H συζήτηση «Εναλλακτική χρηματοδότηση: Πώς να αξιοποιήσετε πλήρως τις δυνατότητες χρηματοδότησης των ανεξάρτητων ταινιών» πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 4 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο των Agora Talks του 66ου ΦΚΘ. Τον λόγο πήρε αρχικά ο Μάνατζερ της Αγοράς Θάνος Σταυρόπουλος, ο οποίος καλωσόρισε θερμά τις ομιλήτριες και το κοινό, ευχαριστώντας τον Δήμο Θεσσαλονίκης για τη στήριξη του και το Ινστιτούτο MIDPOINT για τη γόνιμη συνεργασία. Στο πάνελ συμμετείχαν οι Sona Morgenthalova, Συντονίστρια Προγράμματος στο Ινστιτούτο MIDPOINT, και η Juliane Schulze, Στρατηγικός Ειδικός σε ζητήματα Δημιουργικής Οικονομίας.
Η Soňa Morgenthalova ευχαρίστησε την Αγορά για την εξαιρετική συνεργασία και προέβη σε μια σύντομη παρουσίαση του Ινστιτούτου MIDPOINT και των προγραμμάτων που έχει θεσπίσει για τους επαγγελματίες της βιομηχανίας, καθώς και τις on-demand υπηρεσίες. Επιπλέον, αναφέρθηκε σε ένα νέο εργαστήριο με θέμα την Τεχνητή Νοημοσύνη, που προσφέρει πρακτική καθοδήγηση για νεαρούς επαγγελματίες. Παρουσίασε επίσης το «MIDPOINT Talent Collections», μια επιμελημένη βάση δεδομένων που λειτουργεί ως κόμβος διασύνδεσης για τους επαγγελματίες της βιομηχανίας. «Ο οργανισμός μας προσφέρει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο προγραμμάτων κατάρτισης για ανάπτυξη σεναρίου, ανάπτυξη πρότζεκτ και ενδυνάμωση επαγγελματικών δεξιοτήτων», σημείωσε.
Έπειτα έδωσε τον λόγο στην Juliane Schulze, επαινώντας την εκτεταμένη της εμπειρία ως μέλος του ΔΣ του Media Deals (European Investor Network) και το συμβουλευτικό της έργο με ευρωπαϊκούς θεσμούς σε ζητήματα δημιουργικής οικονομίας και βιωσιμότητας. Η Juliane Schulze διερεύνησε διάφορα πεδία οικονομικών στρατηγικών, μεταξύ των οποίων η χρηματοδότηση ιδιωτικών πρότζεκτ, η τοποθέτηση προϊόντος, οι υποστηρικτές/χορηγοί, το crowdfunding, τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια, η πνευματική ιδιοκτησία κ.ά. Ακολούθως, μοιράστηκε περιπτωσιολογικές μελέτες για ποικίλες επενδυτικές προσεγγίσεις, υπογραμμίζοντας τη σημασία της δικτύωσης, τη διαχείριση του χρόνου και των επενδύσεων που έχουν ως κινητήριο δύναμη το πάθος.
Αμέσως μετά, η κ. Schulze εξέτασε την εύρεση υποστηρικτών ως στρατηγική ορατότητας, κάνοντας μνεία στη Saint Laurent Productions ως ένα απόλυτα ενδεικτικό παράδειγμα του πώς οι δημιουργικές συνεργασίες μπορούν να διαμορφώσουν νέο κοινό. Δίνοντας στη συνέχεια έμφαση στο crowdfunding, ανέλυσε τη στρατηγική προώθησης για το Mad Heidi (2022) και την καινοτόμο χρήση της blockchain τεχνολογίας για την προσέλκυση επενδυτών. «Το σημείο αφετηρίας είναι μια βάση αξίας, και από τη στιγμή που εδραιωθεί αυτή η σύνδεση, προκύπτει μια μακροπρόθεσμη σχέση που μπορείς να επεκτείνεις και να χτίσεις πάνω της», δήλωσε η κ. Schulze.
Η συζήτηση ολοκληρώθηκε με τη συμμετοχή των Michelle Brøndum (Jante Films, Ηνωμένο Βασίλειο), Diana Caravia (Micro Film, Ρουμανία), Eliza Ceprăzaru (Point Film, Ρουμανία) και Μίνα Ντρέκη (Marni Films, Ελλάδα), παραγωγών και μελών του προγράμματος MIDPOINT, οι οποίοι μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους από την αναζήτηση εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης για τα πρότζεκτ τους, αλλά και με ένα Q&A με το κοινό, που επικεντρώθηκε σε θεματικές όπως η σφυρηλάτηση εμπιστοσύνης ανάμεσα σε παραγωγούς και επενδυτές και οι επενδυτικές στρατηγικές που διευκολύνουν τη δημιουργική ανεξαρτησία εντός της κινηματογραφικής βιομηχανίας.