Την ιέρεια του γαλλικού και παγκόσμιου κινηματογράφου Ιζαμπέλ Ιπέρ, τιμώμενο πρόσωπο του φετινού Φεστιβάλ, υποδέχτηκε το κοινό του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου, στην κατάμεστη αίθουσα του Ολύμπιον, όπου παρουσίασε την ταινία Η πιο πλούσια γυναίκα του κόσμου (2025) του Τιερί Κλιφά. Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Ορέστης Ανδρεαδάκης καλωσόρισε στη σκηνή τη λαμπερή Γαλλίδα σταρ: «Από χθές το βράδυ φιλοξενούμε στη Θεσσαλονίκη μία από τις σημαντικότερες ηθοποιούς του παγκόσμιου κινηματογράφου. Είναι σπουδαία τιμή να την υποδεχόμαστε. Έχει ήδη παρουσιάσει την ταινία Copacabana (2010) του Μαρκ Φιτουσί, στην οποία συμπρωταγωνιστεί με την κόρη της, ενώ αύριο βράδυ θα διεξαχθεί μια ειδική τελετή, στο πλαίσιο της οποίας θα βραβευτεί από τον Δήμο Θεσσαλονίκης για τη συνολική προσφορά της στον κινηματογράφο και τον πολιτισμό. Σήμερα θα παρακολουθήσουμε την πιο πρόσφατη ταινία της, σε σκηνοθεσία του Τιερί Κλιφά. Πρόκειται για μια ιστορία βασισμένη σε ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα που συνέβησαν την τελευταία εικοσαετία στη Γαλλία. Μια ιστορία με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, τόσο κινηματογραφικό όσο και κοινωνικό».
Από την πλευρά της, η πολυβραβευμένη ηθοποιός ευχαρίστησε τον Ορέστη Ανδρεαδάκη και το κοινό, απευθύνοντας σύντομο χαιρετισμό στα ελληνικά. Mιλώντας για την ταινία, στάθηκε στο γεγονός ότι πρόκειται για τη μεταφορά μιας πραγματικής ιστορίας στη μεγάλη οθόνη, αλλά και στην ερμηνεία της ως Μαριάν Φαρέρ: «Είναι μια ταινία πράγματι βασισμένη σε αληθινά γεγονότα, αρκετά γνωστά στην κοινωνία της Γαλλίας. Ωστόσο, παραμένει μια μυθοπλασία. Σκοπός του σκηνοθέτη ήταν να εξερευνήσει την ιστορία και να την αποτυπώσει μέσα από μια διαφορετική οπτική γωνία. Μια οπτική γωνία όχι ακριβώς ρομαντική, καθώς πρόκειται για μια ιδιαίτερα σκληρή ιστορία, αλλά διαφορετική. Ο χαρακτήρας που ενσαρκώνω είναι η Μαριάν Φαρέρ, μια γυναίκα που θυμίζει τον χαρακτήρα της πραγματικής ιστορίας. Πρόκειται για μια ιστορία με την οποία το κοινό είναι εξοικειωμένο λόγω της κατάληξής της. Εδώ όμως, μέσα από τον χαρακτήρα που υποδύομαι, η ιστορία ξετυλίγεται από την αρχή της. Από τη στιγμή που η πρωταγωνίστρια συναντά αυτόν τον φωτογράφο και γοητεύεται από την αστεία και έξυπνη προσωπικότητά του. Ο σκηνοθέτης καταφέρνει να αποτυπώσει την αλήθεια αυτής της σχέσης. Μπορεί η ιστορία να μην είναι πολύ γνωστή στην Ελλάδα, αλλά μέσα από την ταινία γίνεται ξεκάθαρο το τι ακριβώς συνέβη στη Γαλλία», ανέφερε η Ιζαμπέλ Ιπέρ.
Όπως θυμάται η γαλλίδα σταρ, τα πρώτα γυρίσματα έγιναν στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Ανάβυσσο: «Είναι ένα πανέμορφο μέρος», ανέφερε χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια, σχετικά με το εάν είναι δύσκολο να ενσαρκώνει μια ηθοποιός έναν πραγματικό χαρακτήρα, η ίδια σημείωσε: «Πρέπει να προσπαθήσεις να αφήσεις πίσω σου την πραγματικότητα και να βυθιστείς στο κομμάτι της μυθοπλασίας προκειμένου να παρασυρθείς από το πρόσωπο που υποδύεσαι. Σε τέτοια πραγματικά γεγονότα, η κοινή γνώμη δημιουργεί μια πολύ συγκεκριμένη αντίληψη γύρω από τον χαρακτήρα. Για εμάς είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον γιατί προσπαθούμε να προσφέρουμε μια νέα διάσταση στα γεγονότα, ώστε ο θεατής να μπορέσει να κατανοήσει και την άλλη πλευρά. Θεωρώ ότι η ταινία καταφέρνει να διατηρήσει μια ισορροπημένη απόσταση μεταξύ πραγματικότητας και μυθοπλασίας, χωρίς να γίνεται επικριτική», ολοκλήρωσε.
Αμέσως, ακολούθησε η προβολή της ταινίας.
Η νέα ταινία του Τιερί Κλιφά με τίτλο Η πιο πλούσια γυναίκα στον κόσμο που έκανε πρεμιέρα Εκτός Συναγωνισμού στο φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, αντλεί ανοιχτά και ελεύθερα από την υπόθεση Μπετανκούρ, ένα από τα πιο γνωστά πολιτικά σκάνδαλα της Γαλλίας. Η Ιζαμπέλ Ιπέρ δίνει μια εντυπωσιακή ερμηνεία ως Μαριάν Φαρέρ, μια πλούσια κληρονόμο της οποίας τα υπερβολικά δώρα σε έναν πολύ νεότερό της καλλιτέχνη προκαλούν την οργή του κοινού. Κάτι που αρχικά φαίνεται ως μια ιδιωτική υπόθεση γρήγορα εξελίσσεται σε εθνική υπόθεση, αποκαλύπτοντας κατηγορίες για χειραγώγηση, διαφθορά και εμπλοκή πρώην πολιτικών ηγετών. Με άξονα τη μαγνητική παρουσία της Ιπέρ, που είναι άλλοτε γοητευτική και αινιγματική και άλλοτε προκλητική, η ταινία διερευνά τις σκοτεινές πτυχές του μυθικού πλούτου και τη διαβρωτική διαπλοκή του χρήματος με την τέχνη και την πολιτική. Η κομψή σκηνοθεσία του Κλιφά μετατρέπει μια πραγματική ιστορία σε μια οξυδερκή και συναρπαστική μελέτη χαρακτήρων.