Ημερολόγια Μοτοσικλέτας

 

Hμερολόγια Μοτοσικλέτας

The Motorcycle Diaries

30 Δεκεμβρίου - 6 Ιανουαρίου, Ωρες προβολών: 18.15, 20.45, 23.00

Σκηνοθεσία: Βάλτερ Σάλες Σενάριο: Χοσέ Ριβέρα Βασισμένο στα βιβλία The Motorcycle Diaries του Ερνέστο Τσε Γκεβάρα & With Che Through Latin America του Αλμπέρτο Γκρανάδο Παραγωγή: Μάικλ Νόζικ, Έντγκαρντ Τένενμπαουμ, Κάρεν Τένκτοφ Executive Producer: Ρόμπερτ Ρέντφορντ  Ηθοποιοί: Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Ροντρίγκο ντε λα Σέρνα, Μία Μαέστρο

Επίσημη συμμετοχή - Κάννες 2004, διαγωνιστικό

"Αν σου παρουσιάσω μία εικόνα και σου πω, για παράδειγμα, ότι τραβήχτηκε τη νύχτα, μπορείς είτε να με πιστέψεις είτε όχι. Λίγη σημασία έχει για 'μένα αφού, αν δεν γνωρίζεις την σκηνή την οποία έχω "φωτογραφίσει" στις σημειώσεις μου, θα είναι δύσκολο για σένα να βρεις κάτι εναλλακτικό στην αλήθεια που πρόκειται να σου πω. Αλλά τώρα θα σε αφήσω, με τον εαυτό μου, τον άνδρα που κάποτε ήμουν..." Ερνέστο Γκεβάρα ντε λα Σέρνα

"Τι αφήνουμε πίσω μας όταν διανύουμε τα σύνορα δύο χωρών; Kάθε στιγμή φαίνεται χωρισμένη στα δυο: μελαγχολία για όσα αφήνουμε πίσω και ενθουσιασμός για την είσοδό μας σε μια νέα γη."

Με τον Βάλτερ Σάλες ("Κεντρικός Σταθμός") στη σκηνοθεσία, τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ στην παραγωγή και βασισμένο στα απομνημονεύματα του θρυλικού Τσε Γκεβάρα, το "Μοtorcycle Diaries" είναι ένα συγκινητικό και δυναμικό οδοιπορικό εσωτερικής ανακάλυψης, καθώς ο νεαρός Ερνέστο "Τσε" Γκεβάρα και ο φίλος του, Αλμπέρτο Γκρανάδο, διασχίζουν την Λατινική Αμερική. Πρωταγωνιστεί ο Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ ("Κακή Εκπαίδευση").

Τo 1952, δύο νέοι άνδρες από την Αργεντινή, ο Ερνέστο Γκεβάρα και ο Αλμπέρτο Γκρανάδο, ξεκίνησαν ένα οδοιπορικό για να ανακαλύψουν την πραγματική Λατινική Αμερική. Ο Ερνέστο είναι εικοσιτριάχρονος φοιτητής ιατρικής με ειδικότητα στη λεπρολογία και ο Αλμπέρτο, είκοσι εννιά ετών, βιοχημικός. Η ταινία παρακολουθεί τους νεαρούς άνδρες καθώς αποκαλύπτουν την πλούσια και πολύπλοκη ανθρωπο-κοινωνική τοπογραφία της Λατινικής Αμερικής. Οπλισμένοι με μια ιδιαίτερα ρομαντική αίσθηση της περιπέτειας, οι δύο φίλοι αναχωρούν από το γνώριμο περιβάλλον τους στο Μπουένος ¶ιρες πάνω σε μία ετοιμόρροπη Νόρτον 500 του 1939.

Αν και η μηχανή χαλάει συνέχεια κατά τη διάρκεια του οκτάμηνου ταξιδιού τους, αυτοί δεν το βάζουν κάτω κάνοντας οτοστόπ για να φτάσουν στην επόμενη στάση τους. Καθώς αρχίζουν να βλέπουν μία διαφορετική Λατινική Αμερική στο πρόσωπο των ανθρώπων που συναντούν στην πορεία τους, η πολυποίκιλη γεωγραφία με την οποία έρχονται σ' επαφή αρχίζει να αντικατοπτρίζει τις δικές τους διαρκώς εναλλασσόμενες αντιλήψεις. Συνεχίζουν μέχρι την κορυφή του Μάτσου Πίτσου, όπου τα επιβλητικά αρχαία μνημεία και η εξαιρετική σημασία της κληρονομιάς των Ίνκας επηρεάζουν βαθιά τους δύο νέους άνδρες.

Όταν φθάνουν σε οικισμό λεπρών βαθιά στον Περουβιανό Αμαζόνιο, οι δύο νέοι αρχίζουν να διερωτούνται για την αξία της προόδου όπως αυτή ορίζεται από τα οικονομικά συστήματα και καταλήγει να αφήνει τόσους πολλούς ανθρώπους απ' έξω. Οι εμπειρίες που ζουν στον οικισμό ξυπνούν μέσα τούς τους άνδρες στους οποίους θα εξελιχθούν στη συνέχεια, προσδιορίζοντας το ηθικό αλλά και πολιτικό ταξίδι που θα πραγματοποιήσουν στην πορεία της ζωής τους.

Βασισμένο στα απομνημονεύματα του Ερνέστο Τσε Γκεβάρα αλλά και του φίλου του Αλμπέρτο Γρανάδο, το "Motorcycle Diaries" ακολουθεί ένα ταξίδι προσωπικής ανακάλυψης, ιχνηλατώντας την αφετηρία μιας επαναστατικής καρδιάς.Τα "Ημερολόγια Μοτοσικλέτας" του Ερνέστο Γκεβάρα δεν είναι το ταξιδιωτικό ημερολόγιο ενός άνδρα που θα γινόταν ένα από τα Σύμβολα του Αιώνα σύμφωνα με το περιοδικό Time. Συγγράφηκε για δεύτερη φορά από τον Γκεβάρα λίγα χρόνια μετά το ταξίδι και αποτελεί τα απομνημονεύματά του.

Οι καταχωρίσεις από το ημερολόγιό του που δείχνουν τα γεγονότα και τους ανθρώπους που συνάντησε στο ταξίδι σε συνδυασμό με τους στοχασμούς του για την μετέπειτα σημασία τους προσφέρουν μία σπάνια ευκαιρία να γίνουμε μάρτυρες της εκ νέου ανακάλυψης της μοίρας ενός αξιοσημείωτου ανθρώπου, της σταθεροποίησης της ταυτότητάς του από μία πρώιμη κατάσταση. Η κινηματογραφική εκδοχή του "Motorcycle Diaries" πηγάζει από την South Fork Pictures με executive producer τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ και παραγωγούς τους Μάικλ Νόζικ και Κέρεν Τένκχοφ από τη Wildwood Enterprises. Οι άνθρωποι αυτοί είδαν στο συγκεκριμένο έργο μία σημαντική ευκαιρία για συνεργασία με τον Βάλτερ Σάλες, έναν σκηνοθέτη που το Φεστιβάλ του Σάντανς βράβευσε το 1996 για το σενάριό του στην ταινία "Kεντρικός Σταθμός" (την οποία και σκηνοθέτησε).

Βάλτερ Σάλες (σκηνοθέτης): Το 1995, η ταινία που σκηνοθέτησε ο Βάλτερ Σάλες , "Foreign Land", απέσπασε οχτώ διεθνή βραβεία ανάμεσα στα οποία και αυτό Καλύτερης Ταινίας της Βραζιλίας. Η επόμενη ταινία του, "Κεντρικός Σταθμός", βραβεύτηκε στο Σάντανς με το βραβείο NHK-Cinema 100 για το σενάριό της όπου και έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της. Στη συνέχεια, η ταινία απέσπασε την Χρυσή ¶ρκτο καθώς και βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας για τη Φερνάντα Μοντενέγκρο στο Φεστιβάλ του Βερολίνου, Χρυσή Σφαίρα και BAFTA Kαλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας καθώς και δύο υποψηφιότητες για Όσκαρ. Η επόμενη ταινία του, "Βehind the Sun", ήταν υποψήφια για BAFTA αλλά και Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας το 2002. Εκτός από την σκηνοθετική του δράση, ο Βάλτερ Σάλες κάνει επίσης και την παραγωγή για ταινίες νεότερων βραζιλιάνων σκηνοθετών. Ήταν συμπαραγωγός στην "Πόλη του Θεού" σε σκηνοθεσία Φερνάντο Μεϊρέγιες και παραγωγός στο "Μadame Sata" σε σκηνοθεσία Καρίμ Αϊνούζ. Αυτή τη στιγμή κάνει την παραγωγή σε δύο ακόμα ταινίες: τα "Cidade Baixa" του πρώην βοηθού σκηνοθέτη του Σέρτζιο Μακάδο, καθώς και την καινούρια ταινία της Αντρούκα Ουάντινγκτον "Τhe House of Sand".