H Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης αποτίει φόρο τιμής στον πολυγραφότατο και πολυσχιδή Γιώργο Καρυπίδη (1946-2019), προβάλλοντας τέσσερις μεγάλου μήκους ταινίες του, για πρώτη φορά σε ψηφιοποιημένες κόπιες, καθώς και μία μικρού μήκους, στο πλαίσιο ενός διήμερου αφιερώματος (Σταύρος Τορνές, 8-9 Φεβρουαρίου).
Ο Αλφόνσο Κιχώτης είναι ένα 11χρονο αγόρι με τεράστια φαντασία. Ως απόγονος και νόμιμος κληρονόμος του Δον Κιχώτη και όπως ακριβώς ο προ-προ-προ-προ-προ-προπάππους του, πολεμάει συνεχώς τέρατα -τα οποία κανείς άλλος δε μπορεί να δει - για να σώσει την πόλη του, τη Λα Μάντσα.
Όταν μια μεγάλη πλημμύρα καταστρέφει το σπίτι της Γάτας, εκείνη βρίσκει καταφύγιο σε ένα σκάφος που κατοικείται από διάφορα ζώα, με τα οποία θα πρέπει να συνεργαστεί παρά τις διαφορές τους. Με την κιβωτό τους, που πλέει μέσα σε μυστηριώδη πλημμυρισμένα τοπία, αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις και τους κινδύνους της προσαρμογής σε αυτόν τον καινούριο, υδάτινο κόσμο.
Ένα θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα αναστατώνει τη χειμωνιάτικη ραστώνη του τουριστικού θέρετρου. Ο Γιάννης κι η Κατερίνα καταφθάνουν σοκαρισμένοι για να αναγνωρίσουν το θύμα στο τοπικό νοσοκομείο. Μαζί αλλά και χωριστά, θα προσπαθήσουν να συνδέσουν κομμάτια του παζλ της ζωής που χάθηκε, ερχόμενοι αντιμέτωποι με μια σειρά από αναπάντεχες αποκαλύψεις. Και δεν είναι οι μόνοι. Στο απόκοσμο παραθαλάσσιο μπαρ της περιοχής, το Αρκάντια, η Κατερίνα θα συναντήσει μια αλλόκοτη συντροφιά από απροσδόκητους συνοδοιπόρους.
Το φως και οι λεπτές αποχρώσεις της καθημερινότητας της εργατικής τάξης στη Βομβάη εξετάζονται από κοντινή απόσταση και εξυμνούνται με ζεστασιά, ζωντάνια και ανθρωπιά από μια νεαρή Ινδή σκηνοθέτρια, η οποία κέρδισε το Μεγάλο Βραβείο στο φετινό Φεστιβάλ των Καννών για το συναρπαστικό ντεμπούτο της στη μυθοπλασία. Εστιάζοντας σε δύο συγκατοίκους που δουλεύουν αμφότερες σε ένα νοσοκομείο της πόλης (η μία είναι προϊσταμένη, ενώ η άλλη είναι νέα νοσηλεύτρια) και σε μια συνάδελφό τους που μόλις βγήκε στη σύνταξη, η λεπταίσθητη αυτή ταινία στρέφεται σε πεζές στιγμές σύνδεσης και στενοχώριας, ελπίδας και ματαίωσης. Η πρώτη είναι παντρεμένη –από συνοικέσιο– με έναν άντρα που ζει στη μακρινή Γερμανία, αν και τη φλερτάρει ένας γιατρός από το περιβάλλον της. Η δεύτερη συνεχίζει να βγαίνει με έναν Μουσουλμάνο, αλλά πασχίζει να κρατήσει τη σχέση της μυστική από την οικογένειά της, που είναι Ινδουιστές. Όσο για την τρίτη, αυτή απειλείται ξαφνικά με έξωση από το διαμέρισμά της. Καθώς η κάμερα περιηγείται από το βουητό της μητρόπολης στη γαλήνη ενός παραθαλάσσιου θέρετρου, κάθε κάδρο ακτινοβολεί με έναν εκφραστικό, παράδοξα λυρικό νατουραλισμό, κάνοντας την ονειροπόληση εργαλείο αντίστασης και μεταμόρφωσης.
Σε ένα απροσδιόριστα κοντινό και δυστοπικό μέλλον όπου οι άνθρωποι έχουν χάσει την ικανότητά τους να ονειρεύονται, ο Έκτωρ, σκηνοθέτης δελτίου ειδήσεων σε τηλεοπτικό κανάλι, και η Άννα, σύζυγος στελέχου πολυεθνικής φαρμακοβιομηχανίας, αρχίζουν να ονειρεύονται ο ένας τον άλλον. Όταν τελικά συναντώνται, προσπαθούν από κοινού να αποκωδικοποιήσουν τη σημασία των ονείρων τους, καταλήγοντας σε οδυνηρές αποκαλύψεις.
Έχοντας διασωθεί από στρατόπεδο συγκέντρωσης, ο πρωτοπόρος αρχιτέκτονας Λάζλο Τοθ, έχει αφήσει πίσω του τη μεταπολεμική Ευρώπη και φτάνει στην Αμερική για να χτίσει από την αρχή τη ζωή και την καριέρα του, περιμένοντας τη σύζυγο του Ερζέμπετ, που αναγκάστηκε να αποχωριστεί κατά τη διάρκεια του πολέμου. Μόνος σε μία ξένη χώρα, ο Λάζλο εγκαθίσταται στην Πενσιλβάνια, όπου ένας μεγιστάνας βιομήχανος αναγνωρίζει το ταλέντο του και του αναθέτει ένα τεράστιο έργο. Αυτό που μοιάζει σαν χρυσή ευκαιρία για τον Λάζλο, έρχεται με ένα μεγάλο τίμημα.
Η Άντζι και η Πατ είναι ένα ευκατάστατο ζευγάρι γύρω στα 60. Ζουν εδώ και 30 χρόνια στο διαμέρισμα της Πατ στο Χονγκ Κονγκ. Οι φίλοι και οι οικογένειές τους δεν έχουν κανένα πρόβλημα με τη σχέση τους, ενώ όλοι οι γύρω τους τις εκτιμούν και τις αγαπούν. Ένα βράδυ, όμως, η Πατ πεθαίνει ξαφνικά. Η Άντζι στην αρχή φαίνεται να εισπράττει τη συναισθηματική υποστήριξη που χρειάζεται, όχι μόνο από τον φιλικό της κύκλο αλλά και από την οικογένεια της Πατ. Ωστόσο κάποιες διαφωνίες σχετικά με την κηδεία, τον τρόπο ταφής και τα κληρονομικά την οδηγούν στην αποξένωση. Η Άντζι δεν έχει κανένα έννομο δικαίωμα να παραμείνει στο διαμέρισμα που μοιραζόταν με την Πατ, κι έτσι βρίσκεται στο έλεος της οικογένειας της εκλιπούσας, η οποία σιγά σιγά χάνει την υπομονή της. Αν και το ζευγάρι μοιραζόταν τις οικονομικές του υποχρεώσεις, η Πατ ήταν αυτή που φρόντιζε για τα πάντα στη σχέση τους. Με την υποστήριξη της οικογένειας που έχει επιλέξει, η Άντζι θα ξεκινήσει σε προχωρημένη ηλικία το ταξίδι της χειραφέτησης. Μια ευαίσθητη αναψηλάφηση της συχνά επισφαλούς καθημερινής ζωής των ηλικιωμένων ανθρώπων της queer κοινότητας, η οποία παραδίδει στο πάνθεον του κινηματογράφου μια ήρεμη αλλά και εντυπωσιακά δυνατή ηρωίδα.
Ο Κώστας, ένας μοναχικός υπάλληλος, πηγαίνει διακοπές στη Μυτιλήνη με μόνες αποσκευές μια κάμερα Super 8 και τα βιβλία του. Εκεί θα γνωρίσει την Άννα, τη σύζυγο του επιχειρηματία Πέτρου Παρίση, την οποία και θα ερωτευτεί. Οι δυο τους θα περάσουν ορισμένες ανέμελες ημέρες, όμως η επιστροφή του συζύγου από την Αθήνα θα έχει ως αποτέλεσμα οι συναντήσεις τους να γίνουν πολύ αραιές. Ένα πρωινό, η Άννα θα βρεθεί πνιγμένη και Κώστας προσάγεται στο τμήμα, αφήνεται όμως ελεύθερος καθώς η αστυνομία αποδίδει το θάνατο σε ατύχημα. Επιστρέφοντας στην Αθήνα, η μορφή της Άννας τον βασανίζει, μιας και είναι συνεχώς παρούσα μέσα από τις ταινίες που γύρισε με την κάμερά του. Όταν πληροφορείται ότι ο Παρίσης αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα, προμηθεύεται ένα όπλο και ξαναγυρίζει στο νησί, ξεκινώντας τη δική του έρευνα για να αποδείξει ότι ο Παρίσης είναι ο δολοφόνος της Άννας.
Η Νίνα είναι εξειδικευμένη μαιευτήρας σε κλινική της ανατολικής Γεωργίας, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη με την κατηγορία του ιατρικού λάθους μετά από έναν δύσκολο τοκετό και τον θάνατο του βρέφους. Καθώς είναι γνωστό ότι η Νίνα παρέχει αντισυλληπτικά χάπια στα κρυφά, όπως και ότι πραγματοποιεί παράνομες εκτρώσεις σε γυναίκες της τριγύρω επαρχίας, ο συντετριμμένος πατέρας του μωρού απαιτεί τη διεξαγωγή ειδικής έρευνας, υποπτευόμενος ότι ο θάνατος του παιδιού δεν ήταν τελικά τυχαίος. Η έρευνα που ακολουθεί, απειλεί να καταστρέψει επαγγελματικά τη Νίνα - το μόνο που φαίνεται να δίνει νόημα στη ζωή της.
Υποδεχόμαστε το αδιαφιλονίκητο οσκαρικό φαβορί (The Brutalist), ένα χαμηλόφωνο δράμα από το Χονγκ Κονγκ (Όλα θα πάνε καλά), δύο σπουδαία αφιερώματα από την Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης (Ντέιβιντ Λιντς και Γιώργος Καρυπίδης), καθώς και το κυριακάτικο ραντεβού με την ενότητα Kids Love Cinema.
H Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης τιμά τον σπουδαίο Ντέιβιντ Λιντς με έναν διπλό φόρο τιμής. Την Τρίτη 11/02, απολαμβάνουμε το Eraserhead, το θρυλικό μεγάλου μήκους ντεμπούτο του Λιντς, και το ντελιριακό Ο ύποπτος κόσμος του Τουίν Πικς, πρίκουελ της θρυλικής τηλεοπτικής σειράς Twin Peaks.