25ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ: Αφιέρωμα «Adio kerida*: Από τη Θεσσαλονίκη στο Άουσβιτς - 80 χρόνια»

Με αφορμή τη συμπλήρωση 80 ετών από την αναχώρηση του πρώτου συρμού από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό το Άουσβιτς, το 25ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης τιμά τη μνήμη της εβραϊκής κοινότητας της πόλης, μέσα από ένα αφιέρωμα με συνταρακτικά ντοκιμαντέρ, που ρίχνουν φως σε μία από τις πιο σκοτεινές σελίδες της σύγχρονης παγκόσμιας ιστορίας. 

Aftersun

Μια γυναίκα θυμάται τις διακοπές που πέρασε μικρή, με τον χωρισμένο πατέρα της, στη διάρκεια ενός καλοκαιριού χαμένου βαθιά στη μνήμη, αλλά καθοριστικού και για τους δυο.

Νοσταλγία

Μετά από σαράντα χρόνια απουσίας, ο Felice επιστρέφει στον τόπο όπου γεννήθηκε, στη συνοικία Sanità, στην καρδιά της Νάπολης. Εκεί, έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με ένα παρελθόν που τον καταβροχθίζει.

Πίσω από τις θημωνιές

Ένα τραγικό συμβάν στα βόρεια σύνορα της Ελλάδας φέρνει μια τριμελή ελληνική οικογένεια μπροστά σε προσωπικά αδιέξοδα με τον καθένα να πρέπει να αναλογιστεί για πρώτη φορά στη ζωή του το κόστος των πράξεών του.

Joyland

Καθώς η ευτυχισμένη πατριαρχική οικογένεια Ράνα λαχταρά τη γέννηση ενός αγοριού, ο νεότερος από τους άνδρες της οικογένειας πιάνει δουλειά σε ένα ερωτικό χοροθέατρο και καταλήγει να ερωτεύεται μια δυναμική και φιλόδοξη τρανς στάρλετ. Η απαγορευμένη ιστορία αγάπης τους φωτίζει σιγά σιγά την επιθυμία ολόκληρης της οικογένειας για σεξουαλική επανάσταση.

Ο Όρκος του Παμφίρ

Ο Pamfir επιστρέφει στην οικογένειά του μετά από μήνες απουσίας. Η αγάπη τους είναι τόσο άνευ όρων που όταν το μοναχοπαίδι του βάζει φωτιά στο σπίτι προσευχής, ο Παμφίρ δεν έχει άλλη επιλογή από το να επανασυνδεθεί με το ταραγμένο παρελθόν του για να διορθώσει το λάθος του γιου του.

Το χρυσάφι του Ρήνου

Η διαδρομή του Xatar, ενός ράπερ που έγινε διάσημος στη Γερμανία σκαρφαλώνοντας από το γκέτο στην κορυφή των μουσικών charts, είναι μια δραματική περιπέτεια. Από την κόλαση μιας φυλακής στο Ιράκ, ο Γκιγουάρ (όπως είναι το κατά κόσμον όνομά του) έφτασε στη Γερμανία με την οικογένειά του σε παιδική ηλικία, στα μέσα της δεκαετίας του ογδόντα, και προσγειώθηκε στα χαμηλά της κοινωνικής κλίμακας, περιτριγυρισμένος από ευκαιρίες αλλά και πολλά περισσότερα εμπόδια. Μέσα σε ελάχιστο χρόνο τον βλέπουμε να μεταμορφώνεται από μικροεγκληματίας σε μεγαλέμπορο ναρκωτικών – μέχρι που εξαιτίας του χάνεται ένα σημαντικό φορτίο του εμπορεύματος. Έτσι, προκειμένου να τακτοποιήσει τα χρέη του με το καρτέλ, ο Γκιγουάρ σχεδιάζει μια ληστεία χρυσού. Στην πρώτη του απόπειρα στο είδος της κινηματογραφικής βιογραφίας, ο πολύπειρος Φατίχ Ακίν επιλέγει να αφηγηθεί την –απίστευτη κι όμως αληθινή– ιστορία ενός σταρ της χιπ χοπ σκηνής που από πρόσφυγας έγινε γκάνγκστερ και στη συνέχεια μουσικός. Βασισμένο στην αυτοβιογραφία του Hajabi, το Χρυσάφι του Ρήνου είναι γεμάτο με σκηνές που σε αφήνουν άναυδο: στιγμές μιας ζωής τόσο συναρπαστικά μυθιστορηματικής που καθώς την παρακολουθείς αναγκάζεσαι να παραδεχτείς πως έπρεπε να γίνει ταινία! Και, ευτυχώς για τους απανταχού κινηματογραφόφιλους, είναι ο Φατίχ Ακίν που επέλεξε να την κάνει.

Ιερή αράχνη

Η κάθοδος μιας δημοσιογράφου στη σκοτεινή πλευρά της ιερής ιρανικής πόλης Μασάντ, καθώς ερευνά τις κατά συρροή δολοφονίες σεξεργατριών από τον αποκαλούμενο “Spider Killer”, ο οποίος πιστεύει ότι καθαρίζει τους δρόμους από τους αμαρτωλούς. Μια γυναίκα που δεν θα σταματήσει μπροστά σε τίποτα για να ανακαλύψει την αλήθεια, την ώρα που η αστυνομία και η δικαιοσύνη αποτυγχάνουν.

Η φάλαινα

Ένας μοναχικός καθηγητής αγγλικών που υποφέρει από παχυσαρκία, επιχειρεί να αποκαταστήσει τις σχέσεις του με την απομακρυσμένη έφηβη κόρη του, ως μια τελευταία ευκαιρία για εξιλέωση. «Το σινεμά μπορεί να καταφέρει να μας φέρει πιο κοντά με έναν άλλον άνθρωπο, όσο διαφορετικός κι αν φαίνεται εκ πρώτης όψεως. Τα άτομα με παχυσαρκία δέχονται συχνά κριτική, αντιμετωπίζουν τον κοινωνικό αποκλεισμό και προσδιορίζονται από αυτή τη συνθήκη. Όταν είδα το θεατρικό του Σαμ Χάντερ πριν από οκτώ χρόνια, έμεινα έκπληκτος από το βάθος των χαρακτήρων του, και ειδικότερα του Τσάρλι, έτσι και μου γεννήθηκε η επιθυμία να αξιοποιήσω τα εργαλεία του κινηματογράφου για να φέρω το κοινό στη θέση του Τσάρλι, στις βαθύτερες σκέψεις του, τις τύψεις και τις ελπίδες του», δηλώνει ο Ντάρεν Αρονόφσκι. Δίνει έτσι στον Μπρένταν Φρέιζερ την ευκαιρία να παραδώσει την ερμηνεία της ζωής του, μεταφέροντας μας – ψυχή τε και σώματι– σε μια περιοχή που θα μπορούσε να παραμείνει αχαρτογράφητη.

ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

Ημερολόγιο



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

Supported by

ΕΣΠΑ 2014-2020

Member of

EUROPA CINEMAS - Creative Europe - Media Sub-Programme

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.

  • Θεσσαλονίκη

  • Αθήνα

Γραφεία

Πλατεία Αριστοτέλους 10, 546 23 Θεσσαλονίκη

Στοιχεία Επικοινωνίας

Τηλ.: 2310 378 400
E-mail: info@filmfestival.gr

Γραφεία

Διονυσίου Αρεοπαγίτου 7, 117 42 Αθήνα

Στοιχεία Επικοινωνίας

Τηλ.: 210 870 6000
E-mail: info@filmfestival.gr

  • Επικαιρότητα

  • Σας ενδιαφέρει...

Loading
Loading

oxen-waisted