1ο Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής και Δημιουργικής Θέασης του Κινηματογράφου

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

και το Κέντρο Δημιουργικής Γραφής

 

παρουσιάζουν

 

το πρώτο διήμερο Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής και Δημιουργικής Θέασης του Κινηματογράφου

 

“ Ιστορίες Επιθυμίας: από τη θέαση στη λέξη ”

 

Το τμήμα εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Κέντρο Δημιουργικής Γραφής διοργανώνουν στις 16 και 17 Δεκεμβρίου, στην αίθουσα Παύλος Ζάννας, μία πρωτοποριακή δράση, το πρώτο διήμερο Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής και Δημιουργικής Θέασης του Κινηματογράφου, για έφηβους θεατές. Ερέθισμα εκκίνησης της δημιουργικής διαδικασίας στο Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής, «Ιστορίες Επιθυμίας από τη θέαση στη λέξη», θα αποτελέσουν αποσπάσματα από ταινίες που συμμετείχαν στο τμήμα Focus: Teenage Lust/Teenage Angst του 47ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Μέσα από την διαδικασία επιτυγχάνεται μία μοναδική νίκη: για πρώτη φορά στα χρονικά ενός κινηματογραφικού θεσμού στην Ελλάδα, οι νεαροί θεατές απελευθερώνονται από την παθητικότητα της θέασης και διαχειρίζονται με τρόπο βαθιά δημιουργικό και πολύτιμο την ατομική τους αλήθεια, ολοκληρώνοντας με τα δικά τους μέσα την κινηματογραφική αφήγηση.

 

Στο πιλοτικό αυτό πρόγραμμα θα συμμετάσχουν 30 κινηματογραφόφιλοι ηλικίας 14-16 ετών από ιδιωτικά, δημόσια και διαπολιτισμικά σχολεία της πόλης, οι οποίοι δήλωσαν συμμετοχή. Με οδηγό τη φιλοσοφία της θέασης, τα παιδιά προσδιορίζουν τα ατομικά τους όρια απέναντι στην επιθυμία και τις λέξεις που αυτή υποδύεται. Μέσα από αυτή τη διαδικασία οι συμμετέχοντες θα αναζητήσουν εναλλακτικούς κώδικες θέασης της κινηματογραφικής εικόνας και θα εφαρμόσουν την Δημιουργική Γραφή ως ένα πολύτιμο εργαλείο διαχείρισης της προσωπικής τους αλήθειας.

 

Η ιστορία του ματιού και η εξουσία μέσα από κείμενα του George Batailles, το ορατό και το μη ορατό του Michel Foucault, το πάθος για το πραγματικό του Slavoj Zizek και η χαρτογράφηση του πάθους από τον Gilles Deleuze απελευθερώνονται από το ακαδημαϊκό τους περίβλημα και μετατρέπονται σε πυξίδες προσανατολισμού. Η φιλμογραφία του εφηβικού πόθου και της εφηβικής αγωνίας, όπως προτείνεται από την ενότητα Focus: Teenage Lust/Teenage Angst, εμπλουτίζεται με απροσδόκητες αναζητήσεις της αλήθειας του φύλου και της φυλής, με αφετηρία επιλεγμένα αποσπάσματα ταινιών από τη Γαλλία, το Χονγκ-Κονγκ, την Ουγγαρία, τη Νότιο Κορέα και τις ΗΠΑ.

 

Η εικόνα με αυτόν τον τρόπο, αποκωδικοποιείται και απελευθερώνεται στο χαρτί. Οι νέοι αναζητούν τώρα τη δική τους, προσωπική φωνή. Η εφηβική αγωνία και ο εφηβικός πόθος περνούν από το μάτι, στη δημιουργική σκέψη και τελικά στην δημιουργική γραφή.