Τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο των Agora talks του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τίτλο «Οι χρηματοδότες ως συνεργάτες». Το κοινό και τους ομιλητές καλωσόρισε ο Μάνατζερ της Αγοράς Θάνος Σταυρόπουλος, ο οποίος ευχαρίστησε τους χορηγούς του Φεστιβάλ και ιδίως τον Δήμο Θεσσαλονίκης για την παραχώρηση της αίθουσας του Κέντρου Μουσικής Θεσσαλονίκης.
Η συζήτηση, την οποία συντόνισε η Caroline von Kühn, Executive Director του Oxbelly, επικεντρώθηκε κυρίως στον ρόλο των φορέων χρηματοδότησης όχι μόνο ως παρόχων οικονομικών πόρων, αλλά και ως μακροπρόθεσμων εταίρων που στηρίζουν τους καλλιτέχνες μέσα από μια ολιστική προσέγγιση. Εξετάστηκε το πώς οι διάφοροι φορείς χρηματοδότησης υποστηρίζουν τις ταινίες από την ανάπτυξη μέχρι και το στάδιο του post-production αλλά και με ποια κριτήρια ορίζουν την επιτυχία, είτε σε επίπεδο πολιτιστικού αντίκτυπου είτε σε επίπεδο οικονομικής απόδοσης. Συζητήθηκε, επίσης, τι είναι αυτό που κάνει ένα πρότζεκτ να ξεχωρίζει και πώς οι δημιουργοί μπορούν να χτίσουν σταθερές σχέσεις με τους παραγωγούς και τους χρηματοδότες τους.
Ο Ali Khechen, Film Training Senior Manager και Qumra Industry Senior Manager στο Doha Film Institute, σημείωσε ότι τα τελευταία χρόνια έχει καταγραφεί σημαντική αύξηση στις αιτήσεις από λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες και περιοχές που βρίσκονται σε κρίση. Πρόσθεσε ότι το Doha Film Institute επιδιώκει ιδιαίτερα να στηρίξει αυτά τα πρότζεκτ, καθώς και αναδυόμενους δημιουργούς. Για τον Ali Khechen, η επιτυχία δεν περιορίζεται στο να φτάσει μια ταινία στα φεστιβάλ, αλλά αφορά και τον ίδιο τον δημιουργό, ο οποίος χρειάζεται να αποκτήσει την αυτοπεποίθηση να εργάζεται με πραγματική ελευθερία. Ως προς τις βέλτιστες πρακτικές, συμβούλεψε τους δημιουργούς να μη σπεύδουν να υποβάλλουν αιτήσεις χρηματοδότησης, αλλά να το κάνουν όταν νιώθουν πραγματικά ότι έχουν ένα έργο που το κοινό θα θελήσει να δει. Ανάμεσα στα βασικά κριτήρια επιλογής του Doha Film Institute ανέδειξε το καλλιτεχνικό όραμα του δημιουργού, προηγούμενες δουλειές του, καθώς και ένα ισχυρό σενάριο.
Η Denitsa Yordanova, Επικεφαλής του UK Global Screen Fund and International Funds στο British Film Institute (BFI), αναφέρθηκε στην εσφαλμένη εντύπωση ότι το Brexit έχει περιορίσει τις δυνατότητες συμπαραγωγής με το Ηνωμένο Βασίλειο. Τόνισε ότι η πιθανή διεθνής απήχηση ενός πρότζεκτ μπορεί να το βοηθήσει να ξεχωρίσει στη διεκδίκηση χρηματοδότησης, επισημαίνοντας πως, ακόμη κι αν ο αντίκτυπος μιας ταινίας δεν είναι πάντα προβλέψιμος, οφείλει να αποτελεί μέρος της φιλοδοξίας του δημιουργού. Υπογράμμισε, παράλληλα, τη σημασία μιας οργανικής σύνδεσης με την εγχώρια αγορά. Αν και το BFI εκτιμά τις ταινίες που μπορούν να ξεπερνούν τα σύνορα και να απευθύνονται σε διεθνές κοινό, η Denitsa Yordanova πρόσθεσε ότι το BFI ενδιαφέρεται εξίσου για το αποτύπωμα που αφήνει μια ταινία μετά τις προβολές της. Σχολιάζοντας την Τεχνητή Νοημοσύνη, σημείωσε ότι το BFI δεν την αξιοποιεί, ωστόσο λαμβάνει υπόψη το αν τη χρησιμοποιούν οι ίδιοι οι δημιουργοί.
Τέλος, ο Anthony Muir, Senior Executive στη Film i Väst, εξήγησε ότι το σκανδιναβικό σύστημα χρηματοδότησης λειτουργεί με διαφορετική λογική. Ανέφερε ότι η εταιρεία αντιμετωπίζει τη χρηματοδότηση ως επιχειρηματική σύμπραξη και ως επένδυση, υπογραμμίζοντας ότι στόχος δεν είναι μόνο το κέρδος, αλλά και η συνιδιοκτησία των πρότζεκτ για τα οποία μπορούν να αισθάνονται περήφανοι. Συμβούλεψε τους δημιουργούς να απευθύνονται στη Film i Väst αφότου έχουν εξασφαλίσει τοπική χρηματοδότηση. Κλείνοντας, σημείωσε ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ Σουηδών δημιουργών έχει γίνει ιδιαίτερα έντονος, γεγονός που έχει οδηγήσει τη Film i Väst στην υιοθέτηση αυστηρότερων κριτηρίων επιλογής, προκειμένου να διαχειριστεί τον ολοένα αυξανόμενο αριθμό αιτήσεων.