Γνωρίστε την Κριτική Επιτροπή του Διεθνούς Διαγωνιστικού

Η κριτική επιτροπή του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος του 25ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης παρουσιάζει ένα Διεθνές Διαγωνιστικό πρόγραμμα, όπου 12 ταινίες άνω των 70 λεπτών διαγωνίζονται για τον Χρυσό Αλέξανδρο και για τον Αργυρό Αλέξανδρο. Ο Χρυσός Αλέξανδρος συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 12.000€, ενώ ο Αργυρός Αλέξανδρος συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 5.000€. Τα μέλη της φετινής επιτροπής του Διεθνούς Διαγωνιστικού είναι οι: Ρέα Αποστολίδη (παραγωγός και συνιδρύτρια του δικτύου CineDoc), η Αλίν Τάστσιγιαν (κριτικός κινηματογράφου, αναπληρώτρια γενική γραμματέας της FIPRESCI) και o Τζέφρι Γουίντερ (εκτελεστικός συν-διευθυντής για τη The Film Collaborative).

 

Ρέα Αποστολίδη

 

Η Ρέα Αποστολίδη γεννήθηκε στην Αγγλία και μεγάλωσε στην Τουρκία, τη Σαουδική Αραβία, την Ελβετία και την Κύπρο. Σπούδασε αρχαία και σύγχρονη ιστορία στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και αναλαμβάνει παραγωγές ντοκιμαντέρ και πρότζεκτ cross-media για την εταιρεία Anemon στην Αθήνα. Πρόσφατες δουλειές της είναι το When Tomatoes Met Wagner (2019, Berlinale, ελληνική συμμετοχή για τα Βραβεία Ακαδημίας του 2020, Arte, NHK), το Citizen Europe (2019, Arte, Screen Ireland, CNC, Bulgarian Film Center, RTE, ERT, RTP), το βραβευμένο με το Teddy Award της Berlinale Obscuro Barroco (2018), και το Dolphin Man (2018) (ARTE, CNC, WOWOW, Greek Film Centre, Knowledge, TVO, ERT, CYBC, SVT, Yes DBS, TSR). Είναι επίσης συν-ιδρύτρια του CineDoc, ενός δικτύου που προβάλλει ντοκιμαντέρ και ταινίες για παιδιά στην Ελλάδα.

 

Αλίν Τάστσιγιαν


Η Αλίν Τάστσιγιαν γεννήθηκε το 1969 στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Δημοσιογραφία και Δημόσιες Σχέσεις στο Πανεπιστήμιο της Κωνσταντινούπολης. To 1991 άρχισε να συνεργάζεται με την εφημερίδα Milliyet. Κατά τη διάρκεια της δεκαεξάχρονης συνεργασίας με την εφημερίδα, εργάστηκε ως ανταποκρίτρια, κριτικός κινηματογράφου και αρχισυντάκτρια του πολιτιστικού ενθέτου. Παράλληλα, παρουσίασε τηλεοπτικές εκπομπές για τον κινηματογράφο, περιλαμβανομένης της Μαγείας του Κινηματογράφου, η οποία πρόβαλλε σχεδόν 500 κλασικές ταινίες επί δέκα χρόνια (1996-2006). Προγραμμάτιζε και παρουσίαζε ταινίες για το ειδησεογραφικό κανάλι “24” μεταξύ των ετών 2009-2012. Συνεργάστηκε ως κριτικός και επιφυλλιδογράφος με την καθημερινή εφημερίδα Star από το 2008 ως το 2014. Αυτή την περίοδο συνεργάζεται με την πολιτιστική ιστοσελίδα www.sanatatak.com. Η Τάστσιγιαν έχει διατελέσει σύμβουλος προγράμματος και προγραμματίστρια για πολλά φεστιβάλ κινηματογράφου, ενώ έχει επίσης υπάρξει μέλος κριτικών επιτροπών σε εθνικά και διεθνή φεστιβάλ. Είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Μεταξύ των ετών 2009-2018, διετέλεσε αντιπρόεδρος και πρόεδρος της FIPRESCI. Σήμερα είναι αναπληρώτρια γενική γραμματέας της FIPRESCI.

 

Tζέφρι Γουίντερ

 

O Τζέφρι Γουίντερ έχει αναλάβει από το 2010 καθήκοντα εκτελεστικού συν-διευθυντή για τη The Film Collaborative, μια ανεξάρτητη εταιρεία διανομής με έδρα το Λος Άντζελες, η οποία εξειδικεύεται σε θεματικές όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα, η κοινωνική δικαιοσύνη, το περιβάλλον και τα ζητήματα που αφορούν την ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα. Μερικές από τις πιο αξιοσημείωτες ταινίες τους είναι το The Invisible War του Κέρμπι Ντικ, το The Death and Life of Marsha P. Johnson και το Welcome to Chechnya του Ντέιβιντ Φρανς, το Hooligan Sparrow της Νανφού Γουανγκ, το Weekend του Άντριου Χέιγκ, το Maya Angelou: And Still I Rise των Ρίτα Κόμπουρν Γουάκ και Μπομπ Χέρκιουλις, το Disclosure του Σαμ Φέντερ, το Always in Season της Ζακλίν Όλιβ, το Gay Chorus Deep South του Ντέιβιντ Τσαρλς Ροντρίγκες, το Mapplethorpe της Όντι Τιμονέρ, το Cameraperson της Κίρστεν Τζόνσον, το Racing Extinction του Λούι Ψυχογιός και το All That Breathes του Σόνακ Σεν, μεταξύ άλλων. Ο Γουίντερ έχει επίσης πενταετή εμπειρία στη διαχείριση στρατηγικών επενδύσεων και πωλήσεων/εξαγορών της Αμερικής, δουλεύοντας για τις μεγαλύτερες εταιρείες media της Ισπανίας (Maxmedia, Sogepaq, Sogetel, και Sogecine). Για πολλά χρόνια είχε αναλάβει το μάρκετινγκ δύο μεγάλων φεστιβάλ του Λος Άντζελες (Los Angeles Film Festival και AFI FEST), ενώ ήταν επίσης για χρόνια υπεύθυνος για τις προβολές εκτός επίσημης διανομής, φεστιβαλικoύ και εκπαιδευτικού χαρακτήρα του Wolfe Releasing, του μεγαλύτερου καταλόγου ΛΟΑΤΚΙ+ σινεμά). Για 11 χρόνια, ήταν σύμβουλος προγράμματος για το τμήμα New Frontier του φεστιβάλ Sundance.