10ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΑΛΛΟΦΩΝΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


10ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΑΛΛΟΦΩΝΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, Ολύμπιον, 9 - 15 Απριλίου 2009

Το Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης παρουσιάζουν το 10ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδας στη Θεσσαλονίκη, στο ΟΛΥΜΠΙΟΝ, από τις 9 έως τις 15 Απριλίου, δίνοντας για δέκατη συνεχή χρονιά την ευκαιρία στους σινεφίλ της πόλης να απολαύσουν τις καλύτερες στιγμές της πρόσφατης γαλλόφωνης παραγωγής.

To Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδας, μια διοργάνωση της Γαλλικής Πρεσβείας στην Ελλάδα και του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών, έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο σημαντικά φεστιβάλ της νότιο-ανατολικής Ευρώπης. Αξίζει να σημειωθεί πως παρατηρείται σταδιακή αύξηση στην ελληνική αγορά γαλλικών ταινιών τα τελευταία τρία χρόνια, με τις γαλλικές ταινίες στην Ελλάδα να αντιπροσωπεύουν για το 2009 το 8% της συνολικής παραγωγής, ένα ποσοστό από τα πιο υψηλά παγκοσμίως. Γι αυτούς τους λόγους η UNIFRANCE (Κρατικός Oργανισμός για την Προώθηση του Γαλλικού Κινηματογράφου) εντείνει την υποστήριξή της στη διοργάνωση του Φεστιβάλ σε αναγνώριση της θετικής αυτής κίνησης των Ελλήνων διανομέων.

Στο 10ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδας στη Θεσσαλονίκη θα προβληθούν συνολικά 23 ταινίες, 17 από το Επίσημο Πρόγραμμα του φεστιβάλ, 2 από την ενότητα Ταινίες για Παιδιά και 4 από την ενότητα Λευκή Κάρτα στον Patrick Brion που πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Ταινιοθήκη της Ελλάδος. Επιπλέον, φέτος το κοινό της Θεσσαλονίκης θα έχει την μοναδική ευκαιρία να απολαύσει απο κοντά τη δουλειά του φωτογράφου των αστέρων, του καταξιωμένου γάλλου δημιουργού Renaud Monfourny, ο οποίος τα τελευταία χρόνια, μέσα από τις σελίδες του περιοδικού «Les inrockuptibles», καταθέτει τη δική του ματιά στο παγκόσμιο star system, δημιουργώντας ξεχωριστά πορτραίτα δημοφιλών ηθοποιών, σκηνοθετών, ανθρώπων του κινηματογράφου. Η έκθεση του Renaud Monfourny, η οποία πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Γαλλικό Προξενείο, το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης και το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, θα φιλοξενηθεί στο Φουαγιέ του Ολύμπιον από τις 6 έως τις 15 Απριλίου.

Όπως κάθε χρόνο, το επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδας, φέρνει στην Θεσσαλονίκη μια επιλογή από ό, τι πιο ιδιαίτερο έχει να επιδείξει η πρόσφατη γαλλόφωνη παραγωγή, ταινίες αγαπημένων σκηνοθετών, αλλά και πρωτοεμφανιζόμενων νέων ταλέντων που αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν στο αυριανό παγκόσμιο σινεμά. Οι νέες ταινίες των Ζαν Φρανσουά Ρισέ, Φιλίπ Γκαρέλ, Μπάρμπετ Σρέντερ, Πασκάλ Τομά, Κριστόφ Ονορέ, Ανιές Βαρντά και Ζοσιάν Μπαλασκό, θα προβληθούν μεταξύ άλλων, για πρώτη φορά στην αίθουσα του Ολύμπιον.

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ενότητα «Λευκή Κάρτα στον Patrick Brion»: Ο αναγνωρισμένος ιστορικός του κινηματογράφου - ο οποίος μέσα από την κλασσική πλέον εκπομπή «Cinema de Minuit» του καναλιού France 3, φέρνει για δεκαετίες το γαλλικό κοινό σε επαφή με σινεφιλικές ταινίες, ανοίγοντας τους ορίζοντές του στα ατελείωτα αποθέματα του παγκόσμιου κινηματογράφου – επιλέγει για τους θεατές του 10ου Γαλλόφωνου Φεστιβάλ, τέσσερα αριστουργήματα της 7ης Τέχνης.

Και φυσικά, το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου στη Θεσσαλονίκη προσεγγίζει και τους μικρούς φίλους του κινηματογράφου, με την προβολή δυο ταινιών που στοχεύουν να κερδίσουν τόσο τους ίδιους, όσο και τους ενήλικους θεατές.


ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ 10ΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΑΛΛΟΦΩΝΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:


ΕΠΙΣΗΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

MESRINE: L’INSTICT DE MORT (PARTIE 1) – MESRINE: ΤΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ (ΜΕΡΟΣ Α), Jean Francois Richet, 113’

Το πρώτο μέρος του θρύλου του Mesrine. Ξεκινώντας από τη δεκαετία του ’60 στο Παρίσι και φτάνοντας μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’70 στον Καναδά, η αφετηρία της διαδρομής ενός εγκληματία που ξεπέρασε κάθε προηγούμενο: του Jacques Mesrine.

MESRINE: ENNEMI PUBLIC NUMERO 1 (PARTIE 2) – MESRINE: ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΥΠ’ΑΡΙΘΜΟΝ 1 (ΜΕΡΟΣ Β), Jean Francois Richet, 132’
Το δεύτερο μέρος του θρύλου του Mesrine, με τις θεαματικές εγκληματικές πράξεις εκείνου που τα μέσα ενημέρωσης θα ανακηρύξουν ως τον «υπ’ αριθμόν ένα δημόσιο εχθρό» και που ολόκληρη η δύναμη της γαλλικής αστυνομίας θα καταδιώκει ασταμάτητα μέχρι τον θάνατό του. Δύο αλληλένδετες ταινίες, υποψήφιες στα βραβεία Cesar 2009 στις κατηγορίες καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, α΄ ανδρικού ρόλου, μουσικής, φωτογραφίας, σκηνικών, ηχοληψίας, μοντάζ, κοστουμιών και διασκευασμένου σεναρίου. Εκρηκτική η μορφή του Vincent Cassel στον πρωταγωνιστικό ρόλο, πλαισιωμένου από τους Cecile De France, Gerard Depardieu και Elena Anaya.

LA FRONTIERE DE L’ AUBE – ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ, Philipe Garrel, 105’

Μια σταρ πέφτει στον έρωτα ενός φωτογράφου, όταν ο σύζυγός της την παραμελεί. Η νέα δημιουργία του «τελευταίου παιδιού της nouvelle vague», μια ερωτική, αφαιρετική, πνευματώδης ελεγεία, δίνει στον Philippe Garrel την ευκαιρία να σκηνοθετήσει, για δεύτερη φορά μετά Les Amants Rreguliers, τον γιο του Louis.

LADY JANE, Robert Guediguian, 102’
Ενας από τους πιο αγαπημένους, τρυφερούς και πολιτικοποιημένους γάλλους σκηνοθέτες, χρησιμοποιεί ένα τρίο από σταθερούς συνεργάτες / ηθοποιούς (Ariane Ascaride, Jean-Pierre Darroussin, Gerard Meylan) για να κατακρίνει – πάντα με χάρη – τη βία. Χαρακτηριστικά συγκροτημένη και συνειδητοποιημένη σκνοθεσία, από έναν από τους αγαπημένους δημιουργούς του γαλλικού σινεμά.

INJU, LA BETE DANS L’OMBRE – INJU, ΤΟ ΚΤΗΝΟΣ ΣΤΗ ΣΚΙΑ, Barbet Schroeder, 105’

Ο πολυμήχανος σκηνοθέτης βυθίζεται αυτή τη φορά στο μυστήριο της Ανατολής, εγκαθίσταται στην Ιαπωνία και οδηγεί τον πρωταγωνιστή του, Benoit Magimel, σ’ ένα δαίδαλο κινδύνου, αισθησιασμού, τρόμου και αίματος.

LE CRIME EST NOTRE AFFAIRE – ΕΙΔΙΚΟΤHΣ ΜΑΣ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ, Pascal Thomas, 109’

Ενα απολαυστικό μυστήριο της Αγκαθα Κρίστι, ένα θεαματικό καστ (Catherine Frot, Andre Dussollier, Chiara Mastroianni, Melvil Poupaud) και η πιο χαριτωμένη γαλλική ερμηνεία του βρετανικού χιούμορ θα μας οδηγήσουν στη λύση του μυστηρίου, του πώς ένα ακόμα Φεστιβάλ έφτασε στο τέλος του!

ESPION(S) – ΚΑΤΑΣΚΟΠΟΙ ΠΑΝΤΟΥ, Nicolas Saada, 99’

Η εκμετάλλευση, η προδοσία και ο μοιραίος έρωτας – ένα πραγματικό νεο-νουάρ με διεθνές καστ (Guillaume Canet, Geraldine Pailhas, Stephen Rea, Hippolyte Girardot), καθιστά τον σκηνοθέτη του αποκάλυψη του νέου γαλλικού κινηματογράφου.

LE PREMIER JOUR DU RESTE DE TA VIE – Η ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΥΠΟΛΟΙΠΗΣ ΖΩΗΣ ΣΟΥ, Remi Bezancon, 114’

Πέντε καθοριστικές ημέρες στη ζωή μια πενταμελούς οικογένειας, πέντε ημέρες πιο σημαντικές από τις άλλες. Μετά από κάθε τέτοια μέρα, τίποτα πια δε θα είναι όπως την προηγούμενη. Υποψηφιότητες στα βραβεία Cesar 2009 στις κατηγορίες καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, α΄ ανδρικού ρόλου, πρωτοεμφανιζόμενου άνδρα ηθοποιού, πρωτοεμφανιζόμενης γυναίκας ηθοποιού, μουσικής, μοντάζ, πρωτότυπου σεναρίου. Δεύτερη, μόλις, μεγάλου μήκους ταινία του σκηνοθέτη, που έκλεψε τις εντυπώσεις στη φετινή γαλλική παραγωγή.

CLIENTE – ΠΕΛΑΤΙΣΣΑ, Josiane Balasko, 105’

Η Judith είναι μια γοητευτική πενηντάρα. Παρουσιάζει μια εκπομπή τηλεμάρκετινγκ, ζει μόνη της, το κοντινότερο άτομο στη ζωή της είναι η αδελφή της, η Irene, η οποία είναι και η μόνη που γνωρίζει το μυστικό της: η Judith απολαμβάνει τακτικά τις υπηρεσίες νεαρών αντρών, που τους διαλέγει στο Διαδίκτυο από σελίδες για συνοδούς κυριών. Έτσι συναντάει τον Patrick και αρχίζει να τον εκτιμάει για την ευγένειά του, τη γοητεία του και την απλότητά του. Όμως ο Patrick είναι παντρεμένος και βαθιά ερωτευμένος με τη γυναίκα του, η οποία νομίζει πως ο άντρας της δουλεύει σε οικοδομές…


J’AI TOUJOURS REVE D’ ETRE UN GANGSTER – ΑΧ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΜΟΥΝ ΓΚΑΝΓΚΣΤΕΡ!, Samuel Benchetrit, 108’

Τέσσερις μικρές ιστορίες ψευτοαπατεώνων... Απολαυστικοί διάλογοι και αξιολάτρευτοι αντιήρωες σε μια γοητευτική ταινία από τον δημιουργό του Janis et John.


LA BELLE PERSONNE – ΕΝΑΣ ΩΡΑΙΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, Christophe Honore, 88’

Κάθε είδους έρωτας μπορεί ν’ ανθίσει, κάθε είδους πόνος να εφαρμοστεί. Πιο σκοτεινή, πιο τραγική, πιο δυνατή από τις προηγούμενες ταινίες του Honore (Les Chansons d’Amour, Dans Paris, Ma mere), μια ανεπανάληπτη ιστορία καταδικασμένου πάθους. Υποψήφια για τρία Cesar (Σεναρίου και Πρωτοεμφανιζόμενου Ανδρα και Γυναίκας Ηθοποιού), φέρει στο καστ της τον γοητευτικό Louis Garrel, τον φέρελπι Gregoire Leprince-Ringuet και τη νεαρή καλλονή Lea Seydoux, η οποία συμμετέχει στη νέα ταινία του Quentin Tarrantino, Inglourious Basterds.

UN BARRAGE CONTRE LE PACIFIQUE – ΕΝΑ ΦΡΑΓΜΑ ΣΤΟΝ ΕΙΡΗΝΙΚΟ, Rithy Panh, 115’

Ινδοκίνα, 1931. Μια μητέρα που αγωνίζεται να επιβιώσει και να μεγαλώσει τα δυο της παιδιά, διοχετεύει όση ενέργεια έχει σε ένα τρελό σχέδιο: να χτιστεί με τη βοήθεια των αγροτών του χωριού ένα φράγμα που θα προστατεύει το κτήμα της από τη θάλασσα. Ευκαιρία για την Isabelle Huppert ν’ αναδείξει για άλλη μια φορά το ταλέντο της, έχοντας στον πλάι της τον γοργά ανερχόμενο Gaspard Ulliel.

COMME UNE ETOILE DANS LA NUIT – ΣΑΝ ΕΝΑ ΑΣΤΕΡΙ ΜΕΣ ΣΤΗ ΝΥΧΤΑ, Rene Feret, 90’

Μια ταινία βασισμένη στην πεποίθηση ότι ο έρωτας μπορεί να νικήσει τα πάντα, ακόμα και το θάνατο, από τον σκηνοθέτη που έλαμψε με το ταλέντο το από τη δεκαετία του ’70 κι εξακολουθεί να διατηρεί την προκλητική του μαγεία.

LE BAL DES ACTRICES – ΓΥΡΩ, ΓΥΡΩ ΟΛΕΣ, Maiwenn, 105’

Μια σκηνοθέτις θέλει να γυρίσει ένα ντοκιμαντέρ με θέμα τις ηθοποιούς, όλες τις ηθοποιούς: τις λαϊκές, τις άγνωστες, τις διανοούμενες, τις κωμικές, τις λησμονημένες… Διαπεραστική ματιά στη γυναικεία φύση, με τον φακό ν’ απαθανατίζει τις ωραιότερες σύγχρονες γαλλίδες ηθοποιούς, Jeanne Balibar, Romane Bohringer, Julie Depardieu, Melanie Doutey, Marina Fois, Estelle Lefebure, Muriel Robin, Karin Viard και την ηγερία τους, Charlotte Rampling.

LES PLAGES D’AGNES – ΟΙ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ, Agnes Vardas, 110’

Καθώς επανέρχεται στις ακτές που έχουν σημαδέψει τη ζωή της, η Varda επινοεί μια μορφή αυτο-ντοκιμαντέρ. Η Agnes σκηνοθετεί τον εαυτό της ανάμεσα σε αποσπάσματα από ταινίες της, εικόνες και ρεπορτάζ. Μοιράζεται μαζί μας με χιούμορ αλλά και με συγκίνηση τα πρώτα της βήματα ως φωτογράφου στο θέατρο και στη συνέχεια ως ανατρεπτικής σκηνοθέτριας στη δεκαετία του ‘50, τη ζωή της με τον Jacques Demy, τη στράτευσή της στο φεμινιστικό κίνημα, τα ταξίδια της στην Κούβα, στην Κίνα και στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη διαδρομή της ως ανεξάρτητης παραγωγού, την οικογενειακή της ζωή και την αγάπη της για τις ακτές. Μια γυναίκα ελεύθερη και περίεργη! Βραβείο Cesar 2009 Καλύτερου Ντοκιμαντέρ.

COLUCHE, L’HISTOIRE D’UN MEC – COLUCHE, ΕΝΑΣ ΚΛΟΟΥΝ ΓΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΣ, Antoine de Caunes, 103’

Μπορεί ένας «κλόουν» να εκλεγεί Πρόεδρος, ή μήπως ο Πρόεδρος είναι, ούτως ή άλλως, κλόουν; Ο ανήσυχος σκηνοθέτης και ηθοποιός Antoine de Caunnes ξαναδίνει ζωή στον Γάλλο κωμικό Coluche, μέσα από την υποψήφια για Cesar ερμηνεία του Francois-Xavier Demaison και δημιουργεί όχι απλώς μια μεγάλη εισπρακτική και κριτική επιτυχία, αλλά κι ένα σημαντικό πολιτικό σχόλιο.

HOME / ΣΠΙΤΙ, Ursula Meier, 97’

Ενα σπίτι στη μέση του πουθενά, καταφύγια μιας οικογένειας που δεν επικοινωνεί με κανέναν. Δίπλα του, ένας παλιός αυτοκινητόδρομος σε αχρηστεία. Μόνο που σύντομα ο αυτοκινητόδρομος θα τεθεί σε λειτουργία, φέροντας τον κόσμο στο πέρασμα του μοναχικού σπιτιού. Πρώτη μεγάλου μήκους από την πολυβραβευμένη σκηνοθέτιδα, υποψήφια για Cesar Καλύτερης Ταινίας, Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη, Φωτογραφίας και Σκηνικών, με πρωταγωνίστρια την Isabelle Huppert σ΄ένα ρόλο που μοιάζει φτιαγμένος για εκείνη.

ΤΑΙΝΙΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

LES ENFANTS DE TIMPELBACH – ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ TIMPELBACH, Nicolas Bary, 95’

Ποιο παιδί δε θα ήθελε να ζήσει σ’ ένα χωριό χωρίς γονείς; Ο Bary μεταφέρει στην οθόνη το μυθιστόρημα του Henry Winterfeld και δημιουργεί ένα κόσμο μαγικής αναστάτωσης, με εμφανίσεις από τους Gerard Depardieu και Carole Bouquet. Η ταινία βραβεύτηκε με το Cesar Καλύτερης Σκηνογραφίας.

MIA ET MIGOU – H MIA KAI TO MIGOU, Jacques-Remy Girerd, 91’

Μεγάλου μήκους ταινία του Girerd, με animation πλαστελίνης, οδηγεί τη μικρή Μία σ’ ένα ταξίδι κατά μήκος της λατινικής Αμερικής, όπου ανακαλύπτει μυστηριώδη όντα κι έρχεται σ’ επαφή με τις δυνάμεις της φύσης.


ΛΕΥΚΗ ΚΑΡΤΑ ΣΤΟΝ PATRICK BRION

MADAME DE… - Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΚΥΡΙΑ, 1953, Max Ophuls, 105’

Για να πληρώσει ένα χρέος από χαρτοπαίγνιο, η Madame de... πουλάει τα σκουλαρίκια σε σχήμα καρδιάς που της είχε προσφέρει ο σύζυγός της. Έπειτα από λίγο καιρό, ο βαρόνος Donati, με τον οποίο είναι ερωτευμένη, της κάνει δώρο τα ίδια σκουλαρίκια.

LA BELLE ET LA BETE - Η ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ, 1946, Jean Cocteau, 96’

Κάπου παλιά μέσα στον χρόνο, μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας καλόκαρδος άνθρωπος που έμεινε χήρος και ζούσε μαζί με τα τέσσερα παιδιά του. Ένα από αυτά ήταν και η Belle (Πεντάμορφη), μια κοπέλα που, όσο αχάριστες και στριμμένες ήταν οι δύο μεγαλύτερες αδελφές της, τόσο καλή και αφοσιωμένη ήταν εκείνη στον πατέρα της. Κάποιο βράδυ, την ώρα που γυρνούσε προς το σπίτι του, ο πατέρας έχασε τον δρόμο του και βρήκε καταφύγιο σε έναν μαγεμένο πύργο όπου του προσφέρθηκε φαγητό και ξεκούραση. Καθώς έφευγε από το μέρος αυτό, έκοψε ένα τριαντάφυλλο για να το προσφέρει στην Belle, ξεσηκώνοντας την οργή του αφέντη του πύργου, που μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν είχε κάνει την εμφάνισή του. Ένα πλάσμα μυθικό, το μισό άνθρωπος και το άλλο μισό ζώο, που καταδίκασε τον πατέρα είτε να πεθάνει είτε να του παραδώσει μία από τις κόρες του…

LE CORBEAU – TO KOPAKI, 1943, Henri-Georges Clouzot, 92’

Τα σημαίνοντα πρόσωπα του Saint-Robin, μιας μικρής επαρχιακής πόλης, αρχίζουν να δέχονται ανώνυμες συκοφαντικές επιστολές που στο τέλος τους έχουν την υπογραφή «Το κοράκι». Οι καταγγελίες εστιάζονται συχνά στο πρόσωπο του γιατρού Remi Germain, ο οποίος κατηγορείται ότι προχωρά σε εκτρώσεις, αλλά αναφέρονται και σε άλλα πρόσωπα της πόλης. Η κατάσταση χειροτερεύει όταν ένας από τους ασθενείς του γιατρού αυτοκτονεί, καθώς είχε λάβει μια επιστολή που του αποκάλυπτε ότι δεν θα γλίτωνε από τη θανατηφόρα αρρώστια του. Ο δόκτωρ Germain αρχίζει την έρευνα για να ανακαλύψει την ταυτότητα του μυστηριώδους κορακιού.

STAVISKY - ΣΤΑΒΙΣΚΙ, 1974, Alain Resnais, 120’

Tο 1933 η τράπεζα Credit Municipal de Bayonne γνώρισε ένα σημαντικό σκάνδαλο, με αφορμή το οποίο αποκρυσταλλώθηκαν οι ακραίες πολιτικές αντιθέσεις. Η όλη υπόθεση ξεκίνησε από τον συμπαθή απατεώνα Stavisky, ο οποίος εξέδιδε ψεύτικα ταμειακά εντάλματα. Όταν ανακαλύφθηκε η απάτη, η άκρα δεξιά εκμεταλλεύτηκε το σκάνδαλο και ο Stavisky κατέληξε να δολοφονηθεί τον Ιανουάριο του 1934.