Με Χρυσό Αλέξανδρο για την προσφορά του στον κινηματογράφο, τιμήθηκε την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου, στο κατάμεστο Ολύμπιον, ο θρυλικός Τζον Γουότερς, εμβληματικός εκπρόσωπος του κινηματογραφικού cult και επίτιμος προσκεκλημένος του 60ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Νέα
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας.
Τα βραβεία της Αγοράς του 60ού ΦΚΘ
www.filmfestival.gr
60ό ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ || 31/10-10/11/2019
Τα βραβεία της Αγοράς του 60ού ΦΚΘ
Η απονομή των βραβείων της Αγοράς του 60ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019 στην Αποθήκη Γ΄, στο Λιμάνι.
Η Αγορά του ΦΚΘ, η οποία υποστηρίζεται από το πρόγραμμα Creative Europe MEDIA φιλοξένησε 15 κινηματογραφικά σχέδια στο 15ο Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads, 11 ταινίες στα Agora Works in Progress, καθώς και περισσότερους από 200 διεθνείς τίτλους στο Agora Film Market, ενώ προσέφερε υπηρεσίες matchmaking – για ελληνικές ταινίες.
Προλογίζοντας την εκδήλωση, ο Γιώργος Πυρπασόπουλος, πρεσβευτής της φετινής Αγοράς του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης δήλωσε ότι μέσω της Αγοράς ξεκίνησε το ταξίδι τριών ελληνικών ταινιών που παίρνουν μέρος στο Διεθνές Διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ: του Cosmic Candy της Ρηνιώς Δραγασάκη, του Απόστρατου του Ζαχαρία Μαυδοειδή και του Ζίζοτεκ του Βαρδή Μαρινάκη. Πέρα από αυτές όμως συμμετείχαν και οι Papicha, Noah Land, The Father, Not to be Unpleasant but we need to have a serious talk, Open Door, Oroslan, Persephone, Sister και Winona. Αφού σημείωσε ότι αυτές τις τέσσερις ημέρες παρακολούθησε τις εργασίες της Αγοράς και γνωρίστηκε με πολλούς και ενδιαφέροντες ανθρώπους, ξεκίνησε με τις ανακοινώσεις των βραβείων του Crossroads Co-production Forum και των βραβείων του Agora Works in Progress.
Η επικεφαλής της Αγοράς, Γιάννα Σαρρή, είπε ότι «ήταν μια πολύ εποικοδομητική εβδομάδα, γεμάτη συναντήσεις, προβολές και ελπίζουμε νέες συνεργασίες», ενώ ευχαρίστησε χορηγούς, συνεργάτες και εθελοντές. Πριν από τη βράβευση, ο λόγος δόθηκε στην Αγγελική Βέργου, επικεφαλής του Crossroads Co-production forum η οποία, αφού ευχαρίστησε όλους τους συμμετέχοντες που εμπιστεύτηκαν στην Αγορά τα πρότζεκτ τους, αλλά και όλους τους επαγγελματίες που διάλεξαν και φέτος τη Θεσσαλονίκη για να ανακαλύψουν νέα ταλέντα, αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην Marie-Pierre Macia και την έμπνευση που παρέχει σε όλους η σοφία, η ενέργεια και η αγάπη της για το σινεμά.
Πριν από τη βράβευση, ο λόγος δόθηκε στην Αγγελική Βέργου, επικεφαλής του Crossroads Co-production forum η οποία, αφού ευχαρίστησε όλους τους συμμετέχοντες που εμπιστεύτηκαν στην Αγορά τα πρότζεκτ τους, αλλά και όλους τους επαγγελματίες που διάλεξαν και φέτος τη Θεσσαλονίκη για να ανακαλύψουν νέα ταλέντα, αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην Marie-Pierre Macia και την έμπνευση που παρέχει σε όλους η σοφία, η ενέργεια και η αγάπη της για το σινεμά.
Τέλος, η γενική διευθύντρια του Φεστιβάλ Ελίζ Ζαλαντό ευχαρίστησε θερμά παλιούς και νέους σπόνσορες, χωρίς τους οποίους τίποτε από όλα αυτά δεν θα ήταν εφικτό, ενώ ο καλλιτεχνικός διευθυντής Ορέστης Ανδρεαδάκης προέτρεψε το κοινό να «έρθει και να γνωρίσει το μέλλον στη Θεσσαλονίκη!».
Το νέο βραβείο Thessaloniki EAVE Marketing Workshop Scholarship 2020 προσέφερε υποτροφία στην Βίκη Αντωνοπούλου από την εταιρία παραγωγής StudioBauhaus για να παρακολουθήσει το εργαστήρι.
Στη συνέχεια, η γαλλική συμβουλευτική εταιρία INITIATIVE FILM που εκπροσωπήθηκε από την Isabelle Fauvel προσέφερε υπηρεσίες για ανάπτυξη φέτος σε δυο κινηματογραφικά σχέδια:
Έπειτα, η κυρία Λένα Ράμνου εκπροσώπησε το Ευρωπαϊκό Εργαστήριο MFI SCRIPT 2 FILM WORKSHOPS που διοργανώνεται από το Μεσογειακό Ινστιτούτο Κινηματογράφου (ΜΙΚ) και βράβευσε με υποτροφία το κινηματογραφικό σχέδιο OCÉANE, Σκηνοθεσία: Eva Pervolovici, Παραγωγή: Tudor Giurgiu, Matei Truta – Libra Films, Ρουμανία.
Στη συνέχεια, ο κ. Πυρπασόπουλος κάλεσε την κριτική επιτροπή του 15ου Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads που αποτελείται από τους Rita Dagher - παραγωγός, Senorita Films, Γαλλία, Peter Rommel - Παραγωγός, Rommel Productions, Γερμανία, Mira Staleva - Επικεφαλής του Sofia Meetings και παραγωγός, Βουλγαρία και αυτοί βράβευσαν με δύο ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΝΕΙΕΣ τα κινηματογραφικά σχέδια:
- IRIS, Σκηνοθεσία: Μυρσίνη Αριστείδου, Παραγωγή: Μόνικα Νικολαΐδου – Filmblades, Nathalie Dennes– The Living, Συμπαραγωγή: 1.61 Films, Road Movies, Graal, Κύπρος, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα.
-LEYLA, Σκηνοθεσία: Erol Mintas, Παραγωγή: Etienne de Ricaud – Caractères Productions, Συμπαραγωγή: Eros Mintas – Mintas Film Γαλλία, Τουρκία
Τέλος, η κριτική επιτροπή απένειμε τη διαπίστευση για το Producers’ Network, του Φεστιβάλ των Καννών 2020 στην παραγωγό Αμάντα Λιβανού – Neda Film, Ελλάδα του κινηματογραφικού σχεδίου ΑΚΡΥΛΙΚΟ.
\\
Στη συνέχεια, το Εθνικό Κέντρο Κινηματογράφου και Κινούμενης Εικόνας (CNC), γαλλικός δημόσιος οργανισμός που στοχεύει στην υποστήριξη και την προώθηση της οικονομίας του κινηματογράφου στη Γαλλία και στο εξωτερικό, για ανάπτυξη σεναρίου στο πλαίσιο του προγράμματος Crossroads απένειμε το βραβείο των 8.000 ευρώ για πέμπτη χρονιά στο ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΟΥ ΚΙΜΩΝΑ, Σκηνοθεσία: Neritan Zinxhiria, Παραγωγή: Βασίλης Χρυσανθόπουλος – Plays2place, Ελλάδα. Επιπρόσθετα, τίμησε με το βραβείο συμπαραγωγής (εικόνα και ήχο) από την ελληνική εταιρία POST-PRODUCTION 2|35 το κινηματογραφικό σχέδιο THE LAND BEYOND, Σκηνοθεσία: Nadine Salib, Παραγωγή: Hala Lotfy - Hassala, Αίγυπτος.
Τέλος, ο λόγος δόθηκε στην κριτική επιτροπή των Agora Works in Progress αποτελούμενη από τους Στιβ Κρικρή – Σκηνοθέτης, Ελλάδα, Daniela Persico – Προγραμματίστρια, Locarno Film Festival, Ελβετία, Virginie Devesa – Εκπρόσωπος πωλήσεων, Alpha Violet, Γαλλία και Karin Schockweiler – Εκπρόσωπος Eurimages, Λουξεμβούργο, η οποία βράβευσε τρεις ταινίες από τις έντεκα που πήραν μέρος:
Η βραδιά έληξε με ένα μεγάλο και ζεστό χειροκρότημα προς όλους τους δημιουργούς για την αγαστή συνεργασία και την εξαιρετική προσπάθεια στην προώθηση και παρουσίαση των σχεδίων τους ενώ ακολούθησε πάρτι στην Αποθήκη Γ΄ στο Λιμάνι.
Masterclass Mike Werb
www.filmfestival.gr
Δημιουργός μεγάλων επιτυχιών στο Χόλιγουντ και στην αμερικανική τηλεόραση, ο σεναριογράφος – παραγωγός Μάικ Γουέρμπ, ήρθε στη Θεσσαλονίκη προσκεκλημένος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (Διεύθυνση Hellenic Film Commission), στο πλαίσιο του 60ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου και έδωσε masterclass την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019, στην αίθουσα Παύλος Ζάννας.
Masterclass Τζον Γουότερς
www.filmfestival.gr
Ο θρυλικός Τζον Γουότερς, εμβληματικός εκπρόσωπος του κινηματογραφικού cult και επίτιμος προσκεκλημένος του 60ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, παρέδωσε masterclass την Πέμπτη 7 Νοεμβρίου, στην αίθουσα Τζον Κασσαβέτης, στο οποίο μίλησε για τις ταινίες του, τη Βαλτιμόρη και για το κοινό που πάντα τον στηρίζει, χαρίζοντας απολαυστικές στιγμές σε όλους τους παρευρισκόμενους.
Ανοιχτή Συζήτηση: EU&Me
www.filmfestival.gr
60ό ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ || 31/10-10/11/2019
Ανοιχτή Συζήτηση: EU&Me
Πώς μπορεί ένας επαγγελματίας του κινηματογράφου να εκμεταλλευτεί τα εργαλεία που του παρέχει η Ευρωπαϊκή Ένωση ώστε να κάνει το όνειρό του και το έργο του πραγματικότητα; Τι μπορούν να προσφέρουν το ευρωπαϊκό πρόγραμμα χρηματοδότησης Creative Europe και το πρόγραμμα MEDIA σε ένα νέο καλλιτέχνη; Μια συζήτηση για τον κινηματογράφο, καθώς και τις προοπτικές δημιουργίας στον χώρο της τέχνης σε μια σύγχρονη Ευρώπη, πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου στο Μουσείο Φωτογραφίας (Αποθήκη Α΄ Λιμάνι).
Ομιλητές ήταν οι Tίνα Ζουρνατζή, Υπεύθυνη Τμήματος, Γενική Διεύθυνση Επικοινωνίας, Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Helene Skikos, Διαχειρίστρια Προγράμματος, Creative Europe, Άννα Κασιμάτη, Αρμόδια στην Ελλάδα για το πρόγραμμα Creative Europe MEDIA, Βασιλική Διαγουμά, Υπεύθυνη Επικοινωνίας και Διεθνών Σχέσεων, ΕΚΟΜΕ (Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας) και ο Βασίλης Κεκάτος, σκηνοθέτης.
Τη συζήτηση άνοιξε ο Βασίλης Κεκάτος, ο οποίος δήλωσε ότι παρότι δεν είναι επαγγελματικά καταρτισμένος για να μιλήσει για τα ειδικά αυτά θέματα, θα παραθέσει τις προσωπικές του εμπειρίες από το να ζεις και να δημιουργείς στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αφού ευχαρίστησε το πάνελ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που τον επέλεξε ως EU Ambassador, υπογράμμισε ότι στα 18 του έφυγε από την Ελλάδα για να σπουδάσει στην Αγγλία, κάτι που συνέβη σχετικά εύκολα και με λίγα χρήματα. «Μια πολύ σημαντική εμπειρία που μετουσίωσα στη ζωή και την τέχνη μου. Επίσης, πολύ σημαντική είναι η δυνατότητα που μας δίνεται, ώστε να είμαστε μέλη της Ευρώπης να παίρνουμε μέρος ως κινηματογραφιστές στα εργαστήρια σεναρίου που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Εκεί μαθαίνω πραγματικά αν οι ιστορίες μου μπορεί να ενδιαφέρουν και άλλους, αν το χιούμορ των ταινιών μου μπορεί να μεταφερθεί σε μια άλλη γλώσσα», δήλωσε χαρακτηριστικά. Αφού τόνισε με θέρμη τη σημασία των διεθνών συμπαραγωγών και την ανάγκη η καλλιτεχνική δημιουργία να φέρνει κοντά τους λαούς, επεσήμανε ότι χάρη στην Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να μεταβεί σχετικά εύκολα σε μια άλλη χώρα για να κάνει γυρίσματα, αλλά και να χρησιμοποιήσει τα χρηματοδοτικά προγράμματα που προσφέρονται, όπως το Creative Media Program, το Eurimages και άλλα. «Το να ανήκεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση μοιάζει με το να ανήκεις σε μια οικογένεια. Δεν είναι πάντοτε όλα καλά. Αλλά πιστεύω ότι χωρίς αυτή τα πράγματα θα ήταν πολύ χειρότερα», συμπλήρωσε με νόημα.
Στη συνέχεια, ο λόγος δόθηκε στην κ. Ζουρνατζή, η οποία μίλησε συγκεκριμένα για την ευρωπαϊκή καμπάνια Eu&Me. Αρχικά αναφέρθηκε στο γεγονός ότι η καμπάνια αυτή ξεκίνησε αναγνωρίζοντας ότι πολύς κόσμος (και ιδιαίτερα στην Ελλάδα) δεν γνωρίζει πραγματικά ποια είναι τα οφέλη του από να ανήκει ένας λαός στην Ευρωπαϊκή Ένωση, πέρα από κάποια πολύ βασικά, όπως η εύκολη κινητικότητα για παράδειγμα. Επειδή λοιπόν υπάρχει ένα πολύ χαμηλό ποσοστό αποδοχής της Ευρώπης (της τάξης του 50%), ξεκίνησε μια εκστρατεία, η οποία είχε αρχικά ως στόχο τις απερχόμενες ευρωεκλογές, με σκοπό να απευθυνθεί στο ευρύ κοινό και κυρίως στους νέους που δεν κατανοούν τι σημαίνει να είναι κάποιος ευρωπαίος πολίτης. Χρησιμοποιήθηκε, λοιπόν, ο δίαυλος του σινεμά για να μπορέσει η καμπάνια να φτάσει και να αγγίξει αποδοτικά το κοινό της. «Τι καλύτερο από το σινεμά, για να μπορέσουμε να αφηγηθούμε ιστορίες, να αγγίξουμε θεματικές που έχουν να κάνουν με τη ζωή στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με την κινητικότητα, τα δικαιώματα, την εκπαίδευση και τη βιωσιμότητα. Ζητήσαμε λοιπόν από διακεκριμένους σκηνοθέτες να δημιουργήσουν ταινίες μικρού μήκους, έως 7 λεπτών, που θα πλαισιώσουν την καμπάνια μας», τόνισε. Αφού πρόσθεσε ότι η εκστρατεία είναι κυρίως ψηφιακή, παρέπεμψε το κοινό στο αντίστοιχο website όπου μπορεί κανείς να βρει trailers από τις προαναφερθείσες ταινίες, πραγματικές βίντεο-μαρτυρίες, με ιστορίες ανθρώπων των οποίων η ζωή έχει αλλάξει μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, συνεργασίες με influencers για την προώθηση της εκάστοτε καμπάνιας, παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και συνεργασίες με διάφορα νεανικά μέσα ενημέρωσης. «Ο στόχος μας είναι να έρθει όλο και περισσότερος νέος κόσμος προς εμάς και είναι αλήθεια ότι η καμπάνια έχει αγγίξει εκατομμύρια νέους. Όσον αφορά τις μικρού μήκους ταινίες που θα προβληθούν και στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, είχαμε την τιμή να συνεργαστούμε και με τον έλληνα σκηνοθέτη Γιώργο Ζώη, που γύρισε την ταινία Party Animal, ένα εξαιρετικό φιλμ. Επίσης, έχουμε δώσει το «παρών» και σε άλλα Φεστιβάλ, όπως το Animasyros και το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας. Ο κινηματογράφος αποτελεί το βασικό μας κανάλι, μέσω του οποίου επιχειρούμε να προσεγγίσουμε τον κόσμο», ολοκλήρωσε.
Τη σκυτάλη πήρε στη συνέχεια η Helene Skikos, αναφερόμενη στα οφέλη του προγράμματος Creative Europe, ενός προγράμματος που έχει ως σκοπό να υποστηρίξει τη δημιουργία και τον πολιτισμό στην Ευρώπη και να βοηθήσει στην ανάπτυξη μιας στέρεας ευρωπαϊκής πολιτισμικής ταυτότητας. Το επταετές πρόγραμμα που ξεκίνησε το 2013 φτάνει τώρα στο τέλος του και το 2020 θα ανακοινωθεί η έναρξη του νέου προγράμματος με σημαντικές προσθήκες. Η κ. Skikos αναφέρθηκε στους δύο βασικούς τομείς του προγράμματος, με πρώτο εξ αυτών το πρόγραμμα MEDIA, το οποίο θα αναλυθεί στη συνέχεια. Ο δεύτερος τομέας αφορά οποιαδήποτε καλλιτεχνική έκφανση, η οποία δεν περιέχει οπτικοακουστικά media. «Ο στόχος μας είναι να εντείνουμε την επικοινωνία και τη συνεργασία μεταξύ των χωρών-μελών του προγράμματος, αλλά και να υποστηρίζουμε ενεργά δίκτυα όπως κινηματογραφικά Φεστιβάλ. Να φέρνουμε ανθρώπους κοντά, μέσα και έξω από την Ευρώπη. Αυτή τη στιγμή, 41 χώρες είναι μέλη του προγράμματος, αλλά συνεργαζόμαστε και με άλλες χώρες, μη-μέλη. Αναλαμβάνουμε, επίσης, πρότζεκτ που έχουν να κάνουν με μεταφράσεις καλλιτεχνικών έργων και είμαστε πολύ περήφανοι γιατί έχουμε συνεργαστεί ενεργά με τη φετινή νικήτρια του βραβείου Νόμπελ λογοτεχνίας, την Olga Tokarczuk. Επίσης, μπορούμε να μπούμε εμείς ως εγγυητές ώστε οι καλλιτέχνες να μπορούν να λαμβάνουν ευκολότερα τραπεζικά δάνεια. Δίνουμε συν τοις άλλοις βραβεία μουσικής, ενώ βραβεύουμε και τις ευρωπαϊκές πολιτιστικές πρωτεύουσες κάθε χρόνο. Το 2020 είναι η σειρά του Νόβισαντ, αλλά και της Ελευσίνας στην Ελλάδα», υπογράμμισε.
Αναφερόμενη σε μια νέα δραστηριότητα του προγράμματος, η κ. Skikos μίλησε για το «Erasmus των καλλιτεχνών», όπως η ίδια το χαρακτήρισε. Αναφέρθηκε λοιπόν στο πρόγραμμα i-Portunus, ένα πρόγραμμα κινητικότητας που εφαρμόστηκε φέτος για πρώτη φορά και δίνει τη δυνατότητα σε δημιουργούς και καλλιτέχνες να επισκεφθούν μια άλλη χώρα της Ευρώπης και να συνεχίσουν εκεί το πρότζεκτ τους. Αυτό που πρέπει να κάνουν για αρχή είναι να επισκεφθούν το αντίστοιχο website του προγράμματος, να εγγραφούν και να συμπληρώσουν μια αίτηση όπου θα μιλούν για την επιλογή της χώρας, τους στόχους που έχουν θέσει, αλλά και το αποτέλεσμα που επιθυμούν να πετύχουν. «Αυτό που θέλουμε, είναι να δημιουργήσουμε μια κινητικότητα με συγκεκριμένο σκοπό. Η επίσκεψη μπορεί να διαρκεί από 15 έως 85 ημέρες και δεν ζητούμε κάποια απόδειξη για το πώς και πού ξοδεύτηκαν τα χρήματα που θα δίνουμε σε κάθε συμμετέχοντα. Πέρσι, 620.000 ευρώ δαπανήθηκαν σε 343 καλλιτέχνες που επιλέχθηκαν για το πρόγραμμα, στην πλειοψηφία τους γυναίκες. Είχαμε πάνω από 40.000 αιτήσεις, τόσο σε σχέση με εικαστικές όσο και με οπτικοακουστικές τέχνες. Δεκαπέντε από τους συμμετέχοντες ήταν Έλληνες και πολλοί από τους ευρωπαίους (κυρίως νέους) συμμετέχοντες επέλεξαν την Ελλάδα ως προορισμό. Από του χρόνου, το πρόγραμμα σκοπεύει να γίνει πιο ευέλικτο, με ταξίδια που μπορεί να είναι και πολύ μικρά, έως 7 ημέρες. Ο σκοπός μας είναι να εδραιώσουμε αυτό το πρόγραμμα περισσότερο, να γνωρίσει όλο και περισσότερη επιτυχία και να γίνει μια πύλη από την οποία ένας καλλιτέχνης θα ξεκινά τη διεθνή του καριέρα», τόνισε χαρακτηριστικά η Helene Skikos.
Η επόμενη ομιλήτρια ήταν η Άννα Κασιμάτη, η οποία μίλησε για το πρόγραμμα MEDIA, ένα από τα σημαντικότερα προγράμματα πολιτισμού που στηρίζει τον οπτικοακουστικό τομέα και ενισχύει τον κινηματογράφο εδώ και 27 χρόνια. «Βρισκόμαστε αισίως στην 5η φάση του προγράμματος που τρέχει έως το 2020 και έχει ως στόχο την απορρόφηση 800 εκατομμυρίων ευρώ. Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί με τρόπο που να στηρίζει το σύνολο της παραγωγικής αλυσίδας, ενώ το πρόγραμμα Eurimages είναι αυτό που ασχολείται κατά κύριο λόγο με την κινηματογραφική παραγωγή. Εμείς υποστηρίζουμε πρότζεκτ που έχουν μια ξεκάθαρα ευρωπαϊκή διάσταση, ενώ λαμβάνουν χρηματοδότηση από εμάς όχι μόνο διάφορα φεστιβάλ, αλλά και οτιδήποτε άλλο συμβάλλει στην προώθηση και εγκαθίδρυση ενός πιο αποτελεσματικού οπτικοακουστικού περιβάλλοντος», σημείωσε. Αναφερόμενη σε πιο τεχνικά ζητήματα, πρόσθεσε ότι οι επιδοτήσεις δίνονται όχι σε φυσικά πρόσωπα αλλά σε εταιρίες ή οργανισμούς και οι δικαιούχοι μπορεί να είναι τόσο δημόσιοι όσο και ιδιωτικοί φορείς. Το πρόγραμμα επίσης επιτρέπει συνεργασίες και με χώρες που δεν είναι μέλη του προγράμματος. Μέσω του αντίστοιχου website, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να βρει όλα τα απαραίτητα έγγραφα και να σχηματίσει μια πλήρη εικόνα των χρηματοδοτικών προγραμμάτων. Επίσης, μπορεί να λάβει συμβουλές και κατάρτιση από εξειδικευμένο προσωπικό, καθώς και βοήθεια στην παραγωγή αλλά και τη διανομή της ταινίας του. Δεν παρέλειψε επίσης να δώσει έμφαση στο γεγονός ότι το πρόγραμμα λειτουργεί συμπληρωματικά με την εθνική χρηματοδότηση, καθώς δεν καλύπτει το 100% των οικονομικών αναγκών. «Αυτό που ζητάμε εμείς είναι από τα πρότζεκτ να έχουν ένα διεθνή χαρακτήρα, να προωθούν τις συνεργασίες και να βασίζονται σε καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα. Γραφεία του προγράμματος βρίσκονται σε 39 χώρες, στελεχωμένα με ειδικούς που είναι έτοιμοι να βοηθήσουν τους ενδιαφερόμενους να καταλάβουν τη φιλοσοφία πίσω από το πρόγραμμα. Όσοι λοιπόν ενδιαφέρονται, μπορούν να εγγραφούν και εγώ προσωπικά σας παρακινώ να μην διστάσετε στιγμή», προέτρεψε το κοινό η κ. Κασιμάτη.
Φτάνοντας στο τέλος αυτής της πολύ ενδιαφέρουσας συζήτησης, ήταν η σειρά της Βασιλικής Διαγουμά να μιλήσει για τον νεοσύστατο φορέα ΕΚΟΜΕ που ξεκίνησε την πορεία του στις αρχές του 2018 και έχει ως βασικό στόχο να συνεισφέρει στο συνολικό τοπίο του πολιτισμού, καθώς και να βοηθήσει τους δημιουργούς ώστε οι ιδέες τους να γίνουν πράξη. Οι τρείς βασικοί πυλώνες της στήριξης της οπτικοακουστικής παραγωγής στην Ελλάδα, περιλαμβάνουν την προσέλκυση επενδύσεων (Cash Rebate), την ψηφιοποίηση οπτικοακουστικών έργων με σκοπό την προώθηση του εθνικού οπτικοακουστικού πλούτου και την εκπαίδευση, αποσκοπώντας στη δημιουργία «έξυπνων» θεατών.
Όσον αφορά την επενδυτική διάσταση του ΕΚΟΜΕ, η κ. Διαγουμά μίλησε για το cash rebate, το πρόγραμμα που επιστρέφει το 35% των δαπανών που έγιναν στην Ελλάδα για μια παραγωγή οποιουδήποτε είδους (κινηματογραφική, τηλεοπτική, παραγωγή ψηφιακού παιχνιδιού ή animation). «Αυτό που χρειάζεται να κάνει ο ενδιαφερόμενος είναι να παρουσιάσει ένα σταθερό χρηματοδοτικό πλάνο, να έχει ξοδέψει πάνω από 100.000 ευρώ στο πρότζεκτ και να έχει συμπληρώσει τον πίνακα με τα πολιτισμικά κριτήρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εμείς παρέχουμε μια πλήρως καταρτισμένη ομάδα υποστήριξης που παρέχει βοήθεια ήδη από το αρχικό στάδιο της σύλληψης της δημιουργικής ιδέας. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να αναφέρω τη συμπληρωματικότητα των χρηματοδοτικών προγραμμάτων. Ένα έργο, για παράδειγμα, μπορεί να χρηματοδοτηθεί ταυτόχρονα από το ΕΚΟΜΕ και από το πρόγραμμα MEDIA, με τη χρηματοδότηση να αγγίζει το 100% της συνολικής αξίας», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Κλείνοντας, η Βασιλική Διαγουμά έκανε σαφές ότι τα χρήματα αυτά είναι χρήματα των ελλήνων πολιτών που το κράτος επέλεξε να διαθέσει στους δημιουργούς. «Θέλουμε να βλέπουμε έργα να παίρνουν σάρκα και οστά. Πάνω από 70 πρότζεκτ, το 50% των οποίων είναι διεθνείς παραγωγές, έχουν πάρει το πράσινο φως για την επιχορήγηση. Επίσης, χαιρόμαστε πάρα πολύ που βλέπουμε ότι πραγματοποιούνται γυρίσματα σχεδόν σε όλες τις περιοχές της χώρας μας, ανοίγοντας διαρκώς νέες θέσεις εργασίας. Εμείς από την πλευρά μας προσπαθούμε να βελτιωνόμαστε συνεχώς κάνοντας τις αναγκαίες τροποποιήσεις και συμμετέχοντας σε όλα τα σημαντικά Φεστιβάλ της χώρας, τα οποία επιθυμούμε να βοηθάμε έμπρακτα», συμπλήρωσε, κλείνοντας τη σειρά των τοποθετήσεων.
Έναρξη Crossroads της Αγοράς
www.filmfestival.gr
60ό ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ || 31/10-10/11/2019
Έναρξη Crossroads της Αγοράς
Η αυλαία του 15ου Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads, το οποίο εντάσσεται στην Αγορά του ΦΚΘ, άνοιξε την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2019 στην Αποθήκη Γ΄, στο πλαίσιο του 60ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Η διευθύντρια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Ελίζ Ζαλαντό καλωσόρισε τους συμμετέχοντες στο 15ο Φόρουμ, σε ένα όπως είπε, «επαγγελματικό και παράλληλα φιλικό περιβάλλον». Το δικό του καλωσόρισμα έκανε και ο πρέσβης της φετινής Αγοράς, ηθοποιός και σκηνοθέτης Γιώργος Πυρπασόπουλος, ο οποίος αναφέρθηκε στο καθήκον που ανέλαβε να επικοινωνεί το περιεχόμενο και τις δράσεις της Αγοράς και ευχήθηκε σε όλους τους συμμετέχοντες καλή τύχη.
Η επικεφαλής της Αγοράς, Γιάννα Σαρρή παρουσίασε το πρόγραμμα των φετινών δράσεων (Agora Τalks, Works in Progress, Film Market, Thessaloniki Locarno Industry Academy International, Meet the Future, EUandMe), καθώς και τη νέα συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Οπτικοακουστικό Δίκτυο Γυναικών (EWA) που φέτος κάνει το mentoring session του για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη.
Το έργο της Κίνησης Ανάπηρων Καλλιτεχνών (Disabled Artists Movement), που συνεργάζεται για 3η χρονιά με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης παρουσίασε η εκπρόσωπος της Κίνησης Εμμανουέλα Πατηνιωτάκη, εξηγώντας ότι στο πλαίσιο της συνεργασίας οι ταινίες του Φεστιβάλ γίνονται προσβάσιμες από όλους μέσω της νοηματικής γλώσσας και υποτιτλισμών για άτομα με προβλήματα ακοής και ακουστικής περιγραφής για άτομα με προβλήματα όρασης.
Η μέχρι τώρα επικεφαλής του τμήματος Crossroads, Μαρί Πιέρ Μασιά παρέδωσε τη σκυτάλη στη διάδοχό της, Αγγελική Βέργου επισημαίνοντας ότι η ίδια στο εξής θα παραμείνει δίπλα στην ομάδα με διαφορετικό ρόλο. «Θα συνεχίσω ως καλλιτεχνική σύμβουλος να μοιράζομαι τις γνώσεις και το πάθος μου», τόνισε. Από την πλευρά της, η νέα επικεφαλής του Crossroads, Αγγελική Βέργου ανέφερε: «Είμαστε εδώ για να γιορτάσουμε τα 60 χρόνια Φεστιβάλ και παράλληλα τα 15 χρόνια της Αγοράς». Η κ. Βέργου σημείωσε: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ανακοινώνουμε τη συνεργασία μας με το Filmarket Hub, την online πλατφόρμα Αγοράς που φέρνει σε επαφή τις υπό εξέλιξη σειρές και ταινίες από την Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική με τους ανθρώπους της κινηματογραφικής βιομηχανίας: παραγωγούς, sales agents, τηλεοπτικά δίκτυα, over-the-top (ΟΤΤ) πλατφόρμες κ.α. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, θα πραγματοποιηθεί μια κοινή διαδικτυακή παρουσίαση των καλύτερων πρότζεκτ που έχουν επιλεγεί από το Crossroads Co-production Forum και το Connecting Cottbus».
Το τμήμα Crossroads της Αγοράς επιλέγει κινηματογραφικά σχέδια με βάση την ποιότητα του σεναρίου, τη δημιουργική ομάδα και την πιθανότητα παραγωγής τους. Στόχος του, να υποστηρίξει παραγωγούς ταινιών μεγάλου μήκους που σχετίζονται με την Κεντρική Ευρώπη, τα Βαλκάνια και τη Μεσόγειο.
Η επιτροπή του φετινού Crossroads αποτελείται από τους: Rita Dagher - παραγωγός, Senorita Films, Γαλλία, Peter Rommel - Παραγωγός, Rommel Productions, Γερμανία, Mira Staleva - Επικεφαλής του Sofia Meetings και παραγωγός, Βουλγαρία.
Φέτος, το 15ο Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads φιλοξενεί 15 projects.
Οι συντελεστές τους μίλησαν γι’ αυτά κατά την διάρκεια του mini pitching που πραγματοποιήθηκε στην έναρξη της δράσης. Πιο συγκεκριμένα:
ΑΚΡΥΛΙΚΟ, Σκηνοθεσία: Νίκος Πάστρας, Παραγωγή: Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος, Ανδρέας Ζουπάνος Κρητικός– Faliro House, Αμάντα Λιβανού – Neda Film, Ελλάδα
Μια έφηβη στην Αθήνα τις τελευταίες μέρες του σχολείου. Μία ταινία γεμάτη μουσική, αισθήματα, εφηβικό άγχος και παράλληλα μία περιπλάνηση στην ανεξάρτητη underground μουσική σκηνή της Αθήνας.
ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΟΥ ΚΙΜΩΝΑ, Σκηνοθεσία: Neritan Zinxhiria, Παραγωγή: Βασίλης Χρυσανθόπουλος – Plays2place, Ελλάδα
Μία σκοτεινή φαντασία που σταδιακά γίνεται αληθινή, μία ιστορία για τον θάνατο, το πένθος, τη συγχώρεση.
Ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΛΥΚΟΣ, Σκηνοθεσία: Θανάσης Νεοφώτιστος, Παραγωγή: Ιωάννα Μπολομύτη – Argonauts Productions, Συμπαραγωγή: Dibona Films, Ελλάδα | Γαλλία
Ένας έφηβος προσπαθεί να γίνει αποδεκτός από την οικογένεια και την κοινωνία γιατί είναι διαφορετικός: οι γύρω του τον θεωρούν καταραμένο επειδή έχει γαλάζια μάτια.
ΡΙΒΙΕΡΑ, Σκηνοθεσία: Ορφέας Περετζής, Παραγωγή: Κωνσταντίνος Βασίλαρος – Studiobauhaus, Συμπαραγωγή: KG Productions, Ελλάδα | Γαλλία
Μία τραγική κωμωδία με φόντο το Λαγονήσι, την ελληνική Ριβιέρα. Μία σπουδή στις αλλαγές, το παρελθόν, τη νοσταλγία μέσα από την ιστορία μίας μητέρας και της κόρης της όταν αποφασίζουν να πουλήσουν το σπίτι τους.
THIRD KIND, Σκηνοθεσία: Γιώργος Ζώης, Παραγωγή: Αντιγόνη Ρώτα, Στέλιος Κοτιώνης - Foss Productions, Συμπαραγωγή: Squared Square Films, Ελλάδα
Βαλκανικό ρετρό επιστημονικής φαντασίας. Αγγλόφωνο φιλμ με γυρίσματα σε πέντε χώρες. Κάπου στο μέλλον η Γη έχει εγκαταλειφθεί από τους κατοίκους της. Όμως, όταν αντιμετωπίζουν μία απειλή, οι γήινοι πρέπει να επιστρέψουν στον πλανήτη τους για να βρουν τρόπο σωτηρίας.
17 MOMENTS OF SUMMER, Σκηνοθεσία: Sonja Prosenc, Mitja Ličen, Παραγωγή: Rok Secen, Sonja Prosenc – Monoo, Σλοβενία | Κροατία
Ένα κωμικό δράμα σε 17 στιγμές/θραύσματα για τέσσερις ανθρώπους που συνδέονται μέσα από ένα πλέγμα σχέσεων κατά τη διάρκεια ενός ζεστού καλοκαιριού σε νησί της Μεσογείου.
HOW IS KATIA?, Σκηνοθεσία: Christina Tynkevych, Παραγωγή: Olha Matat, Veronika Stepanchuk – Evos Film, Ουκρανία σε συνεργασία με το MIDPOINT
Κοινωνικό δράμα με ηρωίδα μία γυναίκα η κόρη της οποίας σκοτώνεται σε τροχαίο. Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται μία 18χρονη κοπέλα. Ένα κυνήγι εκδίκησης και δικαιοσύνης γίνεται ιστορία κατανόησης και συγχώρεσης.
IRIS, Σκηνοθεσία: Μυρσίνη Αριστείδου, Παραγωγή: Nathalie Dennes– The Living, Συμπαραγωγή: Filmblades, 61 Films, Road Movies, Graal, Γαλλία| Κύπρος| Γερμανία| Ελλάδα
Ένα νεαρό κορίτσι επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει τις σχέσεις με τον αποξενωμένο πατέρα της στη σημερινή Κύπρο.
THE LAND BEYOND, Σκηνοθεσία: Nadine Sabil, Παραγωγή: Hala Lotfy - Hassala, Αίγυπτος
Ένας μύθος για τη χαμένη κληρονομιά. Ηρωίδα ένα βωβό κορίτσι που προσπαθεί να κρατήσει ζωντανή την ανάμνηση της μητέρας της μέσα από ένα νανούρισμα.
LET IT BE, Σκηνοθεσία: Łukasz Grzegorzek, Παραγωγή: Natalia Grzegorzek – Koskino Film, Πολωνία σε συνεργασία με το Sofia Meetings
Κάποιες φορές τα πράγματα δεν μπορεί να γίνουν χειρότερα ή μήπως όχι; Το ερώτημα αυτό απασχολεί την ηρωίδα. Μία σύγχρονη με θέμα τις σχέσεις και τις ισορροπίες στο πλαίσιο μίας οικογένειας και τον κίνδυνο να μετατραπούν σε αληθινή κόλαση.
LEYLA, Σκηνοθεσία: Erol Mintas, Παραγωγή: Etienne de Ricaud – Caractères Productions, Γαλλία/ Τουρκία
Ένα 19χρονο κορίτσι κουρδικής καταγωγής αποφασίζει να ακολουθήσει τα όνειρά της και φτάνει στη Μασσαλία όπου παντρεύεται έναν συμπατριώτη της. Όμως τα πράγματα δεν έρχονται όπως τα περίμενε και η κοπέλα πρέπει να αγωνιστεί για να υλοποιήσει το όνειρό της.
LUNA PARK, Σκηνοθεσία: Florenc Papas, Παραγωγή: Dritan Huqi, Συμπαραγωγή: Argonauts Production, Αλβανία | Ελλάδα
Η ιστορία ενός ζευγαριού όπως διαδραματίζεται το 1997 στην Ελλάδα και την Αλβανία. Ένα μέρος του φιλμ θα γυριστεί στη Θεσσαλονίκη.
OCEANE, Σκηνοθεσία: Eva Pervolovici, Παραγωγή: Tudor Giurgiu – Libra Films, Ρουμανία
Ένα κορίτσι από το Παρίσι ερωτεύεται έναν Ρουμάνο φωτορεπόρτερ. Μία ταινία που προσεγγίζει το μείζον ζήτημα της μετανάστευσης σε μία Ευρώπη που αλλάζει μέσα από τη ζωή νέων που έχουν χάσει τον προσανατολισμό τους.
PLANET 7693, Σκηνοθεσία: Gojko Berkuljan, Παραγωγή: Marko Jaćimović, A Production, Συμπαραγωγή: Ivica Vidanović, Cinne Rent & Production,Μαυροβούνιο | Σερβία
Οικογενειακό δράμα με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας. Μία ασυνήθιστη, συναισθηματική, νοσταλγική ιστορία. Ήρωας ένα αγόρι που προσπαθεί να αποκαταστήσει τις σχέσεις της οικογένειάς του μετά από ένα τραγικό γεγονός.
WITH SKIN AND HAIR, Σκηνοθεσία: Elene Naveriani, Παραγωγή: Britta Rindelaub, ALVA Films, Ελβετία | Γεωργία
Ταινία με ιστορικές αναφορές σε ένα θρυλικό πρόσωπο της ορθόδοξης παράδοσης στη Γεωργία. Η ιστορία μίας γυναίκας που παλεύει κόντρα στον σεξισμό, την καταπίεση και τις προκαταλήψεις.
Το Crossroads συνεργάζεται με:
Το Crossroads συνεργάζεται επίσης και με το MIDPOINT - A Training and Networking Platform for Film and TV Development.
Η Αγορά, στην οποία εντάσσεται το Crossroads, αποτελεί το αναπτυξιακό κομμάτι του Φεστιβάλ, το οποίο συγκεντρώνει ένα διεθνές δίκτυο επαγγελματιών και προσφέρει το χώρο, αλλά και τις συνθήκες για συναντήσεις, συζητήσεις και επαγγελματικές συμφωνίες σε μια ανεπίσημη, φιλόξενη και επαγγελματική ατμόσφαιρα. Η Αγορά του ΦΚΘ υποστηρίζεται από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Creative Europe του MEDIA.
Τα βραβεία της Αγοράς του ΦΚΘ θα απονεμηθούν την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019, στις 22:00 στην Αποθήκη Γ’.