50ο ΦΚΘ: Έναρξη εργασιών του εκπαιδευτικού προγράμματος Salonica Studio / Four Corners

ΕΝΑΡΞΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ SALONICA STUDIO / FOUR CORNERS

Ξεκίνησαν χθες, Πέμπτη 19 Νοεμβρίου, στην Αποθήκη 13 οι εργασίες του εκπαιδευτικού προγράμματος Salonica Studio του 50ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η συγκεκριμένη εκπαιδευτική πρωτοβουλία υλοποιείται για τέταρτη συνεχή χρονιά στο πλαίσιο της Αγοράς του Φεστιβάλ, σε συνεργασία με το Τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και θα διαρκέσει από την Παρασκευή 20 Νοεμβρίου μέχρι την Κυριακή 22 Νοεμβρίου.

Η επιτυχημένη λειτουργία του προγράμματος Salonica Studio από την πρώτη κιόλας χρονιά του, οδήγησε σε περαιτέρω επέκταση και διεθνοποίησή του, δίνοντας το έναυσμα για τη δημιουργία του ευρωπαϊκού προγράμματος Four Corners, που στη συνέχεια αποτέλεσε έναν από τους βασικούς πυλώνες του. Στο Four Corners, το οποίο έχει επιτύχει χρηματοδότηση και υποστήριξη από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα MEDIA, συμμετέχουν τέσσερις μεγάλες σχολές κινηματογράφου: το Τμήμα Κινηματογράφου του Α.Π.Θ. (σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης) από την Ελλάδα, το Bournemouth Screen Academy & Skillset από τη Μεγάλη Βρετανία, η ESCAC (Escuela Superior de Cine y Audiovisuales de Cataluna) από την Ισπανία και από φέτος η NATFA, Ακαδημία Κινηματογράφου της Βουλγαρίας.

Την έναρξη των εργασιών του Salonica Studio χαιρέτησε η διευθύντρια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Δέσποινα Μουζάκη, η οποία ανέφερε ότι από το 2006 μέχρι σήμερα το διαπολιτισμικό πρόγραμμα Four Corners παρουσιάζει μια πολύ ελπιδοφόρα εξέλιξη. Φέτος συμμετέχουν 33 φοιτητές από την Ελλάδα, τη Βρετανία, την Ισπανία και τη Βουλγαρία, δηλαδή τις χώρες - εταίρους του προγράμματος, καθώς και από τη Γερμανία, την Εσθονία, τη Σλοβενία και τη Ρουμανία. «Σας καλωσορίζω στα σεμινάρια του Salonica Studio. Εδώ θα αποκομίσετε γνώση και εμπειρία από τους ειδικούς του χώρου και θα πάρετε μια γεύση από τη βιομηχανία του κινηματογράφου» είπε η κ. Μουζάκη, απευθυνόμενη στους συμμετέχοντες στο Salonica Studio, ενώ επίσης τόνισε ότι το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θα συνεχίσει να στηρίζει το θεσμό του Salonica Studio.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Τμήματος Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Νίκος Τσινίκας, σημείωσε: «Ελπίζω το φετινό πρόγραμμα Salonica Studio / Four Corners να αποδειχθεί δημιουργικό. Μέσω τέτοιων διαπολιτισμικών προγραμμάτων, φοιτητές από διαφορετικές χώρες έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν για έναν κοινό σκοπό: να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους μέσα από τις δικές τους ταινίες. Ίσως μετά από μερικά χρόνια δούμε τους καρπούς αυτής της συνεργασίας στις οθόνες του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης».

Με τη σειρά του, ο υπεύθυνος σπουδών της ESCAC, Christian Routh, ανέφερε ότι έπειτα από τρία workshops στην Ισπανία, τη Βρετανία και τη Βουλγαρία, οι φοιτητές είναι έτοιμοι να επικεντρωθούν σε θέματα παραγωγής και υλοποίησης των projects που έχουν σχεδιάσει. Από την πλευρά του, ο Peter Belsito, σύμβουλος μάρκετινγκ του Salonica Studio/ Four Corners, σημείωσε ότι το δύσκολο μέρος δεν είναι να γράψει κανείς ένα σενάριο και να γυρίσει μια ταινία, αλλά να φτάσει η ταινία του στο κοινό, γι’ αυτό και, όπως είπε, το Salonica Studio θα επικεντρωθεί σε θέματα διανομής, μάρκετινγκ και πωλήσεων.

Η σύμβουλος εκπαιδευτικών προγραμμάτων και υπεύθυνη εκδόσεων του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Αθηνά Καρτάλου τόνισε ότι οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν δυναμικά, ενώ η συντονίστρια του προγράμματος Salonica Studio / Four Corners, Θέμις Βελένη, παρουσίασε τις λεπτομέρειες του τριήμερου εκπαιδευτικού προγράμματος, κατά τη διάρκεια του οποίου οι ειδικευόμενοι στην παραγωγή φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα να επεξεργαστούν προτάσεις σεναρίων σε ολιγομελείς ομάδες, να παρακολουθήσουν σεμινάρια και να επιμορφωθούν επάνω στο γνωστικό τους αντικείμενο.

Το πρόγραμμα Salonica Studio / Four Corners πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού και του προγράμματος MEDIA.