Agora Talks and Parallel Events

Agora Talks and Parallel Events: 4-9 Μαρτίου, 2023

 

Σάββατο 4 Μαρτίου στις 17:00 @MΟΜus Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

 

Η Τέχνη της Δικτύωσης: Να Μοιράζεσαι Σημαίνει να Νοιάζεσαι

Συμμετέχουν: Nadja Tennstedt - DOK Leipzig | Katarzyna Szarecka & Adam Papliński - Pitch the Doc | Ελένη Χανδρινού - Παραγωγός, Cigale Films / Εκπρόσωπος Eurimages

Συντονισμός: Marion Schmidt - Documentary Association Europe (DAE)

Είναι αλήθεια πως σήμερα, ένα καλό δίκτυο βοηθάει πολύ. Ειδικά στον χώρο του ντοκιμαντέρ, ένα ισχυρό, διεθνές, εξειδικευμένο δίκτυο είναι ότι πιο σημαντικό για την εξέλιξη της καριέρας των κινηματογραφιστών ντοκιμαντέρ. Αλλά πως χτίζει κανείς ένα τέτοιο δίκτυο; Πως δικτυώνεται σωστά κανείς σε διαφορετικούς χώρους και πώς λειτουργεί πραγματικά η διασύνδεση μεταξύ των Αγορών Ντοκιμαντέρ, των εκπαιδευτικών και χρηματοδοτικών προγραμμάτων και των δημιουργών;

Ας μάθουμε περισσότερα για την τέχνη της δικτύωσης και των δικτύων συζητώντας με τους καλεσμένους επαγγελματίες της Αγοράς Ντοκιμαντέρ και ας δούμε μαζί γιατί το να μοιράζεσαι σημαίνει να νοιάζεσαι.

 

 

Κυριακή 5 Μαρτίου στις 17:00 @MΟΜus Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

 

Μια Διαφορετική Οπτική: Τα Δημιουργικά Ντοκιμαντέρ Πέρα από τον Τηλεοπτικό Χρόνο

Συμμετέχουν: Γιούρι Αβέρωφ - Παραγωγός, Anemon Productions | Esther van Messel - Ιδρύτρια & Δευθύνων Σύμβουλος, First Hand Films | Devin Karambelas - Senior Programming Manager, GBH

Συντονισμός: Christian Popp - Παραγωγός, Tag Film

Πόσο σημαντικός είναι ο διαθέσιμος τηλεοπτικός χρόνος για τα ντοκιμαντέρ στην τηλεόραση σήμερα; Οι Τέχνες και τα πολιτιστικά ντοκιμαντέρ ταιριάζουν στον προγραμματισμό ιστορικού περιεχομένου; Ή μήπως ένα ντοκιμαντέρ που αρχικά προοριζόταν για ένα συμβατικό πρόγραμμα μεταμορφώνεται σε ένα «επιστημονικό» ντοκιμαντέρ; Πώς μπορούν οι παραγωγοί να προσαρμοστούν και να αντιδράσουν με ευελιξία στις αυξανόμενες απαιτήσεις για περιεχόμενο χωρίς να θυσιάζουν είτε την ποιότητα του είδους είτε το όρμα των δημιουργών;

Εξετάζοντας μια πληθώρα περιπτώσεων και με παραδείγματα, θα ανακαλύψουμε μαζί το πεδίο του σύγχρονου ντοκιμαντέρ που συνεχώς αλλάζει.

 

 

Δευτέρα 6 Μαρτίου στις 17:30 @MΟΜus Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

 

Χρηματοδότηση Ντοκιμαντέρ Quo Vadis?

Συμμετέχουν: Helle Hansen - Σύμβουλος Ντοκιμαντέρ, Moderator & Film Commissioner στο Filmfond North, Νορβηγία | Arkaitz Basterra - Παραγωγός / Economics Consultant, Moby Dick Film Capital | Victor Ede - Παραγωγός, Cinephage | Γιώργος Αγγελόπουλος - Διευθυντής Ανάπτυξης και Παραγωγής, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ)

Συντονισμός: Brigid O’Shea - DAE (Documentary Association Europe)

Η παραγωγή ντοκιμαντέρ είναι ηθικά ανταποδοτική αλλά επίσης εξαιρετικά δαπανηρή και πολύπλευρη. Μεγάλο κομμάτι της προεργασίας καταλαμβάνει η αναζήτηση οικονομικών πόρων από πολλές διαφορετικές πηγές με στόχο την ολοκλήρωση μιας ταινίας. Ενώ οι δημόσιες χρηματοδοτήσεις συρρικνώνονται και το χρηματοδοτικό σύμπαν βρίσκεται σε συνεχή εναλλαγή, το να ενημερώνεται κανείς για τις διαφορετικές δυνατότητες οικονομικής στήριξης είναι κρίσιμο για την ολοκλήρωση και την επιτυχία μιας ταινίας.

 

 

Τρίτη 7 Μαρτίου στις 17:15 @MΟΜus Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

 

Η Αμεροληψία Και Το Ηθικό Δικαίωμα Στο Δημιουργικό Ντοκιμαντέρ: Ένα Άπιαστο Όνειρο;

Συμμετέχουν: Zeynep Guzel – Σκηνοθέτης / Σύμβουλος, Υπεύθυνη του Doc Station Berlinale Talents | Alex Shiraieff - B2B Docs Thomas Kaske - Παραγωγός, Kaskefilm

Συντονισμός: Selin Murat - Markets Manager, IDFA

Διαθέτοντας καλύτερες συνθήκες παραγωγής, οι κινηματογραφιστές από τη Δύση πολλές φορές ξεκινούν να κάνουν ντοκιμαντέρ σε τρίτες χώρες, δελεασμένοι από κατά τα φαινόμενα εντυπωσιακές, ελκυστικά εξωτικές και υποτίθεται άγνωστες ιστορίες που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον του κοινού και θα λάβουν υποσχέσεις κρατικών χρηματοδοτήσεων. Αυτό πολλές φορές συμβαδίζει με την έλλειψη προετοιμασίας από πλευράς των δημιουργών, κατανόησης της κουλτούρας των πρωταγωνιστών καθώς και της αίσθησης ότι ο δημιουργός κατέχει το δικαίωμα να αφηγηθεί την ιστορία που αφορά μια κοινότητα στην οποία δεν ανήκει. Έτσι αφαιρεί το κυρίαρχο δικαίωμα της κοινότητας να διερευνήσει τις δικές της ιστορίες, με τον δικό της τρόπο και στον δικό της χρόνο.

Η διεθνής κοινότητα του Ντοκιμαντέρ έχει ξεκινήσει να αμφισβητεί αυτές τις βιαστικές, ανεύθυνες και ηθικά προβληματικές πρακτικές οι οποίες έχουν ενσωματωθεί σε ένα σύστημα με πολύ αργά αντανακλαστικά, ισχυρές αντιστάσεις και παρεξηγήσεις. Μέσα σε αυτό το σύστημα, επιβλαβείς παραγωγές κερδίζουν βραβεία.

Ποιος είναι ο ρόλος μας στην κινηματογραφική βιομηχανία, σε αυτή την κρίσιμη συζήτηση και σε στην απαραίτητη επικείμενη αλλαγή; Πως μπορούν οι παραγωγοί, οι πλατφόρμες παρουσίασης και οι οι χρηματοδοτικοί φορείς να επιδείξουν μια συνειδητή και συγκροτημένη δέσμευση προς το την αμεροληψία και την απόδοση ευθύνης;

 

 

Τρίτη 7 Μαρτίου στις 18:45 @MΟΜus Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

 

Op-Docs από τους The New York Times

Ομιλήτρια: Alexandra Garcia - Op-Docs NYTIMES

Τα Op- Docs είναι η πολυβραβευμένη σειρά των New York Times που περιλαμβάνει μικρού μήκους ντοκιμαντέρ από ανεξάρτητους κινηματογραφιστές και επιμελημένες δουλειές αναγνωρισμένων ή ανερχόμενων δημιουργών από όλο τον κόσμο. Η συλλογή των πάνω από 370 ντοκιμαντέρ μικρού μήκους έχει ανακινήσει συζητήσεις, έχει επηρεάσει κυβερνητικές πολιτικές και έχει συγκεντρώσει μια σειρά από διακρίσεις στον κινηματογραφικό χώρο. Πρόσφατα Op- Docs περιλαμβάνουν ταινίες όπως την βραβευμένη με Όσκαρ «The Queen of Basketball», την υποψήφιο για Όσκαρ «A Concerto is a Conversation» την προεπιλεγμένη στην Οσκαρική λίστα «Takeover» και την «Don’t Go Tellin’ Your Momma» που βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Sundance το 2021.

Με την Alexandra Garcia θα συζητήσουμε και θα μάθουμε πως μπορούν οι κινηματογραφιστές να συνεργαστούν με τα Op- Docs σε ταινίες μικρού μήκους στο σημείο όπου το δημιουργικό με το αφηγηματικό ντοκιμαντέρ συναντιούνται στο πλαίσιο ενός δημοσιογραφικού οργανισμού.

 

 

Τετάρτη 8 Μαρτίου στις 16:00 @MΟΜus Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

 

Ένας Θαυμαστός Νέος Εικονικός Κόσμος

Συμμετέχουν: Sten-Kristian Saluveer - Cannes Next | Maxime Montagne - Wide | Γιολάντα Μαρκοπούλου - Σκηνοθέτης, Εικαστικός

Συντονισμός: Δημήτρης Χαρίτος - Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ

Ένα θαυμαστό νέο σύμπαν σχηματίζεται και εμείς είμαστε οι εικονικοί του κάτοικοι.

Σε αυτό το συναρπαστικό Agora Talk, οι δημιουργοί των ταινιών VR. AR, XR και Immersive συναντώνται με επαγγελματίες του Ντοκιμαντέρ, παραγωγούς, εκπροσώπους ξένων Φεστιβάλ και εταιρειών πωλήσεων καθώς και ακαδημαϊκούς και συζητούν για τις ανεξάντλητες δυνατότητες ενός εκπληκτικού κινηματογραφικού μέσου και τις άπειρες ευκαιρίες εφαρμογών που θα προκύψουν από την τάχιστη τεχνολογική εξέλιξη.

 

 

Τετάρτη 8 Μαρτίου στις 17:30 @MΟΜus Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

 

Αgora Talk από το iMEdD: Το Σημείο Συνάντησης της Δημοσιογραφικής Έρευνας και της Παραγωγής Ντοκιμαντέρ

Συμμετέχει: Micael Pereira - Δημοσιογράφος / Author: The Black Trail Documentary

Σε συζήτηση με: Δημήτρης Μπουνιάς - Project Manager iMEdD / Δημοσιογράφος

Πώς η δημοσιογραφική έρευνα μπορεί να τροφοδοτήσει τα ντοκιμαντέρ με δυνατές και ζωηρές ιδέες και υλικό, ενώ ταυτόχρονα, το φορμά του ντοκιμαντέρ μπορεί να επιτρέψει σε σημαντικές δημοσιογραφικές έρευνες να χρησιμοποιούν περίπλοκες αφηγηματικές τεχνικές, να προσεγγίζουν ένα μεγαλύτερο ακροατήριο, και τελικά να έχουν ισχυρότερο αντίκτυπο.

Μια συζήτηση με τον Micael Pereira, senior ρεπόρτερ της κορυφαίας πορτογαλικής εφημερίδας Expresso και μέλος της Διεθνούς Κοινοπραξίας Ερευνητών Δημοσιογράφων (ICIJ). Ο Pereira ασχολείται με τη δημοσιογραφία από το 1994 και είναι ανταποκριτής των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα (RSF) για την Πορτογαλία. Μεταξύ άλλων, συμμετείχε στις έρευνες του ICIJ: Offshore Leaks, Panama Papers, Bahama Leaks, Paradise Papers, Luanda Leaks και Pandora Papers. Είναι συγγραφέας του ντοκιμαντέρ Black Trail (2021), μια βραβευμένη ευρωπαϊκή συμπαραγωγή με το δίκτυο EIC, σχετικά με το γιατί τα πλοία συνεχίζουν να καίνε τα πιο βρώμικα καύσιμα. Με το OCCRP, συμμετείχε στο Suisse Secrets. Επίσης, ήταν μέλος της ομάδας του Cities for Rent, μιας διασυνοριακής συνεργατικής έρευνας για τις εταιρείες - ιδιοκτήτες ακινήτων που διεξήχθη από το Arena for Journalism στην Ευρώπη, και το οποίο κέρδισε το Ευρωπαϊκό Βραβείο Τύπου 2022 στην κατηγορία Καινοτομία.

 

 

Πέμπτη 9 Μαρτίου στις 17:00 @MΟΜus Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

 

Ντοκιμαντέρ για Παιδιά: Ένα Εκπαιδευτικό Εργαλείο

Συμμετέχουν: Kathi Seemann - Dok Fest München | Μαρία Παπασωτήρη - Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης | Αθηνά Καρτάλου - Γενική Διευθύντρια, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου | Chiara Boschiero - Biografilm Festival (ONLINE)

Συντονισμός: Elise Jalladeau | Διευθύντρια Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η οθόνη, σε όλες της τις εφαρμογές και εκφάνσεις έχει ενσωματωθεί ολοκληρωτικά σε όλο το φάσμα της ύπαρξης μας. Μέσω της επιβολής αυτής, οι δυνάμεις του ντοκιμαντέρ καθίστανται απεριόριστες. Πως μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτές τι δυνάμεις για να κάνουμε κάτι καλό στον κόσμο;

Επαγγελματίες του χώρου του Ντοκιμαντέρ συζητούν για το πως μπορούμε να επενδύσουμε σε νέους τρόπους επιμόρφωσης των παιδιών και των νέων μέσω του σινεμά και πως τα οπτικοακουστικά μέσα γίνονται ένα ισχυρό εκπαιδευτικό εργαλείο για όλους καθώς εισάγουν νέες μεθόδους εκμάθησης μέσω εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ και άλλων εφαρμογών.

 

 

PARALLEL EVENTS

 

Τρίτη 7 Μαρτίου, 10.00 - 12.00 @MΟΜus - Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

 

Think Tank: Shaping the Film Markets of Tomorrow
(κλειστή συνεδρίαση - πρόσβαση μόνο με πρόσκληση)

Συντονισμός: AC Coppens, The Catalysts

Στις 5 Νοεμβρίου 2022, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης εγκαινίασε μια σειρά από τρία Think Tanks σε συνεργασία με το Marché du Film των Καννών (MDF) και την European Film Market του Βερολίνου (EFM) για να φέρει κοντά τους βασικούς ενδιαφερόμενους φορείς για μια οραματική περισυλλογή γύρω από το μέλλον των κινηματογραφικών αγορών ως θεσμοί και σημαντικοί παράγοντες του βιομηχανικού οικοσυστήματος. Ο στόχος είναι να εντοπιστούν σχετικά θέματα ανησυχίας, να συζητηθούν οι επερχόμενες προκλήσεις και να ενθαρρυνθεί μια ανοιχτή συζήτηση και αμοιβαία υποστήριξη μεταξύ των ευρωπαϊκών κινηματογραφικές αγορές. Πως μοιάζει ένα οικονομικά, οικολογικά και κοινωνικά βιώσιμο μέλλον των κινηματογραφικών αγορών; Η σειρά ξεκίνησε στις 21 Φεβρουαρίου στο 73ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου και επικεντρώθηκε στα διαφορετικά περιεχόμενα και θέματα στα οποία η κάθε Αγορά επικεντρώνεται με τίτλο Weaving the Market Fabric. Στη Θεσσαλονίκη η συζήτηση θα περιστραφεί γύρω από το τη μορφή της κάθε Αγοράς με τίτλο Modeling the Market Shape: Δια ζώσης, διαδικτυακή, υβριδική, εκθεσιακοί χώροι, ανοιχτές συζητήσεις, εργαστήρια, φόρουμ, επαγγελματική δικτύωση και Metaverse. Στο Marché du Film των Καννών θα συζητηθεί η οικονομική πτυχή των αγορών με τίτλο Financing the Market Place και θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα.

 

 

Τρίτη 7 Μαρτίου, 10.00 - 12.00 @Αίθουσα John Cassavetes - Αποθήκη 1

 

Masterclass της Ένωσης Ελληνικού Ντοκιμαντέρ: Πως να Αποκτήσουν τα Ντοκιμαντέρ Μεγαλύτερη Ορατότητα από τον Paul Reith

«Οι ταινίες γυρίζονται για να τις δει το κοινό»: αν πάρουμε ως δεδομένο το παραπάνω αξίωμα, παρατηρούμε ότι τα ντοκιμαντέρ δυσκολεύονται να βρουν τη θέση που τους αρμόζει στο κύκλωμα της διανομής. Εξετάζοντας τους τρόπους με τους οποίους τα ντοκιμαντέρ προσπαθούν να προσελκύσουν το κοινό τόσο στις αίθουσες όσο και στη VOD διανομή, είναι εμφανές ότι ο περιορισμένος προϋπολογισμός στους τομείς του μάρκετινγκ αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις. Στο πλαίσιο του masterclass, ο σχεδιαστής στρατηγικών για την προσέλκυση κοινού, σύμβουλος στους τομείς του μάρκετινγκ και του crowdfunding και παραγωγός Πάουλ Ριτ, θα δώσει χρήσιμες συμβουλές για τη στόχευση και προσέλκυση του κοινού ήδη από τα αρχικά στάδια της διαδικασίας. Με εφόδια τις πρωτότυπες ιδέες, την έρευνα και το προσωπικό όραμα, οι επαγγελματίες του χώρου θα μάθουν πώς μπορούν να βελτιστοποιήσουν το αποτέλεσμα των προσπαθειών τους, αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα μέσα, προσαρμόζοντας κάθε φορά την προσέγγισή τους στην ιστορία που θέλουν αφηγηθούν και στο κοινό που επιθυμούν να προσελκύσουν. Το Masterclass θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά.