To «A.I. Τεχνητή Νοημοσύνη» (2001) του Στίβεν Σπίλμπεργκ στα Fundamentals of Cinema: New Classics

Τα Fundamentals of Cinema: New Classics αποχαιρετούν τη φετινή χρονιά με ένα από τα πιο καλά κρυμμένα διαμάντια στη φιλμογραφία του σπουδαίου Στίβεν Σπίλμπεργκ, το αδιανόητα πρωτοποριακό για την εποχή του «A.I. Τεχνητή Νοημοσύνη» (2001), ένα μεγαλεπήβολο πρότζεκτ που είχε στα σκαριά δεκαετίες νωρίτερα ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ.

Σπασμένη φλέβα

Ο Θωμάς Αλεξόπουλος, ένας μεσήλικας επιχειρηματίας, πνίγεται στα λάθη και στις επιπολαιότητές του. Όταν η κόντρα του με τον τοκογλύφο της περιοχής πάρει απρόβλεπτες διαστάσεις, και με τον χρόνο για να σώσει το οικογενειακό του σπίτι να τελειώνει, ωθείται στα άκρα. Εκεί που κάθε ελπίδα φαίνεται να έχει χαθεί, εμφανίζεται ένα απλό, εύκολο σχέδιο της τελευταίας στιγμής. Μια κίνηση που θα μπορούσε να είναι η μόνη του ευκαιρία να αποκαταστήσει τα πάντα και να βγει νικητής.

Εάν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα

Με τη ζωή της κυριολεκτικά να καταρρέει γύρω της, η Λίντα προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με τη μυστηριώδη ασθένεια του παιδιού της, τον απόντα σύζυγό της, μία αγνοούμενη θεραπευόμενή της και μια ολοένα και πιο εχθρική σχέση με τον δικό της θεραπευτή.

Ρενουάρ

Το καλοκαίρι του 1987, στα προάστια του Τόκιο, η 11χρονη Φούκι Οκίτα ζει ελπίζοντας, μέσα στη θλίψη της. Ο πατέρας της, Κέιτζι, παλεύει με καρκίνο σε τελικό στάδιο και μπαινοβγαίνει συχνά στα νοσοκομεία. Η μητέρα της, Ουτάκο, εργάζεται ολημερίς, εξαντλημένη τόσο από τη δουλειά, όσο και από το συναισθηματικό βάρος της φροντίδας του. Αφημένη σε μεγάλο βαθμό στην τύχη της, η Φούκι στρέφεται στον εαυτό της, γοητεύεται από την τηλεπάθεια και άλλες μυστικιστικές διεξόδους, χρησιμοποιώντας τη ζωηρή φαντασία της για να κατανοήσει την απώλεια. Γραμμένο και σκηνοθετημένο από την Τσίε Χαγιακάουα, το Ρενουάρ είναι ένα δράμα ενηλικίωσης βαθιά ριζωμένο στη δική της εμπειρία από την ανίατη ασθένεια του πατέρα της. Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο Διαγωνιστικό του 78ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών. Με τη φυσική, αφοπλιστικά ειλικρινή ερμηνεία της Γιούι Σουζούκι στον ρόλο της Φούκι, η ταινία γίνεται μια ελεγειακή στοχαστική αναφορά στην παιδική ηλικία, τη θνητότητα και τον εύθραυστο δεσμό μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας.

Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ

29 Ιανουαρίου 2024. Οι εθελοντές της Ερυθράς Ημισελήνου λαμβάνουν μια κλήση έκτακτης ανάγκης. Ένα 6χρονο κορίτσι ζητά βοήθεια, καθώς είναι παγιδευμένο σε ένα αυτοκίνητο που δέχεται πυρά στη Γάζα. Καθώς προσπαθούν να τη κρατήσουν στη γραμμή, κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να στείλουν ένα ασθενοφόρο. Το όνομά της ήταν Χιντ Ρατζάμπ.

Ευσπλαχνία

Η επιστροφή του Ζερεμί στη γενέτειρά του για την κηδεία του πρώην αφεντικού του, εξελίσσεται σταδιακά σε μια λαγουδότρυπα παραδοξότητας, αιματηρών μυστηρίων και απρόσμενων σεξουαλικών εξελίξεων. Όσο η προσωρινή παραμονή του νεαρού στο σπίτι της χήρας του εκλιπόντος παρατείνεται, τόσο περισσότερο αρχίζει να επισκιάζεται από μια εξαφάνιση, τις απειλητικές διαθέσεις ενός γείτονα και τις (τουλάχιστον) παρεξηγήσιμες προθέσεις ενός ιερέα. Όπως και αυτός ο ήρωάς του, έτσι κι ο Αλέν Γκιροντί επιχειρεί τη δική του, άτυπη επιστροφή στους μαγνητικούς αφηγηματικούς κώδικες που ανέδειξαν τον Άγνωστο της λίμνης στον λόγο για τον οποίο θα μνημονεύουμε για πάντα τον απρόβλεπτο Γάλλο δημιουργό. Μόνο που η Ευσπλαχνία δεν δείχνει διάθεση να ακολουθήσει κατά γράμμα τις υποδειγματικές συντεταγμένες ενός ερωτικού θρίλερ. Αντιθέτως, δηλώνει αταξινόμητο, παράταιρο και ανυποχώρητα υβριδικό, υποσχόμενο μονάχα ότι μέχρι και το τελευταίο του καρέ θα συνεχίζει να εμπλουτίζει το βραδυφλεγές μείγμα του υφέρποντος ερωτισμού και του θανάτου με τις σουρεάλ νότες του κωμικού παραλόγου.

Αυτά που σκοτώνεις

Ένα σκοτεινό, καθηλωτικό θρίλερ για την ​απώλεια, την ενοχή, τ​α​ οικογενειακά μυστικά και την ανάγκη για λύτρωση​. Μια ταινία για "αυτά που σκοτώνουμε" για να συνεχίσουμε να υπάρχουμε​.Ο Άλι, καθηγητής πανεπιστημίου, στοιχειώνεται από τον ύποπτο θάνατο της άρρωστης μητέρας του και αναγκάζει τον μυστηριώδη κηπουρό του να διαπράξει μια πράξη ψυχρής εκδίκησης.

ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

Ημερολόγιο



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

ΦΟΡΕΑΣ ΤΟΥ ΥΠΠΟ

Member of

EUROPA CINEMAS - Creative Europe - Media Sub-Programme

Supported by

MEDIA

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

  • Θεσσαλονίκη

  • Αθήνα

Γραφεία

Πλατεία Αριστοτέλους 10, 546 23 Θεσσαλονίκη

Στοιχεία Επικοινωνίας

Τηλ.: 2310 378 400
E-mail: info@filmfestival.gr

Γραφεία

Διονυσίου Αρεοπαγίτου 7, 117 42 Αθήνα

Στοιχεία Επικοινωνίας

Τηλ.: 210 870 6000
E-mail: info@filmfestival.gr

  • Επικαιρότητα

  • Σας ενδιαφέρει...

Loading
Loading