Ο ερασιτέχνης κινηματογραφιστής

Ο Φίλιπ Μοζ αγοράζει μια κάμερα 8mm για να κινηματογραφήσει τα πρώτα χρόνια του παιδιού του και την οικογενειακή του ζωή. Όμως σιγά- σιγά εθίζεται στο καινούριο μέσο, το οποίο τον συναρπάζει και τον απορροφά όλο και περισσότερο. Στο εργοστάσιο όπου δουλεύει τα αφεντικά του τον «διορίζουν» επίσημο χρονικογράφο των δραστηριοτήτων και των εκδηλώσεων στον χώρο εργασίας. Οι ταινίες του αρχίζουν και διακρίνονται σε διάφορους διαγωνισμούς και κάποια στιγμή αρχίζει να κινηματογραφεί την πραγματικότητα όπως είναι, κάνοντας τις δικές του προσωπικές επιλογές και όχι όπως θέλουν να την παρουσιάζουν οι αρχές. Η διοίκηση λογοκρίνει τις ταινίες του και τότε το πάθος του για την καταγραφή του πραγματικού, αρχίζει να μετατρέπεται σε μπούμεραγκ για τον ερασιτέχνη κινηματογραφιστή. ..Ο Γέρζυ Στουρ, σταθερός συνεργάτης του Κριστόφ Κισλόφσκι είναι έξοχος στον κεντρικό ρόλο.
Πρόγραμμα Προβολών

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες προβολές σε φυσικές αίθουσες.


Φορμάτ: Έγχρωμο
Χώρα Παραγωγής: Πολωνία
Έτος Παραγωγής: 1979
Διάρκεια: 112

Κριστόφ Κισλόφσκι

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος γεννήθηκε στις 27 Ιουνίου 1941 στη Βαρσοβία. Αποφοίτησε από την Κρατική Κινηματογραφική Σχολή του Λοτζ (1968) και στη συνέχεια εργάστηκε ως λέκτορας σε κινηματογραφικές σχολές στο Κατόβιτσε (Πολωνία), στο Βερολίνο, στο Ελσίνκι και στην Ελβετία. Από τη δεκαετία του ’70 έως και τη δεκαετία του ’90 υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες ντοκιμαντέρ, τηλεοπτικών ταινιών και ταινιών μυθοπλασίας. Τα κοινωνικά και ηθικά ζητήματα της σύγχρονης εποχής βρέθηκαν στο επίκεντρο πολλών από τις σπουδαιότερες ταινίες του. Η απαράμιλλη ουμανιστική προσέγγιση με την οποία διαχειριζόταν τα θέματα αυτά ήταν και η χαρακτηριστική κινηματογραφική του σφραγίδα που του εξασφάλισε μια θέση στο πάνθεον των καλύτερων σύγχρονων κινηματογραφιστών. Ο Κισλόφκι ήταν εξέχουσα προσωπικότητα της πολωνικής κινηματογραφικής γενιάς η οποία όρισε το λεγόμενο «σινεμά της ηθικής ανησυχίας» – ταινίες που δοκίμασαν τα όρια της σοσιαλιστικής λογοκρισίας, σκιαγραφώντας έντονες αντιθέσεις ανάμεσα στο άτομο και το κράτος. Ο πολυβραβευμένος δημιουργός, παρότι έχει μείνει περισσότερο γνωστός για τις ταινίες μυθοπλασίας του, όπως ο Δεκάλογος, η Διπλή ζωή της Βερόνικα και η τριλογία των Τριών Χρωμάτων, έχει δημιουργήσει λιγότερο γνωστά, αλλά εξίσου μοναδικά ντοκιμαντέρ, τα οποία, συμβαδίζοντας με το υπόλοιπο έργο του Κισλόφσκι, μεταφέρουν ακέραιους τους προβληματισμούς και την ευαισθησία του. Ο Πολωνός δημιουργός απεβίωσε στις 13 Μαρτίου 1996 σε ηλικία μόλις 55 χρονών.