Η συζήτηση «Εξυπνότερα σετ: Η τεχνολογία στην υπηρεσία μιας πιο πράσινης κινηματογραφικής βιομηχανίας» πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 4 Νοεμβρίου, στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Κέντρου Μουσικής του Δήμου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο των Agora Talks του 66ου ΦΚΘ. Το πάνελ, με συντονιστή τον συγγραφέα και δημοσιογράφο Θοδωρή Γεωργακόπουλο, περιελάμβανε τον Bassam Alasad (Παραγωγός, Διοργάνωση εκδηλώσεων, Climate Storytelling και Σύμβουλος Παραγωγής - Greener Screen), την Έμμα Δοξιάδη (Σκηνοθέτρια, Συντονίστρια Βιωσιμότητας - Everybodies) και τον Γιώργο Χατζηβασιλείου (Διδάκτωρ στη Φιλοσοφία της Τεχνητής Νοημοσύνης, Συγγραφέας, Δημοσιογράφος). Η συζήτηση επικεντρώθηκε στο πώς οι σύγχρονες τεχνολογίες, και ιδίως το A.I., μπορούν να προωθήσουν την οικολογική βιωσιμότητα στην κινηματογραφική παραγωγή, διερευνώντας τον τρόπο με τον οποίο η εικονική παραγωγή και η λήψη αποφάσεων που εδράζεται σε δεδομένα βοηθούν τους δημιουργούν να εκτιμήσουν τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο και να εφαρμόσουν πιο πράσινες πρακτικές, δίχως να υπονομεύουν τη δημιουργικότητα.
Ο Θοδωρής Γεωργακόπουλος ανέφερε πως η συζήτηση έχει ως στόχο να φέρει στο προσκήνιο τις περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία, αλλά και τις καινοτομίες του A.I. για τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης, την ελαχιστοποίηση των απορριμμάτων και τον εξορθολογισμό των ροών παραγωγής. Ο Bassam Alasad τόνισε πως η κινηματογραφική βιομηχανία είναι από τους τομείς με τον μεγαλύτερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για πιο πράσινα και πιο έξυπνα σετ. Παράλληλα, προσδιόρισε τους τομείς της ενέργειας, των μεταφορών και των υλικών ως τα κυριότερα πεδία ενδιαφέροντος, σημειώνοντας πως «η ιδέα πίσω από την δημιουργική παραγωγή σε παγκόσμια κλίμακα είναι η μείωση της κατανάλωσης».
Η Έμμα Δοξιάδη επισήμανε ότι όσον αφορά τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες ο στόχος θα έπρεπε να είναι η διευκόλυνση μιας πιο ολιστικής και δομημένης υιοθέτησης βιώσιμων πρακτικών. Ο Γιώργος Χατζηβασιλείου μίλησε για τη σημασία διεξαγωγής ενός ανοιχτού διαλόγου για το A.I. (οφέλη, κίνδυνοι, μακροπρόθεσμες συνέπειες), σχολιάζοντας πως βρισκόμαστε ακόμη στα πρώτα βήματα μιας μακράς διαδικασίας. Ο κ. Alasad μοιράστηκε επίσης πρακτικά παραδείγματα αξιοποίησης του A.I. για τη δημιουργία πιο πράσινων σετ και τη μείωση των εκπομπών άνθρακα, δίνοντας έμφαση στον κομβικό ρόλο των Film Commissions. Η Έμμα Δοξιάδη εμβάθυνε στα εργαλεία που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή: «Χαρτογραφούμε όλα τα στάδια της παραγωγής και καθορίζουμε τις δράσεις που πρέπει να ληφθούν. Ποσοτικοποιούμε τις εκτιμώμενες εκπομπές άνθρακα και εφαρμόζουμε κυκλικά μοντέλα για μεθόδους ανακύκλωσης» ανέφερε, σημειώνοντας ότι οι περιορισμένοι πόροι συχνά συνιστούν πρόκληση. Ο κ. Χατζηβασιλείου ανέλυσε επίσης τον ρόλο του A.I. στην έρευνα, την επίδρασή του στην καλλιτεχνική και κινηματογραφική δημιουργία, αλλά και τον αναμενόμενο αντίκτυπό του στην αγορά εργασίας τα επόμενα χρόνια.
Η συζήτηση επεκτάθηκε και στις πρωτοποριακές στρατηγικές, εξετάζοντας πώς η τεχνολογία μπορεί να χρησιμεύσει όχι μόνο ως δημιουργικό εργαλείο αλλά και ως καταλύτης για ένα πιο βιώσιμο σινεμά, ενδυναμώνοντας τη βιομηχανία χωρίς να υπονομεύει την καλλιτεχνική ή τεχνική ποιότητα. Σε εκείνο το σημείο, η Σταυρούλα Γερωνυμάκη, Επικεφαλής Διεθνών Επενδύσεων και Βιώσιμης Ανάπτυξης Κινηματογράφου στο Hellenic Film Commission του ΕΚΚΟΜΕΔ, μίλησε για τα προγράμματα κατάρτισης του ΕΚΚΟΜΕΔ σε θέματα διαχείρισης βιωσιμότητας στις κινηματογραφικές παραγωγές. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με κουβέντα γύρω από την εικονική παραγωγή, τις βιώσιμες πρακτικές σε όλα τα στάδια της παραγωγής και την εφαρμογή πράσινων τεχνολογιών.