Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας.

Στην κατάμεστη αίθουσα Παύλος Ζάννας, το Σάββατο 13 Νοεμβρίου, οι πολύπειροι μοντέρ Άνε Εστερούντ και Γιάνους Μπίλεσκοφ Γιάνσεν παρέδωσαν σεμινάριο για το μοντάζ στην ταινία Άσπρο Πάτο, στο πλαίσιο του αφιερώματος «Κόψε κάτι: Το μοντάζ και τα μυστικά του», που φιλοξενεί το 62ο ΦΚΘ. Το δίδυμο των μοντέρ από τη Δανία προσκάλεσε το κοινό στα ενδότερα της διαδικασίας του μοντάζ στη συγκεκριμένη ταινία, αποκωδικοποιώντας βήμα προς βήμα την πορεία που ακολούθησαν, μέσα από την προβολή αποσπασμάτων. Στο τέλος, μάλιστα, εξέπληξαν τους θεατές, δείχνοντας μια εναλλακτική τελευταία σκηνή που δεν βρήκε ποτέ τον δρόμο προς τη μεγάλη οθόνη.

Περισσότερα...

Την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου, στην αίθουσα Παύλος Ζάννας, στο πλαίσιο του 62ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση με τίτλο «Together Apart: VR Cinema Experience». Πρόκειται για μια ξεχωριστή εμπειρία παρακολούθησης ταινίας και διάδρασης, με τη χρήση μάσκας εικονικής πραγματικότητας (VR). Φορώντας την ειδική μάσκα οι θεατές, οι οποίοι βρίσκονται σε διαφορετικές τοποθεσίες, μεταφέρονται σε ένα εικονικό περιβάλλον κινηματογραφικής αίθουσας, όπου ως ομοιώματα (avatars) παρακολουθούν από κοινού μια κινηματογραφική προβολή. Η προβολή έγινε με τη συνεργασία της Arx.net, ενώ η ταινία που προβλήθηκε ήταν η ταινία Μετείκασμα του σκηνοθέτη Αντώνη Ντούσια.

Περισσότερα...

Στο πλαίσιο του 62ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου, στην αποθήκη Δ, η προβολή της ταινίας Όταν ο Ερμής κράτησε την αναπνοή του: Η Μάχη της Κρήτης, σε σκηνοθεσία της Βικτώριας Βελλοπούλου και παραγωγή της COSMOTE TV, Μεγάλου Χορηγού του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Περισσότερα...

Τη Παρασκευή 12 Νοεμβρίου, στον κινηματογράφο Μακεδονικόν, πραγματοποιήθηκε η προβολή της ταινίας Ο θείος μου από την Αμερική, που επέλεξε ο Γιώργος Μαυροψαρίδης, στο πλαίσιο της carte blanche που παραχωρεί το 62ο ΦΚΘ στους καλεσμένους του μεγάλου αφιερώματος στο μοντάζ, «Κόψε κάτι: Το μοντάζ και τα μυστικά του». Οι εννέα κορυφαίοι μοντέρ από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο επέλεξαν ο καθένας από μία ταινία που θεωρούν εμβληματική για την τέχνη του μοντάζ ή που έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την καριέρα τους.

Περισσότερα...

O διεθνούς φήμης μοντέρ Γιώργος Μαυροψαρίδης, σταθερός συνεργάτης του Γιώργου Λάνθιμου και υποψήφιος για Όσκαρ με την ταινία Η Ευνοούμενη, παρέδωσε masterclass την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου, στην αίθουσα Παύλος Ζάννας. Στο masterclass με τίτλο «Ο εγκέφαλος είναι η οθόνη», το οποίο εντάσσεται στο πλαίσιο του αφιερώματος «Κόψε κάτι: Το μοντάζ και τα μυστικά του» που φιλοξενεί το 62ο ΦΚΘ, ο Γιώργος Μαυροψαρίδης ανέλυσε τον τρόπο με τον οποίο το μοντάζ κωδικοποιεί την αφήγηση και επικοινωνεί στον θεατή τα μηνύματά της.

Περισσότερα...

62ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ||

4-14/11/2021

 

Carte Blanche στον Λάμπη Χαραλαμπίδη: προβολή της ταινίας Αλληλούια του Φαμπρίς ντι Βελτς

 

Την Πέμπτη 11 Νοεμβρίου, στον κινηματογράφο Μακεδονικόν, πραγματοποιήθηκε η προβολή της ταινίας Αλληλούια (2014) του Φαμπρίς ντι Βελτς, στο πλαίσιο της carte blanche που παραχώρησε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στον καταξιωμένο έλληνα μοντέρ Λάμπη Χαραλαμπίδη, καλεσμένο του αφιερώματος «Κόψε κάτι: Το μοντάζ και τα μυστικά του», που φιλοξενεί το 62ο ΦΚΘ. Ο Λάμπης Χαραλαμπίδης παρευρέθηκε στο Μακεδονικόν και εξήγησε συνοπτικά στο κοινό, ακριβώς πριν την προβολή της ταινίας, τους λόγους που τον οδήγησαν στη συγκεκριμένη επιλογή.

 

«Η ταινία είναι μια συνέχεια του masterclass που έδωσα το πρωί και αφορά τους χαρακτήρες. Είναι δύσκολη, λίγο πιο ακραία, για να δούμε πιο ακραίους χαρακτήρες. Είναι remake μιας αμερικάνικης ταινίας, του The Honeymoon Killers (1970) του Λέοναρντ Κασλ και είναι βασισμένη σε μια αληθινή ιστορία, που διαδραματίστηκε στη Νέα Υόρκη του 1913. Η ταινία έχει μια πολύ δυνατή σχέση με τους χαρακτήρες, τους οποίους ο σκηνοθέτης κινηματογραφεί με ιδιαίτερο τρόπο. Την επέλεξα γιατί τη θεωρώ φρέσκια και ζωντανή, ενώ ο Ντι Βελτς τολμάει να γυρίσει κάποιες σκηνές, τις οποίες αν δείχναμε κάποτε ίσως και να υπήρχε κόσμος που θα έκαιγε το σινεμά. Με αυτόν τον τρόπο, ο σκηνοθέτης θέλει να μας δείξει την αλήθεια της ιστορίας του, τη βαθύτερη αλήθεια των πραγμάτων. Την επέλεξα επειδή πιστεύω ότι το σινεμά χρειάζεται μια νέα γλώσσα. Τα περισσότερα πράγματα έχουν ειπωθεί στο παρελθόν και είναι ανάγκη να ειπωθούν εκ νέου με έναν καινούριο τρόπο. Επίσης, η ταινία διακατέχεται από μια ατμόσφαιρα πόθου, θα έλεγα. Και αυτό με συνεπήρε σε όλη την ταινία, η υπέροχη ατμόσφαιρά της», δήλωσε ο Λάμπης Χαραλαμπίδης, καλωσορίζοντας το κοινό στην προβολή.