικό γουέστερν με στοιχεία ταινίας τρόμου, μάς συστήνει σε μια εξαιρετική νέα σκηνοθετική φωνή: ο Φελίπε Γκάλβες χρησιμοποιεί θαυμάσια τους κώδικες του σινεμά των ειδών για να ασκήσει κριτική στις θηριωδίες της ευρωπαϊκής αποικιοκρατίας που δεν μπορούμε –και δεν πρέπει– να ξεχάσουμε.Μ’ ένα μεγαλοπρεπές εικαστικό ύφος, βραδύκαυστους ρυθμούς, μυσταγωγική ατμόσφαιρα και μια ωμά ρεαλιστική, σκληρή απεικόνιση της βίας, το φιλμ αφηγείται μια ιστορία βουτηγμένη στο αίμα και στον θάνατο: τη σφαγή των αυτοχθόνων της Χιλής από τους Ισπανούς γαιοκτήμονες.

Εγώ, Καπετάνιος

Ο Σεϊντού και ο Μούσα είναι δύο νεαροί Σενεγαλέζοι οι οποίοι, πλάι σε άλλους φτωχοδιάβολους, θα βρεθούν ανάμεσα σε «Λαιστρυγόνες και Κύκλωπες», σε μια απέλπιδα προσπάθεια να φτάσουν στην Ευρώπη για μια καλύτερη ζωή. Το νέο φιλμ του Ματέο Γκαρόνε κουβαλάει στις αποσκευές του βραβεία από το πρόσφατο Φεστιβάλ Βενετίας (Αργυρός Λέοντας Σκηνοθεσίας και Βραβείο Καλύτερου Πρωτοεμφανιζόμενου Ηθοποιού), ενώ αποτελεί την επίσημη υποψηφιότητα της Ιταλίας για το επόμενο Όσκαρ Διεθνούς Παραγωγής. Ξετυλίγει τον μίτο αυτής της σύγχρονης Οδύσσειας από τη σκοπιά των ηρώων της, αψηφώντας τη λεγόμενη «δυτική» οπτική που έχουν υιοθετήσει στο πρόσφατο παρελθόν τόσες άλλες ταινίες  με θέμα τους πρόσφυγες και τους μετανάστες. Ένα κινηματογραφικό έπος που κατορθώνει να είναι εξίσου λυρικό και ειλικρινές, και που στέκεται στο ύψος των κορυφαίων στιγμών του Ιταλού δημιουργού (Γόμορρα, Dogman) – ή ίσως φτάνει ψηλότερα.

Divertimento

Στα 17 της χρόνια, η Zahia Ziouani ονειρεύεται να γίνει μαέστρος ορχήστρας. Η δίδυμη αδελφή της, Fettouma, είναι τσελίστρια. Έχοντας εντρυφήσει στην κλασική συμφωνική μουσική από μικρή ηλικία, επιθυμούν τώρα να την κάνουν προσιτή σε όλους, παντού. Πώς μπορεί να το κατάφέρει κάποιος, εν έτη 1995 όταν είναι γυναίκα Αλγερινής καταγωγής; Με αποφασιστικότητα, πάθος και το απίστευτο εγχείρημα της δημιουργίας της δικής τους ορχήστρας: Divertimento

Το θεώρημα της Μαργαρίτας

Το μέλλον της Marguerite, αριστούχας φοιτήτριας του τμήματος Μαθηματικών της περίφημης σχολής ENS, φαίνεται προδιαγεγραμμένο. Μοναδική κοπέλα στο τμήμα της, ολοκληρώνει τη διπλωματική της εργασία την οποία καλείται να υποστηρίξει ενώπιον της εξεταστικής επιτροπής. Την κρίσιμη ημέρα, ένα απρόσμενο λάθος κλονίζει συθέμελα όλες τις βεβαιότητές της και όλο το οικοδόμημα καταρρέει. Η Marguerite αποφασίζει να αφήσει τα πάντα πίσω της και να ξεκινήσει από την αρχή.

Ο διάδοχος

Ευτυχισμένος και επιτυχημένος, ο Ellias γίνεται ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής ενός διάσημου γαλλικού οίκου υψηλής ραπτικής. Όταν μαθαίνει ότι ο πατέρας του, τον οποίο έχει να δει πολλά χρόνια, μόλις πέθανε από καρδιακή προσβολή, ταξιδεύει στο Κεμπέκ για να τακτοποιήσει τα κληρονομικά. Ο νεαρός σχεδιαστής ανακαλύπτει ότι έχει κληρονομήσει πολλά χειρότερα από την εύθραυστη καρδιά του πατέρα του.

Daaaaaali

Η Judith, Γαλλίδα δημοσιογράφος συναντά τον Salvador Dalí αρκετές φορές, σχετικά για μια πιθανή συνέντευξη, την οποία ο Dali αρνείται, στη συνέχεια για ένα ντοκιμαντέρ, το οποίο φαίνεται δύσκολο να γυριστεί, ιδίως όταν ο Dali, οδηγώντας τη Rolls-Royce του στην παραλία, αχρηστεύει τη κάμερα πριν την έναρξη των γυρισμάτων.

Υπόθεση Γκόλντμαν

Τον Απρίλιο του 1976 ξεκινάει η δεύτερη δίκη του Pierre Goldman, ακροαριστερού ακτιβιστή που είχε καταδικαστεί σε ισόβια κάθειρξη για τέσσερις ένοπλες ληστείες, μία από τις οποίες είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο δύο φαρμακοποιών. Στην τελευταία δίκη υποστηρίζει την αθωότητά του και μέσα σε λίγες εβδομάδες γίνεται είδωλο της διανοούμενης αριστεράς. Ο Georges Kiejman, νεαρός δικηγόρος τον υπερασπίζεται. Σύντομα όμως η σχέση τους γίνεται τεταμένη.

Ρομπέν των δασών

Ένας αξιαγάπητος κόκορας που ονομάζεται Alan-a-Dale αφηγείται ιστορίες και τραγουδάει τραγούδια για τον ηρωικό Ρομπέν των Δασών και τον πιστό βοηθό του, τον Μικρό Τζον, σε αυτή την προσαρμογή της θρυλικής ιστορίας με θέμα τα ζώα.

ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

Ημερολόγιο



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

  • Επικαιρότητα

  • Σας ενδιαφέρει...

Loading
Loading

oxen-waisted