10ο ΦΝΘ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ: ΜΑΡΙΑ ΛΕΩΝΙΔΑ - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΕΡΝΙΚΟΣ - ΜΑΝΩΛΗΣ ΔΗΜΕΛΛΑΣ - ΑΛΙΝΤΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

10ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης –
Εικόνες του 21ου Αιώνα
7-16 Μαρτίου 2008

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟY

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΜΑΡΙΑ ΛΕΩΝΙΔΑ – ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΕΡΝΙΚΟΣ – ΜΑΝΩΛΗΣ ΔΗΜΕΛΛΑΣ – ΑΛΙΝΤΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ



Συνέντευξη τύπου έδωσαν την Πέμπτη 13 Μαρτίου το μεσημέρι, στο Πράσινο Δωμάτιο στο Ολύμπιον, οι σκηνοθέτες Δημήτρης Βερνίκος (Ο καθρέφτης και το μαχαίρι), Αλίντα Δημητρίου (Πουλιά στο βάλτο), Μανώλης Δημελλάς (Live and let live) και η Μαρία Λεωνίδα (Η πρώτη μου φορά).

Η ταινία της Μαρίας Λεωνίδα με τίτλο Η πρώτη μου φορά, μιλά για την περίοδο της πρώτης εγκυμοσύνης και τα αντικρουόμενα αισθήματα που νιώθει μια γυναίκα όταν μπει σ’ αυτήν τη διαδικασία. «Είναι ένα θέμα καθαρά υποκειμενικό. Εγώ κατέθεσα την προσωπική μου εμπειρία, με την οποία όμως, όπως μου είπαν, ταυτίζονται αρκετές γυναίκες», σχολίασε σχετικά η δημιουργός. «Τα συναισθήματα που κυριαρχούν είναι αυτά της αμφιβολίας και του έντονου φόβου. Αυτό που παρατήρησα στην προβολή της ταινίας μου στο Φεστιβάλ και με έχει συγκινήσει είναι ότι γυναίκες διαφορετικών ηλικιών και νοοτροπιών ταυτίστηκαν με την ταινία και απενεχοποίησαν το συναίσθημα της αποτυχίας που αισθάνονται οι γυναίκες σ’ αυτή τη φάση της ζωής τους», συμπλήρωσε ενώ υπογράμμισε το γεγονός ότι στην εποχή μας έχει επικρατήσει το lifestyle ακόμα και στη μητρότητα, παρόλα αυτά είναι πολλές οι γυναίκες που δεν τα βλέπουν όλα “ροζ”».

Ο Δημήτρης Βερνίκος με την ταινία του Ο καθρέφτης και το μαχαίρι σκιαγραφεί τη μουσική ιδιοφυία του Μάνου Χατζιδάκι. Σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετώπισε ο Δ. Βερνίκος είπε ότι αφορούσαν κυρίως στη συγκέντρωση και την ταξινόμηση του υλικού του: «Μου πήρε αρκετά χρόνια να κάνω μια έρευνα σε βάθος, γιατί πέρα από το ταλέντο, με ενδιέφερε να φέρω στην επιφάνεια την προσωπικότητα του Μάνου». Επίσης δήλωσε πως του είναι δύσκολο να απαντήσει στο ερώτημα αν θα άρεσε η δουλειά του στον ίδιο τον Χατζιδάκι, ωστόσο σημείωσε πως εκείνος προσπάθησε να φέρει στην επιφάνεια μια ξεκάθαρη εικόνα για την προσωπικότητα του. Αυτό που ανακάλυψε τελικά για τον Έλληνα μουσικοσυνθέτη ήταν, όπως είπε, «ότι ήταν πολύ συνεπής σ’ αυτά που πίστευε, μέχρι το τέλος».

Την ιστορία του Δημήτριου Τσαφέντα, που δολοφόνησε τον αρχιτέκτονα του απαρτχάιντ στη Ν. Αφρική, εξιστορεί στην ταινία του Live and let live, ο Μανώλης Δημελλάς. «Το αν ήταν τρελός ή ήρωας δεν έχει απαντηθεί ακόμη. Εξαρτάται από την ηθική του καθενός στο τι απάντηση μπορεί να δώσει», είπε ο σκηνοθέτης. Ο λόγος που τον οδήγησε να κάνει αυτήν την ταινία, όπως είπε, ήταν ότι ήθελε να δείξει πως «το ίδιο το σύστημα μπορεί να φάει, να θάψει και να πετάξει κάποιον όταν δεν του κάνει πια».

Πουλιά στο βάλτο είναι ο τίτλος του ντοκιμαντέρ της σκηνοθέτιδας Αλίντας Δημητρίου, που αναφέρεται στη συμμετοχή και την προσφορά των γυναικών στην Αντίσταση κατά την περίοδο της Κατοχής. «Οι μνήμες που κουβαλάνε αυτές οι γυναίκες μισό αιώνα μετά δεν έχουν αλλοιωθεί. Υποφέρουν ακόμη και δεν έχουν ξεπεράσει το αίσθημα της απειλής», είπε η Α. Δημητρίου. «Κατανοώ αυτό το συναίσθημα και την ίδια στιγμή λυπάμαι που δεν ήμουν 7-8 χρόνια μεγαλύτερη για να συμμετάσχω κι εγώ μαζί τους στον αγώνα», συμπλήρωσε. Αναφερόμενη στις νέες γενιές η κ. Δημητρίου είπε ότι είναι σημαντικό να γνωρίζουν την ιστορία, ωστόσο δεν τις θεωρεί λιγότερο γενναίες. «Η ιστορία άλλωστε γίνεται με τη ψυχή και όχι με το μυαλό», τόνισε κλείνοντας η σκηνοθέτις.